Stel je persoonlijke vraag #56

Ik vrees dat ik alleen bij de PVV zou passen qua werk-ethiek. Ik vind werk best leuk maar heel blij met mijn 36 uur en dat vind ik meer dan genoeg. Geen zin in heel veel gezeur en gezeik en veel meer uren werk. En allerlei mensen die daar dan wat vinden zonder enig verstand, die zou ik ook gaan tegenspreken op een niet heel aardige manier.

1 like

Ja was inderdaad leuk! Mijn filiaal zat in een wijk buiten het echte centrum waar verder niet zoveel koffietentjes zaten dus we hadden vooral veel vaste gasten uit de buurt, was heel gezellig altijd

7 likes

Deze is echt zo vies lekker. Wel benieuwd, komt er echter koffie aan te pas? Gok van niet eigenlijk, waarschijnlijk gewoon net als bij de Starbucks?

1 like

Nope haha, is poeder dat aangemaakt wordt met water, en die mix gaat dan in de blender met ijsblokjes

Edit: ja wat @kaworu zegt dus

Edit 2: lol ik zie nu dat je precies het poeder dat b&b gebruikt gewoon bij de Sligro kan kopen

3 likes

Heb jij wel eens meegedaan aan een exit poll bij de verkiezingen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

mensen die gestemd hebben, ben je blij met je stem?

• ja, weinig tot niet getwijfeld van tevoren, blij met mijn stem
  • ja, veel getwijfeld, blij met de uiteindelijke keuze
  • medium, weinig getwijfeld maar er was niks beters
  • medium, weinig getwijfeld maar achteraf twijfel of het de beste keuze was
  • medium, veel getwijfeld maar er was niks beters
  • medium, veel getwijfeld en weet niet of ik de beste keuze heb gemaakf
  • nee, weinig getwijfeld, maar er was niks om op te stemmen waar ik blij van zou worden
  • nee weinig getwijfeld maar had toch liever wat anders gestemd
  • nee, veel getwijfeld, maar was niks waar ik blij van zou worden
  • nee, veel getwijfeld, toch liever wat anders gestemd
  • ik heb blanco gestemd
  • ik heb niet gestemd

0 stemmers

Ben je gespannen?

• Ja super zenuwachtig
  • Een beetje
  • Nee totaal niet

0 stemmers

2 likes

Ik zou wel echt graag achter een politicus zitten, maar niet de politicus zelf zijn.

Achterkamertjes :smiling_face_with_three_hearts:

4 likes

Geert wilders heeft een vacature met een salaris van 8000 euro

13 likes

En ik ben te koop :star_struck:

Nee, ik denk niet dat ik een goeie synergie zou hebben met een Limburger.

7 likes

Ik denk eerlijk gezegd dat jullie op basis van humor zouden kunnen bonden. En op basis van vlaai.

1 like

JA VANDAAG was kapot leuk

stel je moest voor iemand anders stemmen op een partij waar jij niet achter staat, wat zou je doen?

• hoe dan ook doen wat diegene vraagt
  • liegen en gewoon stemmen wat ik zelf wil
  • weigeren en zeggen dat ze iemand anders moeten machtigen
  • doen wat zij willen behalve bij extreem kutte partijen, dan zou ik weigeren
  • doen wat zij willen behalve bij extreem kutte partijen, dan zou ik liegen en anders stemmen
  • anders, namelijk…

0 stemmers

wat je extreem kut noemt mag je zelf weten. ik krijg nu ineens een deja vu dat ik dit ook heb gevraagd bij de vorige verkiezingen???

1 like

Bizar wel, want ik ben 2x gaan tellen in Ahoy en toen moesten we inderdaad biljetten met tekeningetjes en teksten afkeuren! Geen idee of de regels nu soepeler zijn geworden.

Ik vind het ook wel gek dat dat moest zeg, als het duidelijk voor wie de stem is maakt het toch niet uit? Begrijp verder ook niet waarom je een tekening of tekst op je stembiljet zou zetten maar goed :stuck_out_tongue: En wat is de reden dat een stem wordt afgekeurd als je je naam er op hebt gezet? :woman_shrugging:

Omdat stemmen anoniem is en je stem dan volgens de regels naar jou te herleiden zou zijn en dat mag niet, daarom mag een smiley oid wel.

Maar ik zag gisteren live op Twitch iemand stemmen en daar werd gezegd dat iets tekenen niet mocht, toen daar commentaar op kwam werd er gauw aan toegevoegd ā€˜zolang het maar niets persoonlijks is’.

Edit: hmm: ā€˜ Een handtekening zonder naam mag wel.’

1 like

Hm ja ik vraag mij dan af waarom het anoniem stemmen zwaarder weegt en afgestraft wordt dan dat het stemrecht weegt ofzo. En vooral omdat alleen een paar stemmentellers je stem zien toch, en omdat iemand dus al gezien heeft wat je wilde stemmen om die stem vervolgens ongeldig te verklaren :joy: en ook omdat het anoniem is maar je toch zelf mag weten of je dat vervolgens deelt

Ik snap het gewoon oprecht niet helemaal. Ik werkte een tijdje ergens waar we geredigeerde soort van levensverhalen publiceerde opgehaald uit interviews voor wetenschappelijk onderzoek, en dat deden we ook alleen anoniem, ook als iemand zei dat diegene het liever onder diens eigen naam wilde publiceren. Dan snap ik wel waarom, maar hier zie ik niet helemaal wat het uitmaakt?

2 likes

Ja en als je alleen ā€˜kusjes van Piet’ er op schrijft kunnen dat er nogal wat zijn in Nederland natuurlijk. Ik denk dat ze gewoon ergens een grens trekken. Zoals ik net in mijn edit nog toevoegde is een handtekening zonder naam wel toegestaan, dat lijkt dan wat tegenstrijdig. En als iemand ā€˜groetjes van de buurvrouw van Piet’ er op schrijft, wilde diegene zelf blijkbaar uit de anonimiteit treden, maar je kan zo ook weer iemand ā€˜framen’. Oh wellšŸ¤“

2 likes

Ja en ik vind een blanco stem met ā€œdit is een blanco stemā€ als ongeldig ook vreemd. Ik snap wel dat je ergens een grens moet trekken, maar het voelt nogal willekeurig (ik zou denken: het moet zonder enige twijfel duidelijk zijn welke ene bolletje gekleurd is, of dat er geen bolletje gekleurd is, en verder maakt het eigenlijk niet uit). Maar goed er zal een goede reden voor zijn.

En ik doe gelukkig altijd braaf wat de bedoeling is :stuck_out_tongue:

3 likes

Ja ik vind dat specifieke voorbeeld ook wel mierenneuken, maar je wil natuurlijk voorkomen dat de resultaten achteraf op welke manier dan ook in twijfel getrokken kunnen worden dus moeten er gewoon strikte regels zijn waar geen onduidelijkheid over kan ontstaan en die ieder stembureau gelijk hanteert.

Als we het omdraaien is het ergens ook wel triest dat men na alle berichtgeving toch stug op de verkeerde manier blijft stemmen🄲 Kleur gewoon dat bolletje rood en hopsakee.

1 like

Denk je dat mensen aan jou kunnen zien wat je stemt?

• Ja zo ongeveer wel
  • Misschien een beetje
  • Ja ik adem deze partij
  • Nah denk ik niet
  • Nee mensen zullen extreem verrast zijn

0 stemmers

3 likes