Niet per se positieve vibes, maar ik vind het ziekenhuis wel altijd erg interessant. Hoe het werkt, wat er kan, etc.
Ik zit schijnbaar bij een bovengemiddeld leuk ziekenhuis (OLVG Oost, tevens beaamd door een vriendin van mij die daar als verpleegkundige werkt) maar ik vind het er eigenlijk altijd wel gezellig.
Ja, ik fiets regelmatig langs een groot ziekenhuis en ik denk dan altijd, hoeveel mensen gaan daar op dit moment dood daar? Hoeveel bevallen er nu? Etc. En het is er altijd tyfesheet. Mān vriend vroeg toen ik nog door een val niet goed kon lopen om even te lunchen in het ziekenhuis. Nou sorry, dankje nee. En dat is groot luxeprobleem natuurlijk maar liever niet eigenlijk.
Hahaha, ja ik dus ook! Ander ziekenhuis. En @lix dat nieuwsgierige en de verwondering over wat er allemaal kan heb ik ook.
Ik voel ook meer het hoopvolle en het zorgzame dan de ellende ofzo. Is een tijdje anders geweest toen mijn kind er kritiek lag en de periode erna dat ik flashbacks kreeg als ik in het ziekenhuis kwam. Maar nu dat voorbij is vind ik het weer gezellig gelukkig.
Ik ben vaak zo lief en goed behandeld in āonsā ziekenhuis dat ik er -ondanks dat er verdrietige herinneringen liggen- altijd een goed gevoel bij heb als ik er ben of er langs rijd.
Ik heb sowieso bewondering voor de mensen die daar werken. Ze waren in mijn geval allemaal superlief echt. Mn vader heeft zijn openhartoperatie daar gehad. Mn nichtje is er geboren. Maar zelf nee, ik blijf het een enge en onprettige omgeving vinden. Ook zo enorm groot en al die gangen en ik word dan al bang.
Werk jij in een ziekenhuis?
- Nee
- Ja
0 stemmers
Love it. In mn huidige ziekenhuis is de samenwerking met de SEH en de verpleegafdelingen top en dan geeft het enorme voldoening als je in een team echt goede zorg voor je patiƫnt kan leveren. Je kan een positieve bijdrage leveren in een vaak ingrijpende gebeurtenis in iemands leven. Vooral als de familie of patient dan ook kenbaar maakt dat ze het waarderen is dat genieten en kan ik nagenieten thuis na mn werk.
Ben jij nu ziek? (Griep/verkoudheid)
- Ja
- Een beetje
- Nee
0 stemmers
Beetje dubbel. Het is de plek waar ik twee kinderen op de wereld gezet heb, maar tegelijkertijd de plek waar ik maandenlang mijn vader verder heb af zien takelen met de dood als gevolg en mijn schoonvader heb zien overlijden. Toch zie ik het wel als een plek van hoop, de zorg die zij mochten ontvangen en de kundige mensen om hen heen waren ook erg inspirerend. Het bestaat een beetje naast elkaar. Het blijft voor mij een plek waar ik liever niet ben.
Nee als in geen verkoudheid of griep (ik nam aan dat je dat bedoelde en niet iets chronisch)
Ik was gewoon benieuwd hoe het zat met de uitspraken die je deed en wat er nou precies van klopt qua prestaties/spieropbouw. Ik ben zelf al blij als ik niet bloedend in de sportschool kom, laat staan bloedend. Daarheen gaan is al winst dus qua prestatie zal het wat mij betreft worst wezen.
Luister gewoon naar je lichaam ipv te denken over miniscuul wel/geen verschil in spieropbouw.
En van mij mag je altijd op de bank zitten ipv sporten (komen we alleen die scharrels niet tegen, helaasss hehe) ![]()
Ja absoluut! Toen ik de fotoās liet maken bij de radioloog kwam ik van de SEH, heeft hij mij zelf via de gangen direct naar zoān kamertje in de rolstoel gereden heel snel. Toen kwam ik weer in een ander kamertje met een super lieve verpleegkundige. Daarna kwamen er nog 2 chirurgen (ik werd toen wel bang trouwens). Maar ja iedereen was zo aardig en lief. Dat ik me geen moment onveilig voelde of niet gehoord voelde. Dus in die zin alleen maar positief.
Ook al werk je niet in een ziekenhuis, zou je dit in de toekomst wel willen misschien? Op welk vlak/gebied dan ook
- Ja
- Nee
- Ik weet het niet
0 stemmers
Ik vind sowieso veel raar in dat programma en vooral hoe serieus ze zichzelf allemaal nemen
Ik herken dat wel. Ik vind het geen probleem om af en toe in een ziekenhuis te zijn, dan is het gevoel neutraal. Maar het idee dat ik altijd in die sfeer zou moeten werken, zie ik niet zitten. Ik heb hetzelfde gevoel op scholen. Ook zoān plek waar een bepaalde sfeer hangt waar ik niet elke dag in zou willen zitten.
Voor die scharrels slepen we ons wel bloedend en al van de bank af
Is jouw kater wel eens zo heftig geweest dat je overwoog naar een dokter te gaan?
- Nee wtf
- Ja en ook daadwerkelijk naar de dokter geweest
- Ja maar niet echt geweest
- Nee maar zou wel iets voor mij zijn
0 stemmers
nee maar ik had wel ooit een zieke voedselvergiftiging waar ik antimisselijkheidspillen van de dokter voor had gekregen die ook worden gebruikt bij chemotherapie. had er best veel over en die heb ik toen opgemaakt telkens als ik een hele erge kater had, heb daarna wel overwogen om om meer te vragen puur voor mn katers. maar kon geen goede smoes verzinnen ![]()
Zou jij naar een teamuitje/etentje gaan als je je die dag ook ziek gemeld hebt?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik heb me voor morgen ziek gemeld, maar mezelf daarom ook gelijk afgezegd voor het etentje. Ook al zou ik me goed voelen morgenaaf.
Als ik me goed zou voelen en morgen weer zou gaan werken zou ik mee gaan met een etentje ofzo