Stel je persoonlijke vraag #58

De discussie wordt voortgezet vanaf Stel je persoonlijke vraag #57 - #5099 door Monito.

Eerdere discussies:

1 like

@Vaiana

What the hell.

Abbey Yung stappenplan

1. Pre-shampoo bond repair treatment
  2. Pre-shampoo oil treatment (optioneel)
  3. Clarifying shampoo
  4. Shampoo
    4.1 Non-clarifying shampoo
    4.2 Medicated shampoo (optioneel)
  5. Bond repair treatment
  6. Conditioning
    6.1 Gloss
    6.2 Conditioner
    6.3 Haarmasker
  7. Post-wash bond repair treatment (optioneel)
  8. Leave-in conditioner en heat protection
  9. Styling (optioneel)
  10. Style sealers
    10.1 Serum
    10.2 Lotion/crème
    10.3 Haarolie
  11. Between-wash care

32 likes

Lol wattt, dat lijstje onthouden zou me al niet lukken laat stáán het uitvoeren. Hoe veel tijd zou dit ook wel niet kosten.
ik heb vier dingen bij m’n douche staan: een douchegel, een shampooblokje en conditioner, en iets om m’n gezicht te reinigen en vind dat meer dan voldoende

2 likes

Stap 3-6 doe je onder de douche, hoe lang duurt 2x shampoo en tijdens je masker/conditioner scheer je ff je benen enz en je bent klaar. De andere stappen duren ook echt niet lang, bijna iedereen gebruikt toch na het wassen een serum oid voor het föhnen.

Ik gebruikte altijd al wel dit soort producten, heb alleen een paar producten veranderd maar het kost me echt niet veel tijd en het resultaat is (bij mij iig) heel mooi.

3 likes

Nee en ik föhn m’n haar ook niet. Je zou mijn haar vast heel lelijk vinden maar ik vind het vooral fijn dat het me niet zo veel boeit haha

28 likes

Dit is het niet echt. Er is niet 1 stappenplan, sommige stappen zijn optioneel of liggen aan je type haar. Of het is iets wat je 1x per week/maand doet.

Ik heb het wel geprobeerd maar ik vond het teveel producten met proteïne erin. Ik gebruik wel nog steeds de (drugstore) shampoo en conditioner en ben daar super tevreden over.

4 likes

Ah ok, heb ook maar ge copy-paste van de eerste site op google :sweat_smile: maar ook zonder de optionele stappen is het volgens mij alsnog 3x zoveel als dat ik nu doe haha

1 like

Veel van deze stappen zijn niet eens nodig, en dat geeft Abbey ook aan (bijv de pre shampoo bond repair treatment).

Mijn haar is sinds het gebruik van bond repair producten erg opgeknapt (had altijd erg droog haar). Mijn haar is nu zelfs langer dan ooit! Ik dacht altijd dat ik een maximale lengte had, maar dan werd het gewoon dun aan de onderkant.

1 like

Ik zou niet weten welke producten hier bij horen
Abracadabra voor mij met niet bestaande woorden
Pre shampoo?
Bond repair?
Post shampoo?

Ik vond die curly girl method al veel.
Ik lees bovenstaande met dun en weinig haar en wat ik me voorstel van mijn hoofd (geen kapsel te noemen) hierna is niet aantrekkelijk

4 likes

Snap dat je het veel vindt met dun of fijn haar.

Ik heb zelf fijn haar, en hoewel het altijd droog was, had hele zware producten bij mij nooit zin.

Maar een bond repair of een serum is niet zwaar. Een serum is juist lichter dan een olie.

Oke lol nu klinkt het alsof ik het probeer te verkopen. Ben vooral zelf enthousiast omdat het veel voor mijn haar doet, het werkt beter dan de curly girl (heb golvend haar).

1 like

Hoe lang sta je wel niet onder de douche als je dit allemaal moet doen

haha ik vond mijn haarwasroutine al redelijk uitgebreid wtf is dit

het lijkt net een soort piramidespel dat de mensen die er zelf al in zitten zeggen van ‘nee hoor het is echt goed en er is helemaal niks sketchy aan uiteindelijk bespaar je juist tijd en geld!!!’

8 likes

Ik was altijd wel heel jaloers op vriendinnetjes met gewoon glad haar. Die alleen shampoo nodig hadden en dan was het klaar?!?!? Ik heb daar veel te droog en kroezend/krullend/pluizend haar voor. Het was ontploft dan.

Kan jij je haren wassen met alleen shampoo en het ziet er daarna nog redelijk goed uit?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ik kan dat wel maar alleen omdat mijn haar best wel kort is haha, toen ik nog langer haar had had ik wel conditioner nodig.

1 like

Nog over die vraag over het dromen over een ander werkveld

Altijd ergens in me zou ik nog graag iets met mijn creativiteit willen doen
M’n grootste kracht en sterkste punt. Maar er echt een beroep van maken, nooit gedaan

Daar dagdroom ik weleens over

4 likes

Ik denk dat echt heeeeeeel veel mensen dit hebben, wel erg eigenlijk dat zoveel mensen dat dus eigenlijk het liefst zouden doen maar daar eigenlijk amper ruimte voor is in het ‘gewone leven’. Niet dat we allemaal stiekem groot artiest zouden zijn anders ofzo maar het is dus duidelijk niet op een zinvolle manier onderdeel van ons leven terwijl veel mensen het wel ‘voelen’

Ik heb het ook weleens als argument gehoord voor een universeel basisinkomen, dat dan waarschijnlijk veel mensen juist dingen zouden gaan maken die dus niet voor geld zijn maar voor menselijke expressie en verbinding. Maar ja wie kan zich dat in deze tijd veroorloven

9 likes

En om dat te ontplooien/ruimte te geven, in je hoofd vooral, heb je ook juist tijddd nodig. Dat is echt anders dan sporten ofzo, niet iets wat je in een uurtje na werk nog ff snel erbij kan doen als hobby. Zulke creatieve hobby’s heb je natuurlijk wel, maar dat is meer het praktische uitwerken ervan ofzo? Bijvoorbeeld een borduurstukje maken, dat kan je doen naast alles, maar dingen die in je hoofd moeten stromen etc gaat amper.

3 likes

Door project pan (ja sorry ook cringe) kan ik echt niet meer met zulke routines. Weet je hoe tyyyyyyyfus lang je doet met 1 fles product waar je achteraf toch van baalt/niet doet wat je wil, echt maaaaanden.

Als je gewoon een klein bescheiden bosje Nederlands haar hebt zoals de meeste witte mensen hier wordt het door geen enkel product ineens een enorm wilderige volumineuze bos haar waarvan een ander überhaupt het verschil ziet met de before.

8 likes

ik hoorde laatst ook iemand zeggen dat het zo cru is dat juist de gepriviligeerden (over het algemeen) meer tijd en financiële vrijheid hebben om kunst te maken terwijl werk van mensen die dat niet hebben om die reden juist veel waardevoller en belangrijker is (kan zijn)

12 likes

Lol, ik moet hierbij direct aan die Klibansky denken. Ook al zou ik dat persoonlijk geen kunst noemen. :upside_down_face:

7 likes