Ja vreselijk, ik kocht cadeaus voor de kinderen van mijn broers en zij konden niet eens een kaartje schrijven lol.
Maar da’s niet meer van toepassing want ik heb geen contact meer met mijn familie.
Ik probeer ook te stoppen met cadeaus bijkopen als ik iets ‘te goedkoop’ vind, als dat het perfecte cadeau is dan is dat het cadeau en moet ik er niet nog rommel bij gaan kopen. Die neiging heb ik wel. Daardoor wisselen de bedragen beste wel die ik uitgeef.
Totaal geen stress. Ik mis alleen stiekem mijn ouders die in het buitenland zitten. Ik heb ze 100x gezegd om alsjeblieft te gaan want kerst is maar 2 dagen (en heb ik al met ze gevierd vorige maand voor ze weg gingen) En ze kunnen het nu zelf ook met broers, zussen etc vieren. Maar als ik dan alle plannen in de familie app zie langs komen vind ik het wel jammer dat ik daar niet bij ze ben ![]()
Maar wordt hier sowieso gewoon low key en gezellig met mijn vriend, vrienden en zijn familie.
AYNIL kerst special:
- Kijk ik
- Kijk ik niet
0 stemmers
En als je kijkt:
- Sowieso janken
- Mwah, misschien bij een opaatje en omaatje
- Nee niet janken
0 stemmers
Best hoog, want 2 zieke kinderen en 2 oververmoeide ouders (en we voelen ons naast oververmoeid ook niet helemaal lekker eigenlijk) en ik weet allemaal niet zo goed waar het heen moet de komende dagen. Zal blij zijn als het voorbij is.
Vind het sinds de nieuwe opzet zonder studio minder emotioneel en wat sneller/afgeraffelder!
Ken jij Kroamschuddn in Mariaparochie?
uitleg
Herman Finkers vertelt op geheel eigen wijze het kerstverhaal in een komische tekenfilm met tekeningen van John Croezen. In ‘Kroamschudd’n in Mariaparochie’ wordt Jezus Christus geboren in het Twentse Mariaparochie als zoon van timmerman Spieker-Jozef en zijn vrouw Marie.
- Ja en ik kom uit Twente
- Nee en ik kom uit Twente
- Ja en ik kom niet uit Twente
- Nee en ik kom niet uit Twente
0 stemmers
Wij keken dit op school haha. Klassieker, heb m al zo vaak gezien.
“Er is maar 1 weg en dat is de krentenweg(ge)”
Hoog want ik heb voor mijn moeder 850 foto’s (van onze gezamenlijke gezinsreis naar haar geboorteland) geselecteerd uit 20.000 foto’s (3 camera’s en 8 telefoons), af laten drukken en met de hand ingeplakt in 4 foto albums. Gisteren wel hulp gekregen van broertje en zusje, maar was echt een hele klus. Ze was er ontzettend blij mee!
Jaa stukje cultureel erfgoed!!
Ach wat mega lief!
Eigenlijk 0, maar die staat er niet bij dus dan maar 1.
Vnv met vrienden gegeten en verder geen plannen en blijven we lekker thuis. Beetje plaatjes draaien, top 2000 kijken, netlfixen, wandelen, gewoon waar we zin in hebben.
Geen verplichtingen, geen uitgebreide diners, gewoon relaxen.
Hoog want ik zou op 1e kerstdag een lang weekend weggaan maar ik krijg er alleen maar stress van en ik wil eigenlijk niet ![]()
‘Ja en ik ben ondernemer (geen zzp-er)’ miste ik als optie.
Ik heb een pensioen beleggingsrekening
Aanvulling hierop: gisteravond was ik op een dorpspleintje waar mensen samenkwamen om te zingen rondom de kerstboom. Dan moet ik dus ook meteen alweer een traan wegslikken. Zo gek, ik snap het zelf niet.
Ben jij snel ontroerd?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Heb gevoel dat dat wel een stukje met leeftijd te maken heeft, 10 jaar terug had ik dit veeeeel minder.
Dit product (of de Paasvariant)
- Vind ik onzin koop ik niet
- Vind ik neutraal koop ik niet
- Vind ik leuk koop ik niet
- Vind ik onzin maar koop ik wel
- Vind ik neutraal en koop ik
- Vind ik leuk en koop ik
- Anders…
0 stemmers
Dat kreng werd ieder jaar gekocht met de kerst brunch op de middelbare school. En niemand die dat ooit op zijn/haar brood smeert.
Het was net zo nutteloos als die twee pakken lauw warme karnemelk.
Ik koop dit niet maar … wij hadden thuis van die mallen om het zelf te maken.
Dat was een lammetje met kerst en een kuiken met Pasen en altijd ellende dat dat hoofd er af moest en broer&vader daar dik drama van maakte en ik dan weer janken 🫠
Edit: idem dito met de mal voor de pudding beer waar m’n broer dan wreed de kop af hakte