Stel je persoonlijke vraag #55

Als ik kijk op mijn werk zie ik de meeste collega’s wel in soortgelijke outfits rondlopen hoor. De eerste outfit is al spijkerbroek, shirt, sneakers. Misschien niet exact meer het model jeans dat je nu veel ziet, maar zeker de helft van de Nederlandse vrouwen loopt in iets soortgelijks? Of ging het alleen om de outfits van de eerste foto? Dan snap ik het beter.

Ik vind de outfits niet mooi maar dit is wel duidelijk in wat er van je verwacht wordt. Zeker toen ik net begon in het kantoorleven had ik echt geen idee. Dat heb ik echt gaandeweg moeten leren door concreet commentaar op mijn outfitkeuzes :sob:

4 likes

Haha huh deze man heeft gelogeerd bij refo’s en schreef er een boek over?

Ik heb decades ervaring met refo’s, geloof me, succesvolle refo’s zijn eng.

7 likes

Zo heb ik wel gestemd!

2 likes

Ik heb echt geen idee. Maar teenslippers zijn altijd wel een discussiepunt.

4 likes

Stel, iemand is verliefd op je, maar je zit in een relatie/het is voor beide partijen duidelijk dat er niets met die verliefdheid gedaan kan worden, dan heb je liever dat:

• Diegene dat lekker voor zichzelf houdt en jou daar niet mee lastig valt.
  • Stel ik het op prijs dat iemand die gevoelens met mij deelt.

0 stemmers

Jaaa ik vraag dit omdat ik dit net meegemaakt heb😅

1 like

Haha yes hier hetzelfde!

1 like

Als dit op je werk is gebeurd: bij hr melden.

1 like

Ik vind dit wel gelijk vrij rigoureus, zonder dat we verder enige context weten :sweat_smile:

36 likes

Oké nee vertel het dan liever niet :joy:

2 likes

Werk jij bij mij? Ik kreeg ook een raket vandaag.

Hij zoekt een uitlaatklep voor zn gevoelens. Is nieuwsgierig of jij het ook voelt. Is toch niet zo gek? Verliefdheid laat je soms impulsieve sprongen maken.

Ik snap wel dat jij er niks mee kan. Maar nu kun je het naast je neerleggen toch. Waarschijnlijk wordt zijn gevoel ook wel minder nu hij het eruit heeft gegooid en hij weet dat het niet wederzijds is. Het hoeft niet awkward te zijn als je m weer ziet als je het niet awkward maakt.

5 likes

Dit soort dingen uitspreken is echt de opmaat naar ellende

19 likes

Ik werk in de zorg en ze komen dan een paar keer per jaar langs met raketjes of oliebollen en dat is dan altijd zon gezellig moment als we net in groepstherapie zitten :grin:

7 likes

Bij ons krijgen de bewoners en kantoor wel, maar wij op de vloer niet. :face_holding_back_tears:

Ik werk in een soort bunker van golfplaten, in de winter is het 14 graden, en vandaag tegen de 40

1 like

De 2e van de dit wel voor vrouwen. Vind dat nog wel redelijk ‘normaal’

2 likes

Ik snap het wel. Opzoek naar bevestiging.
Maar je kunt er inderdaad niks mee.

1 like

Ik zou het niet willen horen, want “wat niet weet wat niet deert” en als ik het niet weet hoef ik er dus ook niets mee. Aan de andere kant snap ik wel dat de verliefde persoon het wil vertellen, want ik heb zelf ook vaak genoeg gehad dat eem ~verliefheid ongeveer over was zodra ik het had geuit. Zeker als het niet wederzijds is. Ik zou me kunnen voorstellen dat het in je hoofd alleen maar groter wordt als je het niet uitspreekt omdat er dan nog een mogelijk scenario zou kunnen zijn dat het toch wederzijds is etc etc etc.

4 likes

Het maakt alles daarna ook zo ongemakkelijk lijkt me. Want jij gaat het (waarschijnlijk) aan je partner vertellen, je partner vindt het vervolgens ongemakkelijk etc.

3 likes