Stel je persoonlijke vraag #56

Omg ik ook!

En ik dacht in eerste instantie: huh waarom maken ze nou tosti’s beneden?

1 like

Ik heb nog nooit irritante Israëlische toeristen gezien :joy:

Nog nooit? Hoe dan?! Ik heb echt nog nooit niet-irritante Israëlisce toeristen gezien…

27 likes

Ik hoor hier alleen maar Duitsers en een enkele Franse

1 like

Oh, op die manier. Ik dacht dat je wel Israëlische toeristen had gezien, maar dat die niet irritant waren :smile:
Ik ben ze gelukkig ook niet heel vaak tegengekomen, maar de paar keer dat ik ze tegenkwam (waar ik zelf ook toerist was) waren ze echt heel irritant. Extreem luidruchtig, medewerkers van hostels/restaurants/bars/etc. echt afblaffen, megarude, super entitled. En zo schijnen ze ook overal bekend te staan, heb nog nooit andere verhalen gehoord

2 likes

Nee ik kan me niet herinneren dat ik ze ooit ben tegen gekomen haha, niet hier in mijn stad en zelf als toerist op de Franse camping zal de kans niet groot zijn

Eens, Israeli’s zijn echt de ergste, denken overal recht op te hebben. Dringen voor, zijn luid en arrogant.
Jonge Israeli die hun dienstplicht hebben gedaan en daarna gaan reizen zijn ook een slag apart onder de backpackers trouwens, die haal ik er ook altijd uit.
Met stip op nummer 2 trouwens Amerikanen, zelfde gedrag, maar toch net iets aardiger af en toe.

10 likes

ik woon tijdelijk in thailand voor mijn werk en hier was echt van de één op de andere dag een blik met israëlische toeristen opengetrokken ofzo. ze staan hier ook bekend als teringirritant, ze worden ook met enige regelmaat in elkaar geslagen. mijn laatste encounter was dat er eentje ruzie stond te maken omdat hij een niet-onderhandelbare prijs wilde afdingen. toen ben ik teruggelopen omdat ik benieuwd was naar hoe het zou eindigen en uiteindelijk is hij scheldend en stampvoetend weggelopen.

7 likes

Het woord kleinsteeds

• Gebruik ik
  • Gebruik ik niet
  • Weet ik wat dat betekent
  • Geen idee wat het betekent
  • Ken ik alleen uit puzzelboeken

0 stemmers

Ik moest het googlen nadat ik het in mijn boek tegenkwam

1 like

Enkele jaren geleden was hier (midden in de nacht) een zware brand ontstaan bij de buren. Gelukkig hebben ze me op tijd kunnen wakker bellen zodat ik zelf nog kon evacueren terwijl de brandweer onderweg was. Het eerste wat ik gedaan heb is mijn katten, die in paniek waren dus dat was niet simpel, in hun transportbox steken. Gelukkig stonden die transportboxen vlakbij de voordeur en moest ik niet zoeken. Omdat mijn katten in paniek waren ging dit heel moeilijk, ze verstopten zich steeds, en dan moet je de afspraak met jezelf maken “tot wanneer blijf ik proberen en wanneer moet ik écht weg hier”. Echt fucking moeilijk, gelukkig is het zover niet moeten komen.
Daarna heb ik mijn handtas en sleutels genomen (op het rekje naast de voordeur) en ben ik naar buiten gelopen. Ik had altijd een “wat als het brandt”-scenario in mijn hoofd wat ik 1 op 1 heb kunnen uitvoeren. Toen ik met mijn katten buiten was, had ik in principe nog eens naar binnen kunnen lopen om nog iets uit het huis te halen, maar op dat moment kon het me gestolen worden. Want wat kies je dan, alles is waardevol en tegelijkertijd als je zelf en je huisdieren op tijd buiten zijn is ook weer niets waardevol. Waar ik niet over had nagedacht was dat je dan wel veilig buiten staat, maar wat dan? Dat is voor mij het moment geweest waarop ik ben beginnen panikeren, daarvoor was ik best kalm. Achteraf gezien had ik beter nog een jas (want fucking koud, en ik stond daar in een negligé) en mijn bril kunnen meenemen, maar ik had daar oprecht niet aan gedacht. We moesten van de brandweer de buurt verlaten omdat de rook schadelijk kan zijn voor je longen en omdat ze de ruimte nodig hadden (ze hebben dan ook de straat afgezet en achteraf zat alles onder het blusschuim). Ik ben dan maar midden in de nacht naar mijn ouders gereden, zonder bril. Dat ging in principe nog net (het is niet ver ook) maar met bril was wel chiller geweest.

Het is echt de moeite waard om over zo’n scenario na te denken. Ik had hier op voorhand al over nagedacht, en toen ik dat vertelde aan mensen verklaarde iedereen me voor gek (“waar denk jij nu weer aan”). Achteraf gezien was ik héél blij dat ik toch een houvast had, maar heb ik gezien dat er zeker verbeterpunten waren.

20 likes

Geen brand in eigen huis, wel bij de bovenburen. Ik heb toen alleen mn sleutels en telefoon gepakt en ben naar buiten gegaan, ook vergeten mn kaarsen uit te blazen. Heb toen niet eens normale schoenen aangetrokken en ben op mn pantoffels naar buiten gegaan (nu nog koude voeten, haha).

Moet wel zeggen dat dit deels komt omdat de bovenbuurvrouw in complete paniek was (logisch) en steeds maar terug naar binnen wilde , terwijl er onwijze rookontwikkeling was. Ik ben toen meer bezig geweest met haar naar beneden krijgen, dan met mn eigen ding.

5 likes

Ik heb wel bedacht dat ik mijn katten gewoon in de wasmand stop en ze zo meeneem als er brand is. In die reismandjes doen en dan het deurtje dichtdoen is zo’n gepruts. Sleutel mee en dan ze in de auto stoppen. En zag een keer als tip dat bij nood je ze ook in een dekbedovertrek kan doen om ze zo snel naar buiten te kunnen meenemen.

2 likes

Ja ze zijn allemaal gevlucht toch, want het is oorlog in HUN land huuilieeee :sob::sob::tired_face::tired_face::tired_face::persevere::persevere::persevere:

5 likes

Snap ik wel als je ook gewoon zo land kan toe-eigenen.

8 likes

Dingen die je écht mist als je ze niet meer hebt. Laptop etc dus niet. Maar sieraden van ouders of met andere herinneringen. Had wel een paar minuten de tijd om wat te pakken gelukkig

Hoe lang ben jij?
  • Kleiner dan 1.50
  • Tussen 1.50-1.60
  • Tussen 1.60-1.70
  • Tussen 1.70-1.80
  • Tussen 1.80-1.90
  • Groter dan 1.90

0 stemmers

3 likes

Ik sliep met backpacken in Schotland een keer in een dorm met een offduty IDF’er. Man, wat was die gast intens. Hij liep aldoor rond in legerkleding en was ongevraagd allemaal verhalen aan het vertellen over zijn leven als soldaat. Het enige verhaal dat ik heb onthouden was dat zijn telefoon voortdurend in de gaten werd gehouden door het leger, dat die al zijn gesprekken meelazen etc. Ik vond hem echt totaal gebrainwasht overkomen.

4 likes

Voor de forummers in NL: heb jij wat met het STAP-budget gedaan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

2 likes

Nee, wel geprobeerd aan te vragen, maar ik kwam er niet doorheen.

3 likes

Precies dit…

2 likes