Stel je persoonlijke vraag #56

Daar kwam ik met name achter door welke simpele dingen ik allemaal niet kan. Mijn ouders hadden een eigen bedrijf en werkten super veel. Dus ik was altijd gewend dat als je een probleem had, je iemand betaalde om het op te lossen. Ik kwam er echt pas later achter dat dat niet overal normaal was.

2 likes

Wij gingen de normale schoolvakanties bijna altijd op vakantie met het gezin en dan nam m’n moeder me ook altijd nog een keertje een weekje naar een eiland naar keuze (in Europa, niet naar de Malediven ofzo) aan het eind van de winter, soms is dat de krokusvakantie geloof ik maar ook wel eens in weken met weinig les ofzo. Volgens haar was dat nodig voor mijn mentale gezondheid want ik was altijd chagrijnig in de winter

Voelde voor mij altijd wel ‘verwend’ dat ik al een zonvakantie had gehad en dan de meivakantie en de zomervakantie nog kreeg.

Mooi contrast trouwens, ik ben opgegroeid met “oh Zemra? Is die er nog niet? Achja die loopt niet in 7 sloten tegelijk, ze zal zo wel komen”.

10 likes

Op die insta staat dan standaard een ongefundeerde klaagpost over Nederlandse doktoren die alleen paracetamol zouden voorschrijven.
Echt oprotten hoor. Ga je in dat kutland van je maar in de schulden steken voor basiszorg.

Ik zal nooit vergeten dat ik ooit op werk een stel Amerikanen meemaakte die boos op me werden dat ik ze niet kon helpen, omdat ze GEEN VERBLIJFSVERGUNNING HADDEN! Of ik wel wist dat ze uit Amerika kwamen! Arrogante kutlui

13 likes

Zat je op twee of meer sporten?

• Nee 1
  • Ja twee
  • Ja meer dan twee
  • Nee geen

0 stemmers

Wanneer kreeg je cadeaus?

• Op mijn verjaardag
  • Met kerst
  • Met sinterklaas
  • Zomaar
  • Op mijn siblings verjaardag
  • Andere feestdag

0 stemmers

Hoeveel zak-/kleedgeld kreeg je per maand rond je 15e?
  • €10
  • €15
  • €20
  • €30
  • €50
  • meer dan €50
  • minder dan €10

0 stemmers

3 likes

Vanaf welke leeftijd had jij een bijbaantje?

• Jonger dan 12 jaar
  • 12 jaar
  • 13 jaar
  • 14 jaar
  • 15 jaar
  • 16 jaar
  • 17 jaar
  • 18 jaar
  • Ouder dan 18 jaar

0 stemmers

1 like

Telt een krantenwijk ook? Dan nog wel een stuk eerder namelijk haha

Ik was nog zo klein toen en die fiets zo zwaar dat de fiets achterover kieperde :joy:

5 likes

Hebben jouw ouders je rijbewijs betaald?

• Ja
  • Nee
  • Deels

0 stemmers

En je studie(s)?

• Ja
  • Nee
  • Deels

0 stemmers

1 like

Ja was echt jaloers op mijn Nederlandse vriendinnen die echt veel mochten.

Deed het trouwens alsnog daar niet van. Jammer dat ik geen kinderen heb want ken alle trucs.

2 likes

Sorry dat ik je heb opgehitst, ik was heel erg sarcastisch over Amerikaanse politieke vluchtelingen. Al denk ik wel echt dat ze er zullen zijn, maar dan niet naar Nederland maar Canada/Mexico.

Ik (& mijn ouders ook lol) vonden het ophalen op onhandige plekken een gevolg van hun keuze om in een rot dorp te gaan wonen waarbij alles 10-15km fietsen was door natuurgebied :rofl:

Maar naar school, overdag, gewoon door weer e wind fietsen. Geen gezeik je hebt toch een heel duur regenpak gehad van 100€? Dan hoef je niet meer met de bus :kissing:

Maar naar verjaardagen enz in de avonden werden we wel altijd gebracht omdat het dan niet veilig was om te fietsen en ov - was dat?

4 likes

Geen zakgeld

5 likes

Ja hier hetzelfde! Ik mocht 's avonds niet eens op de fiets omdat het inderdaad niet veilig was/voelde? om in je eentje in de middle of nowhere te fietsen. Maar ook als je met anderen was, was het 's avonds vaak met de auto.

3 likes

Arme buurt waar veel mensen op de PVV stemmen, want Wilders gaat voor verandering zorgen :smiling_face_with_tear:

2 likes

Niet per se extra, maar ik had gescheiden ouders en ging altijd twee weken met mijn moeder, twee weken met mijn vader en twee weken met een oom & tante (hun kinderen gingen ook met mijn moeder en mij mee). En in de krokus bijna altijd ook wel wintersport met een van mijn ouders. Dus ik was wel enorm verwend qua vakanties. En op alle vlakken eigenlijk :smile:

Ik ben ook nog steeds verwend, ondanks dat ik inmiddels in de veertig ben en prima verdien. Krijg bijna altijd wel wat geld toegestopt als ik op bezoek ben. Of zoals laatst was ik met vrienden op vakantie, en maakt mijn moeder spontaan geld over om een keer van uit eten te gaan met zijn allen, gewoon omdat ze dat leuk vindt en het kan :smiling_face_with_three_hearts:

6 likes

Ik proef dit nu opeens weer. Het was echt raar brood hè. Maar niet vies

1 like

Ik vind je heel open overkomen in de manier waarop je het hebt over gesprekken aangaan over politiek. Vaak heb ik toch wel dat het een soort discussie wordt waarin het gaat om goed/slecht en dus wel neerkomt op het overtuigen van elkaar terwijl je totaal verschillende standpunten hebt. Merk ook dat ik het lastig kan vinden als mensen waar ik veel tijd mee door breng of waarvan ik denk dat we hetzelfde denken dus totaal anders stemmen dan ik, dat daar toch wel een waardeoordeel bij komt kijken. Het voelt voor mij dan ook alsof er meteen een soort kloof ontstaat terwijl je eigenlijk graag op 1 lijn zou willen liggen.

7 likes

Ik stem altijd in een bejaardentehuis dus acht die kans heel klein😂

2 likes

Ja dat snap ik! Ik heb ook heel veel ervaring met extreem tegengestelde politiek ideeën van mensen die heel dichtbij me staan en daar ook echt vaak ruzie over gehad. Het kan me ook echt verdriet doen en het voelt dan alsof je niet in dezelfde wereld leeft. Ik ben zelf ook wel echt vastberaden in mijn politieke idealen en ga die gesprekken ook niet aan met het idee dat ik daarin ga schuiven en de ander ook niet per se. Maar als je doorvraagt waarom mensen bepaalde ideeën hebben kom je toch wel vaak op meer overeenkomsten uit en dat vind ik zelf altijd wel een fijne ervaring.

7 likes

Sta jij in de rij bij het stembureau?

• Ja altijd een lange rij
  • Soms maar dan is het een of twee voor mij
  • Soms en ook echt een lange rij
  • Nee

0 stemmers

Ik sta eigenlijk nooit in een lange rij te wachten hooguit 1 of 2 mensen voor mij. Kom ook altijd het laatste kwartier binnen om te stemmen en ben meestal meteen aan de beurt.

Stem jij

• In de ochtend
  • In de middag
  • In de avond
  • Geen peil op te trekken

0 stemmers

En dan altijd op dezelfde locatie of verschillende?

• Zelfde locatie
  • Verschilt

0 stemmers

2 likes

Ik stem in Rotterdam dus probeer steeds ergens anders te stemmen

Bibliotheek was langste rij ever, verder vaak in kerken gestemd en dan staan e vaak hele gezellige vrijwilligers koffie en thee uit te delen

4 likes