Stel je persoonlijke vraag #56

Dit verschilt toch echt per persoon? Geloof niet dat je dit zo algemeen kan zeggen. Je training is heus wel effectief tijdens je eerste dagen van je menstruatie

Ik mocht 1 jaar drink en toen een jaar niet net als sigaretten halen haha.
Maar mn ouders vonden het onzin dus zij haalde het volr me

1 like

Pas waren wij bij vrienden en viel hun zoontje, tanden stuk. We waren er net en hadden allemaal 1 drankje op, maar daarvoor bel je ook geen ambulance. En ook niet echt chill om dan beschonken bij een noodtandarts of andere zorgverlener te zitten.

Dat geldt toch voor elke generalisatie. Hormonen hebben hun effect, dat is gewoon wetenschap, maar in hoeverre jouw hormonen precies dippen en in hoeverre jij last hebt kan je alleen zelf aanvoelen. Lijkt me logisch

@Kauai ik moest aan een uitspraak van Leontien van Moorsel denken die juist zei beter te presteren tijdens menstruatie

Dit artikel zegt dat het gemeten effect in een groep maar minimaal is (maar de perceptie van de individu zelf wel kan verschillen)

5 likes

Ja alleen breng jij het als een feit dat je training niet effectief is op die dagen en dat je minder spier opbouwt. Dat kun je gewoon niet zo als een feit stellen.

Die quote ken ik idd! Volgens mij kwam het omdat ze dan minder pijn voelde?

Er is inderdaad maar bar weinig goed onderzoek gedaan (daar gaat de paper die ze quoten met name over). De algemene consensus is dat het minder effectief is doordat je langer moet herstellen en de kans op blessures wat groter is. Uiteraard verschilt dit per persoon want ook niet iedereen heeft even veel last van z’n menstruatie bijvoorbeeld. En daarnaast is dit voor 99% van de mensen helemaal niet interessant want die zijn helemaal niet bezig met een pr te zetten.

En even in z’n algemeenheid: eigenlijk vind ik het best wel bizar dat we als vrouwen dan weer met wetenschappelijk bewijs moeten komen om aan te duiden dat ondanks dat er bloed langs onze benen stroomt we echt wel kunnen sporten. Ik vind het al idioot dat we geen rekening houden met menstruatie in de maatschappij, laat ons van onszelf op z’n minst na werk ff op de bank mogen zitten.

3 likes

Pas op hier komt een soort van kindervraag!

Vind jij als mensen meerdere kinderen hebben het mooier/belangrijk als de namen een beetje bij elkaar passen? Dus bijvoorbeeld niet zoiets als Lodewijk en Delano.

• Ja dat vind ik wel een beetje belangrijk
  • Nee dat maakt echt totaal niet uit

0 stemmers

1 like

Ik kijk proppers op albu (Don’t judge ok) en daar is een van die ticketverkopers haar tasje kwijtgeraakt waar contant geld in zat van haar verkochte tickets. Moet zij dit uit eigen zak terug betalen aan het bedrijf?

• Ja, haar tas is haar verantwoordelijkheid dus als je het kwijt raakt dan heb jij een probleem
  • Nee, het bedrijf wil dat zij rondloopt met (grote) bedragen geld, dus zij zijn ook verantwoordelijk hiervoor
  • Geen idee joh

0 stemmers

2 likes

Why judge? Reality tv is toch iedereen zn guilty pleasure. Ik was vooral verbaasd dat er nog proppers bestonden. Op 1 of andere manier dacht ik dat dat was uitgestorven.

4 likes

Ken jij iemand persoonlijk die ooit propper is geweest?

• Nee
  • Ja

0 stemmers

Wat erg ik ken er zelfs meerdere. Gelukkig zijn die goed terecht gekomen. Oh nee, ze stonden achter de bar daar. Maar is voor mijn gevoel hetzelfde in die gebieden.

Dit gaat even over mensen van je eigen leeftijd, niet over vroeger toen alles anders was.
Heb je een mening over mensen die meer dan 4 kinderen hebben?

• Ja, negatief
  • Ja, positief
  • Nee, geen mening

0 stemmers

En meer dan 3?

• Ja, negatief
  • Ja, positief
  • Nee, geen mening

0 stemmers

Meer dan 2?

• Ja, negatief
  • Ja, positief
  • Nee, geen mening

0 stemmers

Überhaupt kinderen?

• Ja, negatief
  • Ja, positief
  • Nee, geen mening

0 stemmers

Ik vind het zelf echt een beetje apart als je in deze tijd nog 3 of meer kinderen gaat maken. Soort van het boeit me niet dat alles naar de klote gaat, ik wil lekker voortplanten.

6 likes

Nah ik heb niet echt een mening over hoeveel kinderen mensen nemen, maar ik heb zeer zeker wel een mening over mensen die kinderen hebben en vervolgens totaal onverschillig zijn over het klimaat en zelf ook geen duurzaam leven leiden. Wtf, boeit de toekomst van je bloedeigen kinderen je nou serieus niet??

Ik ben docent en heb ook zoveel jonge leerlingen die om de haverklap door hun ouders meegenomen worden op vliegvakanties, die volop dierlijke producten te eten krijgen van hun ouders en ga zo maar door :sob:

Edit: als antwoord op @Sensatie

9 likes

Moet jij huilen als je boos bent?

• Ja altijd
  • Meestal wel
  • Meestal niet
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Een heir and a spare zijn genoeg

10 likes

Ik heb wat jip en janneke halloween stickers hangen en m’n neefje heeft een enge pompoenenslinger voor me gemaakt. Ik heb het allemaal wel opgehangen maar ik woon in een heel religieuze wijk en voel me er toch wat bezwaard over :sweat_smile:.

4 likes

Komen ze wel overheen toch? Doet me er aan denken dat ik als 11-jarige met een passie voor Halloween met een vriendinnetje (volgens mij als enige in de straat) verkleed ging trick or treaten in onze refo-wijk. Werd niemand boos maar de meeste mensen waren wel heel verward toen ze opendeden (en bijna niemand had snoep)

6 likes

Nee juist niet. Mn moeder zegt al jaren dat ik “jaren tranen heb in te halen”. Ik huil wel heel snel bij films etc. Bij mn ergste fysieke pijn kon ik ook geen traan laten alleen maar wat gekreun van ellende.

Voel jij je soms nog wel eens jong?

• Ja regelmatig
  • Nee
  • Nee maar ik ben dan ook echt oud
  • Zo af en toe

0 stemmers

Dat ouderen zeggen tegen je "meisje je bent nog zo jong! En dat ze zelf denkt, eh nee ik voel me oud.

1 like

Ik heb meestal echt geen zin maar op zich belemmert het mijn sporten meestal niet en soms heb ik zelfs het idee dat het sporten beter gaat en ik voel mij daarna altijd 100x beter dan voordatbik gesport heb.

1 like

Als je er niet voor iets ernstigs heen hoeft, vind je het dan vervelend om in een ziekenhuis te zijn? Mijn moeder was laatst met me mee voor een afspraak en zei toen: “Ik zou echt niet in een ziekenhuis willen werken, altijd in die sfeer.” Dat idee.

• Ja, in een ziekenhuis zijn geeft me negatieve vibes
  • Neutraal, maakt me niks uit
  • Nee, in een ziekenhuis zijn geeft me juist wel positieve vibes

0 stemmers