Stel je persoonlijke vraag #56

ik heb totaal geen borsten (en ook geen engelachtig uiterlijk) en bij mij begon het aanspreken, betasten, naroepen etc ook echt al rond mijn 11e. Hoe jonger hoe beter voor die monsters.

Toen ik begon uit te gaan en het lastigvallen erger werd ben ik een enorme bitch geworden. Ik heb nul moeite iemand verrot te schelden, weg te duwen, of hard naar ze te schreeuwen. Ik werd toen nog steeds lastiggevallen maar ik wist die mannen vaak weg te krijgen door echt ongelooflijk bot tegen ze te zijn. Vaak zijn mannen enorm verbaasd (en beledigd) als een vrouw direct tegen ze uitvalt, want ze zijn gewend dat vrouwen uit beleefdheid ongemakkelijk en timide reageren.

Het helpt maar het is toch bizar dat je als jonge vrouw in een wereld leeft waar je als een soort Xena Warrior Princess door een grot vol slijmmonsters heen moet hakken wanneer je je 's avonds laat buiten de deur begeeft. Zeker omdat mijn eigen persoonlijkheid juist heel lief is (en ik het leuk vind om met mensen te kletsen), maar je wordt gedwongen een enorm schild om je heen te hebben.

En nu ben ik een verzuurde oude vrouw van 33 met een zieke resting bitch face en word ik vrijwel nooit meer aangesproken. :slight_smile:

16 likes

Ik denk dat dat echt heel easy is. Toen ik 15 was wilde ik impulsief wat gebruiken (heel dom), en na 2 appjes had ik een nummer. Nu doe ik niks meer en de meesten om mij heen ook niet maar je zal toch altijd wel iemand kennen die iemand kent die het kan fixen? Of ken je oprecht helemaal niemand die wel eens iets gebruikt op een feestje?

Niet tijdens een gemiddelde uitgaansavond maar het is wel een reden dat ik al een paar jaar ervoor zorg dat ik zo min mogelijk alleen ben tijdens koningsnacht want het is altijd raak zodra ik ook maar even los van de groep ben om bier te halen. En ik ben in theorie ook te oud maar dat boeit ze vrij weinig. Tijdens corona was het wel erger dan was het elke ochtend voor mijn ochtendienst of in de avond na mijn avonddienst (als er geen avondklok was) altijd wel raak op Utrecht Centraal en/of Amersfoort Centraal. De 5 minuten die ik nodig had om van de fietsenkelder naar het spoor te komen werd ik standaard door minimaal 3 mannen aangesproken.

1 like

Nouja ik ken dus wel mensen maar dat zijn geen goede vrienden ofzo en we hebben het er nooit over. Ik had dus wel op ā€œvia viaā€ kunnen stemmen maar ik zou die optie niet zo snel kiezen als het ook makkelijk via social media kan (maar ik weet dus niet hoe :joy:).
Daarnaast heb ik ook wel een sterk vermoeden wie de dealers in m’n dorp zijn, ze lopen 10x op een dag langs m’n huis en ik zou ze zo kunnen aanspreken maar stel dat m’n vermoeden niet klopt is dat super akward en stel dat het wĆ©l klopt, geven ze dan meteen toe dat ik bij ze kan kopen en wat ze allemaal hebben?
Dat is dus iets dat ik ook zo intrigerend vind, hoe vertrouwt een dealer nieuwe klanten. Een MMA-melding is zo gedaan.

Maar misschien denk ik weer eens teveel na.

1 like

Exact mijn ervaring dit.

Na de moord op Lisa deelden sommige vrouwen hun ā€œlijstjeā€ op insta en ik had precies zo’n lijstje. Door al die lijstjes te lezen realiseerde ik me pas hoe ziek het eigenlijk is dat het een ā€œnormaalā€ patroon is dat het met 11/12/13 al begint en rond je 30e wel klaar is. Heb mijn vriend maar vast ingelicht/voorbereid want we hebben samen een dochter van 5.

Er ging laatst op social media ook een filmpje rond van een juf in NamibiĆ« die met haar kinderklas lekker boos een liedje zong over ā€œIf you touch my private parts, I will tell my motherā€ etc. Allemaal commentaar dat het niet zo agressief hoefde voor die kleine kinderen, maar dat lijkt me nou juist precĆ­Ć©s de passende energie voor zo’n liedje haha.

16 likes

Ik betaal 54,91 per jaar en ben best hoog verzekerd! Heb het via mijn bank afgesloten.

2 likes

Wow ik had dat van tijdens corona helemaal verdrongen, ik moest toen best vaak om 8 uur op werk zijn en moest daarvoor heel Amsterdam door fietsen maar er waren toen natuurlijk heel weinig mensen op straat. Echt zo veel seksuele intimidatie op straat toen meegemaakt inderdaad

1 like

Haha mijn meest recente gebeurtenis was op een dorpsfeest dat ik werd aangesproken door een drietal witte mannen van in de vijftig. Ik deed niet leuk genoeg voor ze en toen was het van ā€œje ziet er best leuk uit maar moet eens aardig doenā€ naar ā€œje bent lelijk en niks waard en je hebt geen tieten je bent echt een strijkplankā€ :slightly_smiling_face: (ik heb wel tieten)

3 likes

Er zijn veel dingen die me boos maken aan mannen, maar hun neiging om vrouwen altijd en overal te reviewen alsof iemand ook maar een milliseconde zit te wachten op wat kalende Marcel met een kop als een duim en de persoonlijkheid van een verspakket nasi waar de peper uitgehaald is vindt staat bovenaan

82 likes

Dank voor deze :clap:t2:

11 likes

Heb hier echt even een paar minuten over nagedacht

8 likes

Ik zie persoonlijk het probleem niet bij deze vraag.
Al zullen sommigen het geen leuke vraag vinden doordat autisme 9 van de 10 keer gelinkt wordt aan minder leuke eigenschappen. Niemand zal snel vragen of je autististisch bent, omdat je zo opmerkzaam bent of veel over iets weet.

1 like

Het was de moeite waard :yellow_heart:

1 like

Maar waarom is het erg als mensen vragen of je misschien autistisch bent?
Is dit iets met stigma ofzo?

Bij mij kan je er namelijk niet omheen of het niet zien, iedereen merkt bij mij dingen in contact/communicatie ook mensen die mij voor het eerst spreken gokken dat ik autistisch ben. Wat ook klopt.

Ik ben echt over het punt heen om maar te doen alsof dat niet zo is of dat het iets negatiefs is.

2 likes

In mijn ogen omdat het voor mensen iets heel prives kan zijn, wat je niet weet als je dat aan een random persoon vraagt en je diegene misschien wel voor het blok zet. En ik denk dat de vraag ook gesteld kan worden om iets te labelen wat je niet begrijpt, niet per se om de ander beter te kunnen begrijpen. Een beetje de vraag ook wat iemand dan met die informatie wil/doet.

2 likes

Hmm, ja, ik ben ook niet altijd oke ermee als het weer opvalt (maar probeer het dus niet meer negatief te zien) want benadrukt dan zo dat je afwijkt maar vind het nu hier overkomen dat je vooral zoals de norm/normaal/rest moet zijn en niet autistisch/anders want dat is beledigend.

en wat @Vaiana zegt idd

Denk dat het wel verschil maakt of je ook autisme hebt of niet. Ik zou zelf wel denken: hoe kom je daar nou ineens bij? Dat is denk ik bij elke diagnose die iemand ineens op je plakt zo?

4 likes

Maak je het nou niet erger dan het is? Autisme is niet iets onzichtbaars.
Kinderen op de basisschool pikken andere kinderen met autisme er ook zo uit.

2 likes

Ik vraag me dit dus af. En is net gebeurd vanochtend. een kantoorkoelkast lekte nogal. Er werd gevraagd of ik er even onder kon kijken? En ik kreeg een theedoek en mn vrouwelijke collega zei (waarschijnlijk vriendelijk bedoelt.) ā€œVoor onder je knietjesā€. Omg ze is misschien 5 cm langer max! Whaa.

Ik:

• Ik zou gewoon knieen zeggen
  • Ik zou wel knietjes zeggen
  • Ikweet het niet

0 stemmers

Zo ergelijk

3 likes

Ik denk omdat je iemand aanspreekt op dat ie in jouw ogen niet voldoet aan ā€œde normā€, en je daar ongevraagd een ā€œverklaringā€ voor zoekt in de vorm van een label.

2 likes