Stel je persoonlijke vraag #56

Iets in die campagne zegt me dat ze vooral witte levens heilig vinden, dus good luck to you all

Ik bedoel, moet ik me aangesproken voelen?

10 likes

toen het 30.000 abortussen waren, hadden we nog geen 17 miljoen mensen. Nu met 40.000 hebben we 18 miljoen mensen, ik benn niet zo goed in rekenen maar denk dat het percentueel ook nog best meevalt.

8 likes

Kan deze man niet wachten tot de abortus geslaagd is?

• Ja! :heart_eyes:
  • Gelukkig mag hij 130 km/uur naar de kliniek :star_struck:

0 stemmers

2 likes

Ik liet deze flyer aan m’n man zien en hij snapte het niet. Als in hij kon niet bevatten dat een compleet gezin geen goede reden kon zijn voor abortus :sweat_smile:.

9 likes

Ik vind het geen reet aan om te doen maar draag wel naar werk of als ik iets leuks ga doen, dus 5 dagen per week minstens.

Ik ga gewoon op zn gezicht zitten

5 likes

Moet er ineens denken dat die charlie kirk heeft gezegd dat abortus erger was dan de holocaust. Want ja die mensen hadden in ieder geval geleefd. Wat een zieke hond :skull:

3 likes

De feminist die we nodig hebben :two_hearts:

1 like

Volgensmij komen er ook vrij veel mensen van buitenaf hier naartoe voor een abortus omdat het in hun eigen land verboden is/andere regelgeving heeft.

1 like

Dat vraag ik mij dus af. Zou heel mooi zijn als dat zo is en kan natuurlijk. Maar je moet wel echt allerlei gegevens invullen zodat het wordt vergoed etc. Ik vrees dat dat voor iemand die niet hier woont vrij lastig wordt. Maar ik hoop van wel.

Alcohol drinken in het bijzin van je mindere jarigen kinderen?

• Ja doe ik,
  • Nee doe ik niet
  • Anders.

0 stemmers

1 like

Als ik op een feestje ben waar ook minderjarige kinderen zijn en ik drink een glas wijn. Wat maakt die kinderen dat uit? Boeide mij vroeger ook geen hol als ouderen dat deden.

18 likes

Er zijn wel stichtingen zoals Abortion Network Amsterdam (en vast ook op andere plekken) die hier vrouwen mee helpen vanuit het buitenland. Die zagen ook echt een toename van aanmeldignen toen abortus in Polen verboden, zie op hun website nu staan dat ze in 2023 voor 219 mensen abortus in NL geregeld hebben, en vast niet iedereen komt via hen. Dus het gebeurt wel!

4 likes

In de podcast van Damn Honey vertelde een expert dat deze stijging kwam omdat vroeger als de ingreep voor een bepaalde zwangerschapsduur plaatsvond, het een ‘overtijdsbehandeling’ heette. Nu wordt het allemaal onder ‘abortus’ geschaard waardoor het meer lijkt.

Deze podcastaflevering is sowieso een aanrader :slight_smile:

13 likes

Ik heb er geen moeite mee als er iemand alcohol drinkt in de buurt van mijn/een kind. Ik deed het zelf nooit in de buurt van mijn kind omdat ik in staat wilde zijn om te rijden als er iets met hem zou gebeuren. Maar inmiddels drink ik helemaal niet meer dus dat is niet langer een issue.

2 likes

Oh huh, ik heb in 2015 een abortus gehad. Daar kon je toen terecht tot aan 13 weken. Geen idee of dat nu nog zo is. Alles later dan dat moest ergens anders. Maar uit jouw post viel dat dus onder een overtijdsbehandeling en niet een abortus? Voor mijn gevoel zijn meeste abortussen juist vrij voor de 13 weken.

1 like

Overtijdsbehandeling was voor echt vroeg, tot 6+3 als ik me goed herinner

1 like

Nouja ik was 6 weken en de meeste vrouwen op de kamer ook. Maar het werd gewoon abortus genoemd en tot aan 13 weken kon je er terecht. Het woord overtijdsbehandeling hebben ze ook niet gebruikt. Is ook wel een beetje gek als ze het zo gaan noemen in een nota bene abortuskliniek toch.

Een glaasje wijn of een biertje ja, zuipen nee. Wij hebben sowieso samen de regel dat een van ons twee nog auto moet mogen rijden in geval van nood.

3 likes

Ik heb de vraag anders opgevat denk ik. Ik zie mensen hierop reageren met ja want - fillers botox schoonheidsbehandelingen, make up, kapper etc. Ik doe dat allemaal niet. Ik sta niet bijzonder lang voor de spiegel en ga de meeste dagen zonder makeup de deur uit, maar toch vind ik dat ik te veel met mijn uiterlijk bezig ben. Ik heb een focus op hoe het eruit ziet allemaal, hoe het verandert in de jaren en het neemt best wat denkruimte in. Ik doe er vervolgens alleen niet veel mee omdat daarmee de focus alleen maar groter wordt/ik daar geen zin in heb/ik geen zin heb om tijd en geld eraan te besteden.

5 likes