Stel je persoonlijke vraag #55

Ik heb om die reden een lijst in mijn agenda :joy: Maar ik mis nog wat boeken en ik heb ook eens gehad dat een vriendin boeken van mij bijna had verkocht. Gelukkig was ik daar en zag ik het op tijd want anders was het wel mooi balen.

Verder vind ik het super leuk hoor om boeken uit te lenen en bied ik het ook heel vaak zelf aan. Ik heb een hele kast vol en kan toch niet alles tegelijkertijd lezen.

1 like

christiane F

• maakte me bang voor drugs
  • maakte me nieuwsgierig naar drugs
  • heb ik niet gelezen

0 stemmers

2 likes

Het maakte me bang voor drugs maar ik vond het ergens ook heel fascinerend en wilde daardoor meer weten over dat onderwerp. Vond Christiane zelfs cool om te zien (op de foto’s die we te zien kregen). Ongetwijfeld beïnvloed door de heroin chic stijl die toen cool was.

Nu trouwens nog steeds geen drugs gebruikt, behalve alcohol.

9 likes

Zou echt niet weten waarom ik moet vasthouden aan een boek dat ik al gelezen heb. Voor mijn werk is het anders, want dat zit vol aantekeningen dus die wil ik soms terug of leen ik niet uit, maar verder.

7 likes

Ik lees boeken gerust 5x of meer over de jaren. Er is net het 5e boeken van m’n favoriete serie uitgekomen en heb de eerste 4 weer herlezen. Iets van 10000 pagina’s :joy: M’n moeder snapt er niks van en leest helemaal niks dubbel.

Herlees je boeken?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Gelezen en gekeken, maar vond drugs niet meer of minder interessant. Vond het vooral goor :smiling_face_with_tear:

3 likes

Over de drugs kan ik me niet herinneren dat ik dat cool of stom vond. Maar een paar jaar later wel naar Berlijn vertrokken :joy:

1 like

Een enkele keer, een boek dat mij echt heel erg raakte maar waarvan ik 12-20 was toen ik het las en wat nu dus lang geleden is (ben 30). Maar over het algemeen wil ik iets nieuws lezen.

Ben verder wel echt een verzamelaar naast lezer, dus ik koop alles en heb het in m’n boekenkast (mag vies/met annotaties/vouwen/uit elkaar vallen, als ik het maar heb).

1 like

Stuur jij na een verjaardagsfeestje bedank-appjes naar de gasten voor hun komst/cadeau?

• Ja
  • Soms
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Mijn stiefvader is echt zo’n keurige (oude) man die na een feestje oid iemand keurig de volgende dag opbelt om te bedanken voor de goede zorgen etc

17 likes

Semi hierop aanhakend: als je van iemand een fysiek kaartje thuisgestuurd krijgt (geboorte, felicitatie, whatever, gewoon alle soorten kaartjes) stuur je dan diegene een appje?

• Ja, altijd
  • Soms
  • Nee, nooit

0 stemmers

Ik al-tijd. Ik heb zelfs iedereen die na de geboorte van ons kindje een kaartje heeft gestuurd geappt, maar andersom krijg ik (bijna) bedankjes na kaartjes.

Ik doe het ook altijd omdat ik kaartjes krijgen gewoon heel leuk en lief vind. Daarnaast hoop ik ook altijd dat vrienden/familie het doen, omdat ik geen idee meer heb of PostNL zijn werk wel goed doet.

4 likes

Op zich is het ook chill omdat je met Post NL anders ook niet weet of je kaartje ooit is aangekomen haha.

5 likes

Of een kaart terugsturen.

3 likes

Welke pizza bestel je uit deze lijst?

• Margherita
  • Quattro Stagioni
  • Diavola
  • Marinara
  • Pepperoni
  • HawaĂŻ
  • Shoarma
  • Salami
  • BBQ Chicken
  • Tonno
  • Quattro Formaggi
  • Funghi
  • Vegetariana
  • Frutti di Mare

0 stemmers

Eet jij graag vlees op je pizza? (vegan vlees telt ook)

• Ja lekker
  • Nee

0 stemmers

En artistokken op je pizza?

• Ja lekker
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Die met artisjokharten, maar dan zonder de artisjokharten!

3 likes

Doe toch maar ham

1 like

weet jij ergens héél veel van zonder dat het gerelateerd is aan studie/baan/etc?

• ja:
  • nee
  • anders

0 stemmers

strekking: iets als @Zemraluani en centraal aziatische dictators

1 like

Is de etc een hobby? Want dan nee, anders wel

Ik dacht eerst aan een hobby en daardoor interesse. Maar je kan natuurlijk ook veel weten over iets uit soort noodzaak en nou niet per se omdat je er zoveel vrijwillige interesse in had.
Bijvoorbeeld een aandoening/ziekte omdat je dat zelf hebt (gehad) of iemand in je omgeving dat heeft (gehad).
Bedoel jij ook zoiets @PiuPiu

Voor de mensen die ja hebben gestemd:

was het een vrijwillige keuze/interesse om veel over dit onderwerp te weten?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

Heeft het te maken met iets op het (geestelijke) gezondheidsvlak?
  • Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes