Stel je persoonlijke vraag #56

Ook iets zichtbaars kan iets zijn waar je niet elke keer weer over wilt praten. Boeiend dat anderen het zien of vermoeden, maar een vermoeden hoef je ook niet altijd te uiten he

6 likes

Ik vind het niet een probleem vanwege negativiteit of stigma ofzo, maar ik vind het gewoon heel onbeschoft om iemand naar diens medische situatie/diagnoses te vragen. Ook als het misschien heel duidelijk of zichtbaar is. Je loopt ook niet naar iemand in een rolstoel toe met een vraag als ‘ben je misschien verlamd?’ oid.

Ik vind in het algemeen openheid over je diagnoses etc prima maar wel alleen op eigen initiatief (en ook dan mag het andere mensen niet boeien).

29 likes

Nouja mijn huidaandoening is ook goed te zien op sommige dagen, maar dat betekent niet dat ik zin heb om dat met vreemden te bespreken. Vind het gewoon te privé voelen en het heel irritant als mensen er opeens over beginnen. En als wildvreemde weet je gewoon niet wie je voor je hebt, of dat iemand is die er zelf positief naar kijkt en zich helemaal goed voelt erbij, of misschien iemand die het er wel moeilijk mee heeft. En dan denk ik ja je kan er als vreemde ook zo weinig mee dus waarom dan het risico nemen om er over te beginnen tegenover iemand die je verder niet kent en waarvan je de persoonlijke situatie al helemaal niet begrijpt

2 likes

Yes! Meegemaakt maar dan is het geen vraag. Echt er zijn zulke onbeschofte mensen, alle gekkigheid die je kunt verzinnen doen mensen ook echt

2 likes

Dit vind ik een fijne reactie en duidelijk uitgelegd.

Het begon namelijk wel te voelen als dat autisme niet welkom is ofzo.

12 likes

Bevalt die green story planner? Ik heb nu een goedkope van de HEMA, maar die vind ik niet fijn. Als ik Google kom ik elke keer deze tegen, dus ben benieuwd

Ik vind het amazing! Goed uit te wissen ook ipv dat er toch vlekken achterblijven enzo.

2 likes

Ja dit. Laatst ging ik met vriendinnen na een feestje nog even de stad in en we hadden onmiddellijk spijt want mannen zijn fucking varkens. Ze hadden het voornamelijk gemunt op de jongste in de groep, 24 is zij. Mijn moederinstinct nam volledig over.

Zou jij buldak ramen (die roze) aan je nichtje van 6 geven? Ik heb blijkbaar een hele spapel er liggen in de kelder. Vooral die lichtroze. Er zit volgens mij enorm veel zout is en voor een kind misschien pittig? Ze vraagt er de hele tijd om en ik krijg geen antwoord aan de tel. Volgens mij is het heel slecht

Sorry dit is een kindervraag, moet ik dit geven?

• Nee beter wat anders
  • Ja hoor

0 stemmers

Ik wist ook niet dat ze kwam vandaag. Oke ik heb gezegd dat we kibbeling gaan halen.

Op YouTube zijn er genoeg kinderen vanaf 3 ofzo die het eten. Als ze het niet aankan laat ze het wel staan na een paar happen, tis niet alsof ze eraan sterft.

Zou het gewoon gunnen, weet ze dat ook weer toch, nu blijft het iets wat nieuwsgierig blijft maken.

8 likes

Je kan het ook minder pittig maken toch?

4 likes

Als je het geeft zou ik gewoon maar een paar rode drupjes max doen.

2 likes

Heb jij iets in je kast hangen waarvan een ander zei oh staat je fantastisch moet je echt kopen en nu draag je het nooit?

• Ja 1 ding
  • Ja wel meerdere dingen
  • Nee
  • Weet ik zo niet

0 stemmers

Ik heb een hoekje in mijn kast en ik zat me af te vragen waarom ik dat nooit aan heb maar het is allemaal op aanraden van een ander

1 like

Eerder wel een aantal dingen maar ik heb het laatst allemaal weggedaan

2 likes

Ik heb nog nooit iets gekocht op aanraden van een ander

12 likes

Dit doet me denken dat ik als 7 jarige dagenlang heb lopen zeuren om frappé op vakantie. Mocht niet tot andere mensen met wie we toen optrokken zeiden joh geef gewoon.

Goede zet want heb toen per ongeluk ook koffiedik gedronken en was gelijk genezen. :joy:

2 likes

Verstandig! Het suffe is dat het ook inderdaad goed staat maar dan in een kleur die ik zelf nooit zou kopen bijvoorbeeld of ander stofje dus ik voel me er niet lekker in

@EleanorRigby Ja ga ik nu ook doen!

2 likes

Zowel via iemand die ik ken, als via via, als via social media (Telegram-groepen te over). In het uitgaansleven vast ook, maar daar begeef ik me niet echt meer in :older_woman:t3:

1 like

Ik ben een keer naar een tweedehands pop up ding gegaan met een vriendin en heb toen twee items gekocht waarvan zij zei dat het mij goed stond etc en dat is feitelijk ook zo, maar het is gewoon niet “mij”. Ik dacht, ik koop eens iets buiten m’n comfortzone of gebruikelijke keuze maar het is een goede reminder geweest dat ik inmiddels gewoon goed weet wat ik leuk vind en dat ik daar niet buiten hoef te gaan :joy: heb het ene item al weggegeven, het andere is een heel mooi leren jasje maar te net voor mij, moet ik eens zien te verkopen.

3 likes

Ja dit heb ik ook! Een jurk die me inderdaad prachtig staat, maar met een motief en kleuren die niet als mezelf voelen. Ik droeg hem vooral bij werkdingen waar ik een beetje goed voor de dag moest komen, dan voel ik me toch al niet mezelf, haha.

2 likes