Stel je persoonlijke vraag #56

Uit je post begrijp ik dat je moest lachen waar ze bij was. Dat vind ik onaardig.

1 like

Het gaat mij dus niet om wel/niet dat biljet in die bus doen, maar de rest van die post; niet onverschillig willen zijn over andermans stem etc, er niks mee te maken willen hebben.

Ja alsof dat nog nut heeft daar. Ik ken mensen die ongeveer hun fulltime job hebben gemaakt van protesteren, maar die worden gewoon opgepakt en ICE gaat maar door.

Maar ook genoeg Latino’s met irritante Amerikaanse stem hoor.

1 like

Je groot is de kans dat een buur met wie jij het politiek waarschijnlijk niet eens bent jou vraagt voor je te stemmen?

• 0, geen contact met mijn buren
  • Heel laag, ik heb geen contact met buren die ik daarin heel anders inschat
  • Heel laag, mijn buren zijn sowieso fysiek in staat of te stemmen of hebben anderen om dat te vragen
  • Zou kunnen geen idee
  • Ja kan best, ik heb wel contact met buren die denk ik best anders stemmen

0 stemmers

3 likes

Oh nou wij moesten allemaal keihard lachen, dat kan ook nog he. Maar dat komt vast wel goed. Volgens mij verleer je als je eenmaal echt fietst, het ook niet meer.

1 like

Dat zei je er niet bij hĂš

Dat laatste klopt!

1 like

Ik woon in een behoorlijk PvdA-GL/D66/Volt buurt met hier en daar wat VVD en CDA. Er zal vast wel PVV gestemd worden, maar weinig. De directe buren stemmen denk ik beiden links en dat zijn de enigen die ik me voor zou kunnen stellen dat ze me vragen. Buuf is bijvoorbeeld chronisch ziek en daarvan zou ik t me voor kunnen stellen.

Maar ik zou sowieso wel stemmen op welke partij dan ook. Ook omdat ze het sowieso wel doen en ik ergens ook vind dat het bij een democratie hoort, ookal zou ik dan op een anti-democratische partij stemmen.

Ik vind het al kut genoeg dat de PVV zo groot is in dit land, met Ria in discussie gaan en principieel niet stemmen zal niet helpen. Beter misschien regelmatig een kop koffie doen en gewoon in gesprek gaan.

Fiets jij wekelijks?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Nu ik zwanger ben kan ik helemaal niet fietsen doet echt zeer nu, maar vind ik wandelen prima naar alles wat ik normaal met de fiets zou doen.

ik denk dat ik (amerikaanse) expats bijna net zoveel haat als rechts ‘immigranten’ haat.

echt totaal niet geintegreerd, spreken nooit nederlands, en doen fucking arrogant over de gemeentelijke en landelijke politiek. heb zo vaak in de kroeg gesprekken gevoerd over politieke en sociaalmaatschappelijke issues en de dingen waarover ik me druk maak in mijn land en mijn stad en 9/10 keer krijg ik dan een ‘nee maar je moet je niet zo aanstellen Nederland is zo’n rijk land en het is hier echt ZO goed geregeld’ ja voor JOU ja en voor alle andere rijke (vaak niet Nederlandse) mensen waar je mee om gaat. JIJ kan lekker wonen in de wijken die worden gegentrificeerd zodat JULLIE geen armoede hoeven te zien en je haverlatte kan halen om de hoek en als je last hebt van de originele buurtbewoners bel je gewoon teringvaak de politie want JIJ hebt overal recht op. echt kutmensen.
zit ook op een subreddit van mijn stad en dan vragen expats gewoon ‘welk deel van de stad gaat gegentrified worden want dan ga ik daar wonen’ en dat soort ongegeneerde opvattingen en vragen uiten. in hun wereld is gentrificatie letterlijk iets om aan te moedigen? vind dat echt bizar.
ze zijn fucking wereldvreemd, integreren 00000 in de cultuur van de stad, maar vinden wel alles raar of niet kunnen en vinden dat ze recht hebben om van een hele stad te verlangen dat die zich aan hen en hun levensstijl en verlangen aanpassen, ook genoeg reddit klaagposts gelezen van expat redditers die echt om gestoorde dingen klagen en vinden recht op te hebben.
sorry echt een rant dit maar wordt er zo boos van, rijk en vaak wit dus komen overal mee weg en de armere mensen en originele buurtbewoners, wit of poc ‘immigranten’, zijn er de dupe van. en het maakt me het meest woest dat de ‘immigranten’ worden beschuldigd van niet integreren terwijl ze dat allemaal wel doen en Nederlands spreken en qua cultuur iets meebrengen en delen met Nederland maar ook delen NL cultuur overnemen, echt het beste scenario gewoon, en expats doen NIKS, spreken geen Nederlands, gaan alleen met expats of andere rijke mensen om, doen helemaal niks voor of met Nederland en dismissen letterlijk de zorgen van locals over stad/land. echt veel en vooral Amerikaanse expats mogen oprotten wat mij betreft.

49 likes

Als jij in de rij staat voor je stembureau, zijn de meeste mensen daar dan van dezelfde partij / zelfde kant van de politiek als jij?

• Nee ben juist alleen
  • Nee de meesten niet
  • 50/50
  • De meesten wel
  • Vrijwel iedereen
  • Geen idee

0 stemmers

1 like

Ook wel veel vvd hier helaas.

1 like

OMG die op Utrecht zijn ook zo fucking kut! Doen ook aso als je gewoon Nederlands antwoord ipv Engels, altijd met waslijsten aan eisen terwijl
 wij zitten helemaal niet op nog meer expats te wachten? Hoofd naar beneden en normaal doen.

7 likes

Ik woon helaas in een PVV buurt :sob:

Hoop dus ook maar dat mn buurvrouw niet vraagt of ik voor haar kan stemmen

2 likes

ja ze doen allemaal alsof ze gods gift to Nederland zijn sorry wie de fuck denk je dat je bent??? opkankeren, je huis waar je in je eentje woont uit en de familie die daar voor het huisje flippen woonde er terug in voor huurtoeslag prijs

13 likes

Toen ik een school voor mijn kind moest zoeken heb ik er eentje (een ‘hele goede’) afgekeurd omdat ik er met allemaal tering expats aan tafel zat die alleen maar wilden weten lowkey of hun kind bij Deloitte zou komen. Uiteraard geen woord Nederlands allemaal en vooral bezig met resultaten.

Dat is nou precies het soort slechte invloed en ongure omgeving waarin ik geen kind wil opvoeden. Werd er echt helemaal naar van.

26 likes

Ik woon in BBB/PVV county en toch heb ik elke keer tijdens het stemmen zo’n gevoel dat we daar met z’n allen in de rij staan voor de goede zaak. Achteraf blijkt dan weer dat misschien 10% iets links heeft gestemd :smiling_face_with_tear: Iedere keer een deceptie.

4 likes

Jawel hoor maar om eerlijk te zijn ook niet heel veel, niet heel extreem of ik weet het er niet (zeker) van. En het is niet dat ik niet wil praten (en luisteren) met mensen met een andere politieke mening of dat ik hen wegzet als dom @grace, ik heb (tot op zekere hoogte) veel begrip voor (en interesse in!) anderen hun kijk en vooral hoe het komt dat we nu in een land leven waar zo veel ruimte is voor extreem rechts :smiling_face_with_tear: dat verklaar ik niet zo van mensen zijn gewoon dom. Maar het gaat in m’n vraag echt om die fysieke handeling van dat IK dan eigenlijk een stem uitbreng op bv pvv, vvd of fvd. Alsof ik als vegetariĂ«r een kip zou slachten voor iemand :joy:

Maar goed het is ook allemaal hypothetisch en theoretisch. En ik “schrok” ook van mezelf, of nouja ik moest lachen om deze kronkel.

Eens! Daarom zei ik dat ik het dus wel zou doen als m’n weigering zou betekenen dat die persoon niet of heeeeel moeilijk kan stemmen.

volgens mij zijn dat uiteindelijk ook alleen maar de rijkere en wittere en gepriviligeerdere Amerikanen die hierheen kunnen ‘vluchten’
en ja sorry ik heb een half jaar klantenservice gedaan aan de telefoon voor wereldwijd en ik ben getraumatiseerd door Amerikanen, fucking gestoord hoeveel recht ze op alles denken te hebben en hoe agressief en egocentrisch ze dat proberen te bewerkstelligen, ook in deze situatie. blijf in je land en stem en zeker als wit persoon protesteer, doe iets!! er zijn mensen die in levensgevaar zijn door wat daar gebeurd met veel minder middelen die nergens heen kunnen.

misschien denk ik te simplistisch maar ja ik voel me een beetje ongemakkelijk bij ‘Amerikaans politiek vluchtelingen’ omdat ik me heel erg voorstel dat dat een wit lesbisch 'murican stel is en niet de mexicaan die mogelijk door ICE naar een concentratiekampgebouw wordt gedeporteerd

10 likes

Oh ik lees dit nu pas, ik bedoelde er niets mee te maken willen hebben dus als ik wil die stem niet uitbrengen, niet mede-verantwoordelijk zijn voor een grotere (extreem)rechtse partij. Niet dat ik alles en iedereen die niet mijn politieke mening deelt compleet uit m’n ban of uit de weg ga.

2 likes