Stel je persoonlijke vraag #56

Je had natuurlijk ook kunnen vragen ‘waarom heb je een slaapplek nodig?’

alsof dat de enige optie is? ik heb het gewoon over vragen hey gaat alles wel goed of waarom heb je een slaapplek nodig. je defensieve reactie spreekt wel boekdelen moet ik zeggen. maar doe dan ook niet zo performatief ‘oh wat erg dat niemand naar elkaar omkijkt’

19 likes

Daar gaat het toch niet om. Het is heel raar dat een jong iemand geen slaapplek heeft. Die zou ik ook niet zomaar in een hotel zetten want ik zou zeker willen weten dat het goed komt, iemand geen acute hulp nodig heeft of in gevaar is.

6 likes

Ik leg uit hoe het ging? Ik snap wat mensen zeggen, maar ik was niet zo snel van reactie dat ik me dat bedacht. Dat kwam pas later eigenlijk.

Ga ik me verder ook niet voor verdedigen en zou ik een volgende keer misschien anders doen ja. Maarja hoe vaak maak je dit mee?

1 like

ja daarom zeg ik ik snap ook wel dat het snel ging hoor! maar ik vind de manier waarop je er over post gewoon een beetje bijzonder

1 like

Een aardbeving van 3,4 in Groningen vannacht. Wat is de zwaarste aardbeving die je ooit hebt meegemaakt?

• Heb ik nog nooit meegemaakt
  • Minder dan 3
  • 3-4
  • 4-5
  • 5-6
  • 6-7
  • 7-8
  • 8+

0 stemmers

Welke dingen heb je wel eens meegemaakt?

• Aardbeving
  • Oorkaan
  • Tsunami
  • Vulkaanuitbarsting
  • Heftige overstroming
  • Heftige droogte/hittegolf periode
  • Natuurbrand
  • Lawine
  • Aardverschuiving
  • Kleinere overstroming
  • Niks van dit i’m blessed :pray:

0 stemmers

Hoe gaat het?

• Heel goed
  • Goed
  • Neutraal
  • Niet goed
  • Helemaal niet goed

0 stemmers

2 likes

Hitlers DNA-kwaaltjes

• Vind ik interessant
  • Boeit me niet

0 stemmers

1 like

Wat bedoel je hiermee?

1 like
8 likes

Andere interpretatie denk ik? Ik bedoel namelijk niet ‘oh wat erg dat niemand naar elkaar omkijkt’. Meer achteraf een soort realisatie van: als ik zo reageer, dan zullen heel veel mensen dat waarschijnlijk ook doen. Niet alleen uit verbazing om adequaat te kunnen reageren, maar ook uit ‘eigen veiligheid’.
Het kán ook een berovingstactiek zijn en dat er een groep mannen nog achter zit.

En dan is het, net als bij mij, niet eens onwil, maar gewoon dat je pas achteraf goed gaat nadenken wat handig was geweest in zo’n situatie. Ik denk namelijk oprecht niet dat de gemiddelde persoon instinctief goed handelt. En dit forum vind ik niet de gemiddelde persoon over het algemeen.

6 likes

Oeffffff nee dit hoef ik niet te weten nee

Small dick energy

2 likes

Lullig

2 likes

Ik vind het echt een hele rare gedachtekronkel van de makers van die docu (die ik niet gezien heb hoor in alle eerlijkheid dus misschien zijn ze genuanceerder dan uit dit stuk lijkt). Hoe kan je nou verantwoorden dat je een punt maakt tegen een dictator die verantwoordelijk is geweest voor eugenetica/rassendiscriminatie wat allemaal op niks gestoeld is uiteraard door… iemands DNA te gaan sequencen en op basis daar van uitspraken te doen over iemands geestelijke gesteldheid? Klinkt precies als iets wat Hitler had laten doen als de technologie toen voor handen was geweest

4 likes

Whaha I love that for hitler. Misschien was ie daarom zo hatelijk. Maar wij als vrouwen weten natuurlijk meer.

Had hitler een micropik?

• Ja ik weet het zeker
  • Misschien
  • Nee hij had wel een grote penis ik was erbij

0 stemmers

Voor de mensen waar het (helemaal) niet goed mee gaat, waarom niet?

Door…

• Werk
  • Relatie
  • Vrienden
  • Familie
  • Gezondheid
  • Mentaal

0 stemmers

2 likes

Dit voelt heel overdreven maar wel dat de hele camping wegdreef bijna, bomen vielen om. En ergens in de buurt vlabij waren bosbranden. Maar het voelt eigenlijk niet alsof ik het heb meegemaakt. Terwijl dat wel zo is. Het was ook 1 nacht doodeng maarja dat vergeet je op een vakantie snel want je kan je spullen pakken en naar huis. Terwijl natuurlijk niet iedereen dat kan.

Ik ga ook never ever ooit vrijwillig kamperen nu. Oh my days no.
Gezellig in een tent op een camping?

• Ja leuk
  • Hmm is niet wat voor mij
  • Nog nooit gedaan

0 stemmers

2 likes

Huilbaby, vreet mentaal jezelf op

2 likes

Ik zou ook nee hebben gezegd en wel gevraagd of ik hulp kon bellen ofzo.
Maar toen ik van Frankfurt naar Praag ging met de flixbus en we na middernacht aankwamen, bood ik wel een meisje (rond 29 ofzo?) een slaapplek aan. Ik woonde op loopafstand van het busstation en ik wist dat daar altijd wel een paar dronken mannen rondhingen, zwervers enz. Want ik ontweek die kant van de straat ook altijd als ik 's nachts naar huis liep. Zij wilde daar wachten tot haar vriendinnen met een andere flixbus in de ochtend zouden komen. Heb de hele weg van Frankfurt met haar gekletst en ze kwam oprecht en ook heel naïef over.

1 like