Stel je persoonlijke vraag #57

Ik wil weer leren breien. Maar ik doe dat altijd met periodes en dan stop ik weer :persevere:. Ik heb het als meisje van 6 geleerd door de oma van een vriendinnetje. Mn moeder werd helemaal geirriteerd toen ik zei dat ik weer wilde breien.

Nog weer een poging doen om eindelijk mn eigen sjaal te breien?

• Ja waarom niet
  • Nou, beter begin je er niet meer aan

0 stemmers

1 like

Kan jij breien?

• Ja
  • Nah ik weet een beetje hoe het moet
  • Nee

0 stemmers

Ik vind die stokken altijd zo groot joh. Toen waren die vrouwen toch veel kleiner.

1 like

Ik vind rondbreinaalden veel fijner, vooral AddiClicks, die draaien niet los.

2 likes

Haken>Breien

14 likes

Is zoiets wat?

1 like

Ik ben al een tijdje bezig met een top maar ik vind die steken bijhouden echt hogere wiskunde soms dus ik heb hem nog steeds niet afgemaakt. Wel jammer want ik wil hier wel doorheen om het als skill te leren

2 likes

Ja dat soort naalden, maar dat merk vind ik zelf niet fijn.

1 like

Ja lekker rondbreinaalden en dikke wol + dikke pen pakken en je eerste sjaal is zo klaar!

4 likes

Dit klinkt zo egoistisch maar zou eigenlijk wel alle recepten van m’n moeder willen, van die Indische gerechten tot stamppotten enzo. Krijg die nooit gemaakt zoals m’n moeder ze maakt.

4 likes

Mijn moeder heeft voor mijn broers en mij een keer als Sintcadeau (toen we al uit huis waren) een mapje met (t)huisrecepten gemaakt. Alle klassiekers van vroeger bij elkaar, echt heerlijk. Al is het maar door de nostalgie.

19 likes

We zien je wel verschijnen in het Omatopic

8 likes

Op de AH app spelen ze nu ook in op het hele noodpakket gebeuren. Eigenlijk wil ik wel spullen gaan aanschaffen, maar ben ook te lui om er echt werk van te maken.

Heb jij al een noodpakket in huis?
  • Ja, voor 72 uur
  • Ja, voor 48 uur
  • Ja, voor 24 uur
  • Nee, maar wil het wel
  • Nee, overdreven gedoe

0 stemmers

Is juist mooi toch? :blush: Zo blijf je haar ook elke keer herinneren als je die recepten maakt denk ik.

Ik ben zelf bang dat ik de juiste vragen pas weet te bedenken als het te laat is.

3 likes

Ik heb al die spullen sowieso wel in huis maar niet in een doos. Zie daar de meerwaarde niet van in.

3 likes

Ik heb 90% wel als losse items door het huis liggen maar ik vind het lastig geld uit te geven aan iets wat ik hopelijk niet nodig heb, zoals een gasstel en noodradio. Maar ik wil het wel graag goed georganiseerd hebben.

3 likes

We hadden voor 72 uur maar ik heb de halve voorraad van die noodles met heet water al opgegeten :joy::joy:

35 likes

Dit is ook een beetje mijn probleem, ik kan niet te veel eten in huis halen. (Heb nu best wat wel)
Ik eet het gewoon op.

Wel ben ik op zoek naar een radio

3 likes

Ik heb bij de wibra een zo’n draairadio gehaald, was 15€. Alleen daarna zei m’n man dat ik er beter 1 met batterijen had kunnen halen.

2 likes

ik ga nog een beetje tussen nee, wil ik wel en nee, vind ik overdreven. ik ga naar m’n familie, zij hebben een houtkachel, een kelder vol eten en een watertank met van die tabletten etc. in mijn huis vries ik meteen dood en ik ga toch niet in m’n eentje zitten :joy: heb wel wat water in huis en droge pasta en sauzen enzo, maar dat is meer om de eerste uren te overleven haha.

3 likes

Ik wil wel even zorgen voor wat flessen water, want ik heb vaak wel wat blikjes cola staan maarja daar 72 uur mee kunnen overleven is niet heel ideaal. Oh en misschien wat contant geld in huis bewaren.

Was verder niet van plan echt te gaan preppen als in zo’n heel pakket aanleggen. Eten heb ik altijd wel in huis en dan in het ergste geval maar koude bonen eten. Hopelijk heb ik buren die wel een radio hebben zodat ik via daar informatie kan krijgen.

1 like