Stel je persoonlijke vraag #56

Miss heb je hem al gehoord hoor maar er was een tijdje terug ook een leuke podcast over een man die met zijn Amerikaanse familie in gesprek ging. Waren ook wel handige gesprekstechnieken die voorbij kwamen. Ik vond het wel herkenbaar.

4 likes

Ik kies altijd een locatie uit waar ik gewoon een keer de binnenkant van wil zien, ben ook een keer op m’n oude basisschool gaan stemmen.

17 likes

Bij ons hoorde dat fietsen na het uitgaan er juist bij. Ga maar ff 10 km ontnuchteren. Voor geen goud dat mn ouders me ergens kwamen halen :joy:

3 likes

Inmiddels stem ik altijd in de kerk hier om de hoek omdat die het dichtstbij is. Toen ik nog in centrum Den Haag woonde kon ik op het Binnenhof stemmen, vond dat de leukste locatie

3 likes

Als kind/gezin zijn wij nooit samen op vakantie geweest. Heb op mijn 27e voor het eerst gevlogen. Maar ook met de auto gingen we nooit ergens heen (wel eens naar familie die wat verder weg woonden in NL). Ik mistte het toen ook niet hoor (want groot gezin en altijd gezellig), maar ik vraag me wel af: Gingen jullie vaak op vakantie?

• Ja elk jaar
  • Nee om het jaar
  • Ja vaker in 1 jaar
  • Nee anders

0 stemmers

2 likes

Ik kreeg gewoon een cadeau als im het graag wilde hebben of ik verzon een reden (een 8 voor een toets ofzo) en anders vroeg ik het aan mn oma of oom ofzo

2 likes

Kreeg jij wel eens geld of andere dure uitgaven van anderen dan je ouders/verzorgers in je jeugd (niet voor je verjaardag)?

• Ja, van mijn grootouders
  • Ja, van mijn oom/tante
  • Ja, van een oudere sibling
  • Ja, van vrienden
  • Ja, van mijn vriend/vriendin (relatie)
  • Ja, van …
  • Nee

0 stemmers

Mijn moeder had niet veel te besteden, maar mijn opa en oma wel en zij hebben zo vaak financieel geholpen, maar ze waren er ook. Wat echt een privilege was. Ik ging 2x per jaar shoppen met mijn oma, skischoolreis betaald, mijn rijbewijs, uitjes naar attractiepark, familievakanties in Europa. Zo dankbaar.

7 likes

Vind stemmen geen zak meer aan want bijna de hele buurt stemt PVV en er staat ook elke keer weer een groepje zelfvoldaan voor het stembureau op links af te geven :broken_heart:

2 likes

Zodra ik (de jongste) niet meer in Sinterklaas geloofde was het direct klaar met de cadeaus :sweat_smile: dacht ook dat dat heel normaal was maar merkte pas later dat er veel gezinnen nog wel mee door gaan (met surprises of dobbelspellen oid). Dat was voor mij echt alleen zo’n schoolding.

Kerstcadeaus zijn ook nooit echt van de grond gekomen :sob:

3 likes

Ik krijg eens in de zoveel tijd wat geld van mijn zwager als hij in Nederland is. En ergens rond mijn geboorte hebben mijn ouders 100 gulden gekregen van een vreemde man om te vieren dat ik geboren was. Ik snap het verhaal nog steeds niet helemaal, maar is wel de reden dat ik als baby al een bankrekening had.

10 likes

Materieel niet (al kwam ik niks tekort hoor), maar qua huishoudelijke taken wel. Ik moest echt geen poot uitsteken in huis tot ik 13 ofzo was, toen mijn moeder weer ging werken.

5 likes

Altijd “the … family goes Dutch” ugh wat een onzin die mensen uploaden. Dan heb je nog niet eens je koffer uitgepakt, flinke jetlag en wel meteen de kids op insta zetten want ja het is zo’n interessant uniek verhaal

3 likes

Ja dat zal tegenwoordig niet meer standaard de PvdA zijn :joy:

1 like

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2023/hoe-stemde-uw-buurt-bij-de-verkiezingen-voor-de-tweede-kamer~v960693/

Hier kan je het zien trouwens. Ik woon in een Denk-buurt met ook relatief veel PVV-stemmers voor mijn stad. Een wijk verderop is het al veel meer 50/50.

9 likes

Dit is leuk om te zien, geeft keurig de 2-deling aan dit in dorp. Eerste 2 partijen zijn GL/PvdA en PVV en dan wisselt het per stembureau een beetje welke op 1 staat.

1 like

Grappig, ik woon in een gemeente tegen een progressieve stad aan. En alle stembussen aan de grens van de stad hebben een GL/PvdA meerderheid. En hoe verder weg, hoe rechtser (PVV en VVD).

5 likes

Jeeee, echt alleen maar rode puntjes hier (GL-PVDA). Bij mijn dichtstbijzijnde stembureau staat PvdD op #2, dat zegt wel iets over mijn linkse buurt. (Amsterdam-Oost)

2 likes

In mijn stad kan ik de wijken opnoemen waar VVD wordt gestemd (de villawijken of wijk met geld). Gelukkig in andere delen veel GroenLinks/PVDA gestemd, ook in mijn wijk. Jammeer wel, veel PVV in de rest van mijn stad. Veel DENK ook trouwens.

1 like

Echt mijn complete omgeving is grijs (PVV) met her en der een zeldzaam gekleurd stipje voor groenlinks of christelijke partijen.
Teleurgesteld :joy:

2 likes

God k lees klantenservice en Amerikanen, en komen gelijk allemaal herinneringen boven. Die waren zoooo kut altijd aan de lijn, niet te doen. Naast nog een andere groep, die ook altijd maar dacht overal recht op te hebben, namelijk de Israeliers. Echt als ik dan een telefoontje kreeg en ik zag geboorteplaats, naam of iets, dan hield ik me al vast.

Lees nu ook de post van @Merrow god ja en dat gezeik altijd op huisartsen en pcm, word ik ook niet goed van. Ze willen meteen antibiotica ofzo als ze een keer hoesten of koorts hebben.

5 likes