Wie is je favoriete Gooische Vrouw?
- Cherryl
- Anouk
- Claire
- Roelien
- Willemijn
0 stemmers
Wie is je favoriete Gooische Vrouw?
0 stemmers
Woon jij in een volksbuurt?
0 stemmers
In mijn hoofd zijn volksbuurt en Volkskrant twee dingen die zelden overlappen ondanks de naam
Maar het is wel een semi-gegentrificeerde volksbuurt en dat voelt dan wel weer passend voor de Volkskrant
Is Martijn koning een vieze man?
0 stemmers
Ja dat neusje zegt alles
Wanneer is het een volksbuurt
Geen idee, las op Twitter dat mensen boos waren omdat Johan Derksen 🧌 had gezegd dat Wesley Sneijder uit een achterbuurt zou komen (Ondiep), maar dat dat eigenlijk een volksbuurt is.
En toen vroeg ik me ook af wat maakt iets volks, en waarom de Volkskrant dan weer niet volks voelt.
Ik zit hierover na te denken (ook met de Utrechtse context in gedachten) en dacht eerst: volksbuurt is lagere SES, met veel sociale cohesie (Sterrenwijk, Ondiep idd). Maar volgens mij is een volksbuurt daarnaast ook wit ![]()
(En de SES lijkt me het voornaamste onderscheid met de lezers van de Volkskrant)
Telegraaf voelt voor mij als passend bij een volksbuurt
Ik heb inderdaad het idee dat een buurt met een lagere SES als het een witte buurt is een volkswijk genoemd wordt en als het een multiculturele week is eerder een achterbuurt wordt genoemd.
Ik denk bij een volkswijk aan smalle straten met weinig groen, kleine arbeiderswoningen waarbij er veel leven op straat is. Tuinstoelen voor het huis, oranje vlaggetjes in de wijk bij het EK/WK, PVV stemmers, Telegraaf lezers en veel sociale controle.
Als mensen in de voortuin barbecuen
En kerstlichtjes, veeel kerstlichtjes.
En het AD (en alle lokale versies daarvan)
De felle witte variant, liefst nog knipperend of met kleurtjes ![]()
![]()
De eerste nachtvorst is gearriveerd! Het was hier vanochtend zo mooi, rijp met de zon erop.
Moest jij (of je buurman als je zelf niet in de auto stapte) de ruiten krabben vanochtend?
0 stemmers
Ik woon op de begane grond direct naast de parkeerplaats en ik hoorde mensen vanmorgen al krabben toen ik nog lekker lag te snoozen
Voorruit en auto warmen automatisch op.
heb jij je winterjas al gedragen? ik durf nooit te beginnen ‘voor als het nog kouder wordt’ maar het wordt nu wel tijd haha
0 stemmers
Ja en hij past niet meer
. Dus nu moet ik een nieuwe kopen.
oh wat kut, een winterjas vinden is altijd zo’n gedoe haha. ik heb er ook altijd maar 1 terwijl ik wel 4 of 5 tussenjassen heb