Ja ik herken dit wel van de straat waar ik nu in woon! Echt de liefste boomers ooit, de hele straat hangt vol met PvdD posters en iedereen werkt samen aan de kleine plantsoentjes, maar holy shit wat kunnen deze mensen judgemental zijn zeg
mijn vriend en ik wonen in het enige huurhuis van de straat en dat is echt een Ding, lol.
Ik ben nu wel echt heel benieuwd of stad/platteland hier veel bij uitmaakt! Ik ben gewoon niet echt opgegroeid met het idee van tokkies of volkswijken in de buurt, in plaats daarvan meer ‘boerse’ tegenover ‘stadse’ mensen. Maar je kan je ook niet echt afzetten tegenover ‘boerse’ mensen als je daar bij wijze van spreken naast kan wonen?
Mijn middelbare school is ook heel interessant als voorbeeld hiervan, ik zat op een categoraal gymnasium in een super landelijk dorp. Mijn school had echt een regionale functie en was daardoor veel minder een culturele marker, het was ook heel normaal als mensen ouders hadden die niet gestudeerd hadden (was ook best veel gerichte huiswerkbegeleiding voor). In zekere zin was ik een beetje in de minderheid want ik kwam niet uit de regio, maar dat boeide echt niemand lol. Maar tegelijkertijd was er 0 etnische diversiteit en ik denk dat er daar juist wel veel vooroordelen over waren