Stel je persoonlijke vraag #56

Ik kan nu al een paar jaar helemaal niet werken en ben mijn baan kwijtgeraakt (door ziekte) en dat is éeeeecht niet leuk. Wel beter voor mijn welzijn/herstel, want hóé we tegenwoordig op veel plekken werken is niet echt gezond natuurlijk. Maar je valt buiten zo’n groot deel van de maatschappij. En ik mis de zingeving, de sociale contacten en het ergens bijhoren en samen met een groep mensen aan een bepaald doel werken.

Volgende week ga ik beginnen op een vrijwilligerswerkplaats. Het is maar voor 2 uurtjes in de week, maar ik heb er zoveel zin in alleen al om gewoon een werkplek te hebben, dat dat stuk weer in mijn leven komt.

48 likes

ik wil het liefst minder werken en ik ga ook minder werken vanaf volgend jaar :smiling_face_with_three_hearts:

nu 36, straks als de baby er is het eerste jaar 24 (met betaald ouderschapsverlof) en daarna 32 uur

sorry voor de babymention

edit: oh en ik wilde orkatrainer worden maar ik wist toen nog niet dat dat dierenmishandeling was en om het goed te maken heb ik pvdd gestemd

15 likes

Een hond boeit me niet als hij niet stinkt en gewoon rustig is, maar wat ik echt wil is een kantoorkat maar dat mag niet :rage: (honden ook niet en planten ook niet. Muizen blijkbaar wel)

15 likes

Wow geen planten??

5 likes

Ja ivm ons archief en het gevaar van schimmels helaas

omg dankje wilde deze poll ook maken maar had geen zin

1 like

Hond op kantoor is het allerleukst, want het is mijn eigen hond :joy: collega’s zijn ook helemaal gek om hem gelukkig. Hij ligt het grootste deel van de dag te slapen, dus je hebt er ook geen kind aan.

4 likes

Ik vind het gros van de ‘goed opgevoedde honden’ helemaal niet goed opgevoed en hoef ik geen werkdag mee door te brengen.

38 likes

Ik vind mijn werk en carrière totaal niet belangrijk, maar ik vind werken (voor mezelf) wel belangrijk. Dus als ik heel veel geld had en niet hoefde te werken zou ik verschillende soorten vrijwilligerswerk doen. Maar mijn eigen baan zou me gestolen kunnen worden. Klinkt alsof ik er ongelukkig mee ben maar dat is het ook niet, ik vind carrière maken gewoon niet interessant.

35 likes

Ja ik snap je, heb hetzelfde!

2 likes

dit en ze stinken (!) en ik vind ze irritant

10 likes

Ik zou vooral zo graag willen dat een werkdag geen 8 uur zou duren, 5 of 6 is prima, dan heb je ook nog tijd voor eigen leven naast het werk, maar helaas.

55 likes

Ik ben zo conflictmijdend, zou echt continu mezelf ongemakkelijk voelen als er ook maar een beetje discussie ontstaat. Lijkt me echt vreselijk.

1 like

Wij mogen ook geen planten (want: museum), een collega had een heel gezellige realistische nepplant op zijn bureau maar dat mocht toen ook niet meer want dat was verwarrend en gaf het verkeerde signaal af :smiling_face_with_tear::joy: gelukkig hebben we ook muizen in overvloed

13 likes

En als ik een discussie niet kan winnen, of überhaupt weet wat ik moet zeggen, zou ik gaan huilen van frustratie :joy:

1 like

Ik vind soms wel dat ik vrij truttig, kakkineus,ben opgevoed. Ik vind daarom ook dit forum zo leuk juist. Dat je echt verschillen ziet!

Ben jij eerder minder of meer kakknineus opgevoed volgens jou?

• Meer kakkiig
  • Minder
  • Geen idee

0 stemmers

3 likes

Dit is waarom ik thuiswerken zo fijn vind, ik doe alle klusjes een beetje tussendoor gedurende de werkdag, en dan kan ik 's avonds gewoon chillen of iets leuks gaan doen ipv dat ik thuiskom en een was moet draaien en de vaat moet opruimen en moet stofzuigen en dweilen en de hond uitlaten en en en.

Maar ik heb ook wel een relaxte baas, niet iemand die zit te checken of mijn Teamsbolletje op oranje gaat.

14 likes

Ik zou bij voorkeur niet werken lol. Was ik maar rijk :relieved:

25 likes

Dat is volgens mij een uurtje leuk en daarna is het leuke er wel af

Dit ja. Ik was laatst aan het hardlopen, komt er ineens een hond aangerend die helemaal al rennend tegen ons op gaat springen??

Dus ik zeg tegen die man dat hij zijn hond bij zich moet houden. “Ja hij rent gewoon mee, hij is enthousiast. Dat is toch leuk?” Dus dat verstaan mensen blijkbaar onder goed opgevoed.
Gelukkig werk ik in de zorg en lijkt het me sterkt dat het dan oké is om je hond mee te nemen.

7 likes