Lampje in de auto mag niet aan anders krijg je een boete!!! Ik was letterlijk 18 dat ik er achter kwam met rijles dat het bullshit was. Echt briljant eigenlijk.
Omg dit zeiden mijn ouders ook
Ik durf dat ding nog steeds niet aan te doen haha.
Ja ik heb dit al vaker verteld maar ik heb tot zeker 10 gelooft dat de NS treinen die ontkoppeld werden* fysiek van elkaar losmaakte door twee mannen die bovenop de trein klommen en dan met een gigantische schaar de trein doorknipten. Mn vader vertelde dat zo matter of fact dat ik het gewoon direct aannam en dan zei ie ook van âkijk nu gaan de deuren dicht want de grote schaar is gevaarlijk als je er per ongeluk tussenkomtâ en dan ging ik proberen iets te zien uit de ramen en mân broer die wist dat het onzin was deed dan ook mee van âomg ik zag ze lopen!â En dan ging ik de coupe doorlopen opzoek naar een raam waar ik het kon zien
Soms hoorde andere reizigers het en die deden ook wel eens mee. Maar ik was echt een dom kind haha, kan er inmiddels wel echt van genieten dat ik dit zoooo lang heb geloofd.
(*doen ze niet meer denk ik maar vroeger ging vanuit U een trein naar Groningen/Leeuwarden of Rotterdam/DH en dan gingen vanaf een bepaald station de achterste treinstellen los van de voorkant en moest je dus opletten in welk treinstel je ging zitten )
Hele familie woont in sociale huur en hoogst genoten opleiding (en enige) ben ik met mijn hbo.
Dus ik denk niet alleen âneeâ, ik weet zeker van niet haha
Ik vond krabnagel de kat, die van alfred jodokus als kind dus echt heel erg eng. Ik wilde niet eens meer slapen want ik dacht dat ie dan in mn slaapkamer zat. Toen hebben ze me verteld dat hij er niet tegen kan als de lampen uitgaan. En hij dan heel bang werd, en als het licht aanging dan werd hij ook heel erg bang want hij kon niet tegen dat licht. Dit geloofde ik gewoon
maar ik dacht, ok gelukkig krabnagel is iig weg. Ik kan slapen. Er moest wel vaak een check worden gedaan of die kutkat niet ergens nog zat verstopt. Eigenlijk ook een beetje de schuld van mn ouders want die hadden die afleveringen allemaal opgenomen voor mn zus haha.
Heb jij vroeger alfred j kwak gekeken?
- Nee nooit
- Misschien een paar afleveringen
- Ja best veel
0 stemmers
Oliebollen
- Eet ik niet voor kerst
- Eet ik gewoon als ik er zin in heb hoe vroeg die kraam er ook is
- Eet ik pas als het kouder wordt maar evt wel voor kerst
- Eet ik niet
0 stemmers
Hoorde pas iemand zeggen âhet is nog niet eens kerstâ en toen dacht ik oh is dit een ding
Appelbeignets > oliebollen
Je had altijd wel van die irritante kinderen in de klas die dan bij trefbal gingen janken omdat de bal te hard aan kwam
Een boete?!
Hier betekende lampje aan dat je vader niks meer zag en je basically het hele gezin de dood in jaagde daarmee. ![]()
Toen ik zelf met mân man op vakantie ging en hij reed, het was donker, ik zocht iets op de achterbank en hij zei: doe een lampje aan dan?!
âMaar dan zie jij toch NIKS meer?!â
Toen ontdekte ik pas dat dit onzin is ![]()
Kinderen niet, wildvreemde mannen absoluut. Ik werk plotseling bij NASA
Een vriendin van mij doet dit dus echt altijd. Ik had een keer een etentje georganiseerd en toen had ze daar mensen overtuigd dat Andrew Tate niet zindelijk was ![]()
hahahahahaa dit is mijn lievelings malingneemgenre
Omg ik haatte die kinderen
Of die gingen huilen om spelletjes, ja dit hoort bij het spel dat er iemand afvalt en diegene ben jij helaas pindakaas.
Haatte het ook altijd als die kinderen dan in bescherming werden genomen door de juf, dan bleven ze altijd zo jankerig.
Dit zeiden mijn ouders ook ja!! Nooit meer aan durven zetten als kind.
En mijn moeder zei altijd dat als je te lang in pyjama liep, je diarree kreeg. In ieder geval zeer effectief om je kinderen snel aangekleed te krijgen! We begrepen pas veel later dat dit natuurlijk totale onzin was.
Hahah love al die dingen die jullie ouders je vroeger wijs maakten.
Enige wat ik me kan herinneren is dat mijn moeder altijd zei als ik om zes uur in de ochtend wakker werd dat het nog midden in de nacht was (âkijk maar naar buiten het is nog donker) en ons expres niet leerde klokkijken.
En toen ik een jaar of acht was en meekeek naar goede tijden en ik helemaal verbaasd was dat mensen zo tegen elkaar deden en vroeg of dit echt was dat ze zei dat ze dacht van wel.
Het voelt voor mij nog steeds een beetje illegaal als ik dat lampje aandoe. Als ik m aanzet om te checken of mn kind slaapt dan doe ik m ook zsm weer uit, want stel dat de politie het ziet, hahaha.![]()
![]()
Hahaha ik hou echt van zulke dingen! Ik zat trouwens vorige maand nog in de trein richting Groningen waarbij je moest opletten in welk treinstel je zit, dat doen ze dus nog steeds.
Mijn ouders hebben me heel lang wijsgemaakt dat in deze opslagtanks ranja zat
Vroeger hadden ze ook nog verschillende logoâs erop en dan zei mân moeder dat in de ene citroensmaak zat en de andere rode ranja. Dat hadden we thuis ook altijd, dus dat klonk heel logisch.
En op stage bij de kleuters was er een keer een jongetje aan het miepen omdat de kaas op zân brood gaten had en toen zei de juf âOh maar de gaatjes hoef je ook niet op te etenâ en toen at hij het zo op haha.
Bij mijn beste vriend thuis is het al vanaf ze klein zijn traditie dat ze op oudjaarsdag 's ochtends samen heel veel oliebollen bakken. Ook al zijn de kinderen al jaren het huis uit, ze komen de 31e dan op bezoek en nemen dan de oliebollen mee naar hun eigen feestjes ed.
Ik kreeg 3 jaar geleden de diagnose coeliakie en toen ik bij die vriend klaagde dat ik oliebollen zo miste heeft zân moeder me uitgenodigd voor hun festijn, want ze wilde wel glutenvrije oliebollen voor me maken. Super zorgvuldig, worden als eerste gebakken (zodat de olie âschoonâ is) en meteen opzij gezet zodat nichtjes/neefjes er niet met hun handen gaan aanzitten. En waren dus ook echt superlekker! ![]()
En nu is dit een jaarlijkse traditie geworden en ga dit jaar voor de derde keer
kijk er echt naar uit, het is ook zo gezellig bij hun thuis (dat mis ik een beetje in mân eigen familie) en echt een van de hoogtepunten van mân feestdagen geworden.
Ik weet dat je vraag hier totaal niet over ging, maar dit is een omslachtige manier om te vertellen dat ik ze op zn vroegst pas de 31e eet ![]()
Ahhh dat vind ik echt lief en klinkt zo gezellig ook!!
Oh dat klinkt als mijn schoonfamilie, behalve dat ze geen glutenvrije oliebollen bakken ![]()
Ik maak dan zelf een volle bak deeg en bak de hele dag door oliebollen om te eten met mijn gezin. Lunch avondeten en toetje tot we weer genezen zijn voor het hele volgende jaar.
Maar zoooo lekker