Ja en pls wat is dit voor sadisme dat we nu de ellende niet te horen krijgen
. Zoals een leraar op mijn middelbare school als motto had: “Het beste vermaak is leedvermaak.”
Ik heb dat soort werkdrama nooit door. Tot dan iemand plotseling stopt en alle drama openlijk wordt besproken
Woon je in de provincie Groningen en heb je de aardbeving vannacht gevoeld?
Ik werd er gewoon wakker van. Mn hele bed schudde heen en weer
![]()
- Ja!
- Nee, niets gemerkt
- Ik woon niet in Groningen
- Anders
0 stemmers
Roken vind ik net zo erg een verslaving als alcohol/drugs
- Ja het werkt hetzelfde is alleen meer geaccepteerd
- Nee verslaving aan alcohol/drugs vind ik erger
- Allemaal niet erg iedereen is wel ergens verslaafd aan (e.g. telefoon)
0 stemmers
Ik zou nooit met iemand een relatie willen die
- Een rookverslaving heeft (rookt elke dag)
- Een alcoholverslaving heeft (drinkt min 1 glas per dag)
- Een drugsverslaving heeft (gebruikt elke week)
0 stemmers
Ja roken vind ik net zo erg een verslaving. Of je nou verslaafd bent aan nicotine of andere middelen, de verslaving an sich werkt hetzelfde.
Alleen bij andere middelen zoals alcohol of drugs is de kans groot dat je meer problemen ervaart op verschillende levensgebieden en het je functioneren aantast.
het is eenzelfde soort verslaving alleen het effect is wel anders. bij alcohol en drugs verandert iemands gedrag vaak, dat vind ik wel heftiger dan alleen de drang voelen om steeds te roken. neemt niet weg dat ik geen relatie zou willen met iemand met een rookverslaving hoor. is fucking ranzig.
- Ja
- Nee
- Alleen heel soms in gezelschap
- Ik zeg soms, maar eigenlijk is er wel erg vaak een “gezelschapsmoment”
0 stemmers
Heb je gerookt
- Ja
- Nee
- Wel eens geprobeerd
0 stemmers
alle drie niet haha hoezo mag ik er maar twee kiezen
Ja en ik wil graag stoppen ![]()
Ja inmiddels 20 jaar gestopt na 12 jaar roken en vorig jaar was mijn man op sterven na dood en toen dacht ik omg als ik nu toch een sigaret had
Het is heel hardnekkig die drang
Die snap ik zo goed, die instant (voor je gevoel) stress relief bij een stress moment ![]()
Ja precies dat blijft echt en dat hoor ik van meer mensen
Maar goed ik had ze niet en later schrok ik me de piep van wat het moest kosten dus nog steeds rookvrij haha
Ik kwam gisteravond terug van mijn werk en wilde de trein nemen naar huis. Toen vroeg een meisje (ik denk max. 17-18) of ik een slaapplek voor haar had. Dus ik zei van: sorry, ik woon hier niet. En toen liep ze weg.
Op het moment zelf kreeg ik echt een error. En toen dacht ik: ja, zelfs als ik daar wel had gewoond had ik dit eigenlijk niet gewild? En dat vind ik ook wel heel erg, want het komt erop neer dat als er een keer wat is, waarschijnlijk niemand je gaat helpen.
Dus: had jij in dit geval een slaapplek aangeboden als je in de buurt had gewoond.
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik neig naar nee maar ligt ook helemaal aan de context: waarom wil ze dat, heeft ze hulp nodig, komt ze betrouwbaar over? Kan ik haar met de auto ergens heenbrengen? Etc.
Nee niet in mijn huis maar zou haar wel helemaal gaan uitvragen en zou haar dan waarschijnlijk een hotel betalen. In ieder geval niet het gesprek laten stoppen
ik snap dat je een error krijgt maar ik vind het ook wel gek dat je zegt dat je het wel heel erg vind dat net als jij niemand een minderjarig meisje in nood zou helpen maar je zelf ook niet verder doorvraagt ofzo en haar weg laat lopen
snap dat het misschien te snel ging maar ik vind het wel een beetje lullig staan zo…
Ja wie weet heeft ze echt een probleem en voelde ze zich veilig genoeg bij jou. Maar ik snap ook wel dat als iemand met zo’n vraag een gesprek opent dat je dat niet verwacht.
Ik zou sowieso nooit zomaar een mogelijk minderjarige in huis nemen, maar die ook echt niet zomaar alleen laten.
Nouja de situatie was dat ik met mijn fiets halverwege een trap stond, ze mij van bovenaf aansprak en direct wegliep toen ik zei dat ik er niet woonde.
Dan moet ik mijn fiets neergooien erachteraan rennen om dingen uit te vragen terwijl de laatste trein naar mijn huis ook over 5 minuten ging?
En de meeste mensen hier hebben het volgens mij financieel redelijk goed, en super lief dat je dan iemands taxi/hotel wilt betalen. Maar dat geld heb ik absoluut niet.