Stel je persoonlijke vraag #57

Wat ongezond ja. Toen ik 3 weken opnam kreeg ik te horen “O goed nu zit je aan die 1x vakantie per jaar van minimaal 2 weken” (dat zegt de wetgever geloof ik, dat dat moet) maar ik heb daar geen moeite mee hoor :smile::grinning:

1 like

Ja en als je dan zegt dat je maandag later begint omdat je vandaag overwerkt dan is het “nee dat kan niet want dan staat afspraak x” :skull:

1 like

dit is echt een van de bizarste regels rond werk die ik ooit gelezen heb wtf :")
(also als de kans zo groot is dat je vast komt te zitten in de lift moeten die liften misschien eens nagekeken worden)

8 likes

Haha wat, zo lame? De lift niet mogen nemen :cry:

En ik doe een phd en dat betekent over het algemeen veel verantwoordelijkheid en “vrijheid” over je eigen onderzoek, dus ik vind het zelf op zich ook prettig dat er niemand zit mee te kijken of ik al mijn uren wel maak/hoe ik ze indeel, daar zou ik ook heel naar van worden. Maar het risico zit er vooral in dat mensen te veel/te hard werken of in elk geval te veel stressen erover dan dat ze te weinig werken. Landelijk redt iets van 25% het niet geloof ik? Dus als hoofd van een afdeling kan ik mij voorstellen dat er alarmbellen gaan rinkelen als mensen veel overuren of vakantieuren meenemen, maar het lijkt mij je taak om daar dan een gesprek over te voeren ipv er voor te zorgen dat het administratief in elk geval lijkt alsof die uren opgenomen zijn!

1 like

Ik kreeg gisteren een uitnodiging voor een meeting van 16:00-18:00 de dag voordat ik een paar dagen vakantie neem, en ik was van plan die dag sowieso thuis te werken. Dus ik zat helemaal te twijfelen van ulgh is het heel irritant als ik daar niet bij ben? Maar na dit gesprek heb ik besloten dat ik een halve dag extra opneem, zodat ik m’n week weg ontspannen in kan gaan ipv alsnog op kantoor. :+1:

8 likes

Het ging om de liften niet nemen op evenementlocaties.
Ik heb achteraf gezien zo’n spijt van mijn move naar de agency. Ik kan een boek schrijven over alle ridicule dingen die wij moesten ondergaan of doen. Allemaal voor de sake van het bedrijf en de klanten.
Wij kregen bvb mails gestuurd van de boekhouding dat ze even geen leveranciers gingen betalen door cashflowproblemen en dat ze pas later konden bevestigen of ze ons loon op tijd konden uitbetalen. Echt een grote grap dit!

1 like

Ja ik dacht al vast op externe locaties dan maar toch!!
Dat klinkt ook echt belachelijk, beter dat je daar weg bent

3 likes

Heb je ooit een burnout gehad?

• Ja, meermaals
  • Ja, momenteel
  • Gewoon ja
  • Nee, wel overspannen/overwerkt
  • Gewoon nee

0 stemmers

1 like

Echt geen idee. Ik neem nauwelijks vrij en heb er nooit naar gekeken :no_mouth:

1 like

Mwah geen burn-out perse maar wel meermaals een niet gediagnosticeerde bore-out door bepaald werk.

3 likes

ik ben drie keer in mn leven uitgevallen en een keer was wel echt een burnout, daar ging er op een gegeven moment een schakel om en was ik gewoon done. toen deed, wilde en moest ik echt veel te veel voor een te lange tijd

bij mn vorige baan ben ik uitgevallen en iedereen denkt dan meteen dat het een burnout was maar eigenlijk was ik gewoon dooddepressief geworden van die baan

1 like

Geen burn out maar ik heb me ooit wel eens een paar dagen ziek gemeld op een hele toxische stageplek waar ik onbetaald stage liep en structureel moest overwerken, soms wel tot 8 of 9 uur ‘s avonds maar sowieso vrijwel altijd tot 6 uur. En als ik dan eind van de dag vertelde wat ik af had gekregen dan was het altijd te weinig. Op een gegeven moment raakte ik helemaal in paniek van het idee dat ik daarheen moest en dan de hele dag aan het werk was met amper tijd voor lunch en dan weer te horen zou krijgen dat het eigenlijk teleurstellend was wat ik af had. En als ik een foutje had gemaakt dan kon ik de hele nacht wakker liggen met buikpijn. Was een wetenschappelijke stage en het lag 100% aan mijn begeleider. Aan de andere PhD’ers daar merkte ik dat zij de workload en verantwoordelijkheid die mijn begeleider mij gaf ook echt niet normaal vonden. Na die paar dagen had ik weer iets meer lucht en hield het feit dat er een einddatum in zicht was me op de been maar ik kan dat gevoel van fysieke paniek als je naar je werk (of stage) moet echt nog zo goed voor de geest halen.

5 likes

Denk jij er weleens overna om een compleet ander werkveld in te gaan?

• Ja, en dat heb ik al gedaan
  • Ja, daar dagdroom ik weleens over
  • Nee, ik zit helemaal goed nu
  • Daar hou ik me niet mee bezig
  • Anders

0 stemmers

Zit ik nu sterk over te denken, maar voelt ook een beetje alsof ik ‘vastzit’, want heb in mijn werkveld wel een bepaalde ervaring met bijbehorend loon opgebouwd. Als ik opnieuw begin in een ander werkveld, dan ga ik waarschijnlijk flink omlaag en er moet ook gewoon een hypotheek betaald worden.

7 likes

Wel eens gedaan, maar ik bleek er toch niet gelukkig van te worden. Mijn baan (waardoor ik ging twijfelen en overstapte) destijds bleek vooral kut te zijn, lag minder aan het werkgebied dat ik toen zo ongelukkig was. Nu helemaal op mn plek dus blij dat ik weer terug gegaan ben.

2 likes

Ik heb het al een keer gedaan, van journalistiek naar medisch-technisch. En aangezien de baan die ik nu heb ergens anders in Nederland niet bestaat, denk ik dat ik het over een aantal jaar nog een keer ga doen.

2 likes

Heb jij de Abbey Yung methode geprobeerd?

• Ja
  • Nee
  • Wat?

0 stemmers

Zo ja, werkte het voor jou?

• Ja en ik heb stijl haar
  • Ja en ik heb golvend haar
  • Ja en ik heb krullend haar
  • Nee en ik heb stijl haar
  • Nee en ik heb golvend haar
  • Nee en ik heb krullend haar
  • Ik ben een zeikerd en wil stemmen

0 stemmers

Het enige goede van deze methode is dat ze drogisterijproducten weer op de kaart heeft gezet.

Voor mijn haar werkt het echt mega goed

1 like

Moest het even opzoeken en het klinkt vooral als heel veel werk en heel veel extra producten kopen.

2 likes

Dit topic is na het bereiken van de limiet van 5000 reacties automatisch gesloten. De discussie wordt voortgezet in Stel je persoonlijke vraag #57 (Deel 38).