Ik heb ook 6 pack water en wat eten en een zaklamp als het goed is. Kaarsen sowieso altijd in huis. Daarna zal ik waarschijnlijk naar mijn moeder gaan, of ik nou wil of niet š«£
Verwachten jullie zoān noodpakket ook echt een keer nodig te hebben?
- Nee, eigenlijk niet
- Ja
0 stemmers
ja precies, zaklamp en kaarsen heb ik ook, maar niet perse voor het noodpakket. en brood in de vriezer, dat eet ik dan de eerste dag wel op? oja en contant geld heb ik ook genoeg, maar de vraag is wat je daarmee kunt aangezien de kassaās van supermarkten niet werken denk ik toch
Niet 1000% zeker maar ik denk wel dat de kans groter is dat je dat (deels) nodig gaat hebben dan niet.
Ik verwacht niet per se een landelijke stroomuitval oid, maar ik ben wel bang voor een bombardement of overname van een leger ofzo iets??? Aka midden in oorlogsgebied wonen
Snap dat de eerste veel realistischer is, maar ik ben nogal pessimistisch en angstig voor alles
Ik wil voor mezelf ook nog wat langer in huis hebben. Voor mijn katten heb ik wel echt 2 maanden in huis. En ik heb een waterfilter fles.
We zijn de afgelopen jaren echt al zo vaak dichtbij geweest (overstromingen, dreigende overstromingen van grote steden, stroomstoringen, grote hacks, pandemie, oorlog op het continent) dat ik me niet kan voorstellen dat we het niet nodig gaan hebben.
Edit; Eten boeit me op zich niet omdat ik denk dat drie dagen zonder groenten enzo ook wel te overleven is, maar moet wel echt een keer een radio en dat soort dingen gaan aanschaffen.
Was er eerder niet echt mee bezig, maar nu mn dochter geboren is, wil ik ineens wel een noodpakket en in elk geval flessen water en een extra blik voeding voor haar.
Ik bedenk me net dat ik gewoon al zoān radio in huis heb. Alleen de batterijen zijn al 300 jaar leeg
Mijn probleem is ook dat ik niet weet waar ik in zoān situatie zin in heb? Zoet/zout? Noodles of soep?? Vind chips altijd wel kunnen.
Maar heb ook een kind. Zie haar al helemaal een tantrum krijgen omdat we niet de juiste crackers hebben
Ik ben zo blij dat ik een paar jaar geleden heb leren breien! Echt een heerlijk gevoel geeft het als je na een x aantal weken of maanden een project af hebt.
Een goed project om mee te beginnen is de step by step sweater bij Florance Miller! Leer je gelijk alle basics van breien.
Voor de zekerheid heb ik nu toch wat extra water, toiletrollen, noodles, noten, crackers en zakken soep in huis gehaald. Batterijen, een radio en zaklamp wil ik nog. Ik lees hierover eigenlijk alleen maar online en zie het op tv maar in mijn omgeving merk ik verder niet dat iemand ermee bezig is.
We hadden eigenlijk alles al in huis, laatst wel een keer allemaal bij elkaar in een plastic bak in de trapkast gedaan zodat je bij bijv. stroomuitval niet in het donker hoeft te zoeken. Hebben wel een radio aangeschaft. Onder het mom van, liever nu 1x aanschaffen en nooit nodig hebben dan andersom.
Qua eten hebben we er alleen houdbare producten in zitten die we normaal ook eten, soms best handig om back-up te hebben. En regelmatig wordt er in het weekend een blik soep uit gevist voor de lunch
Meteen weer op het boodschappenlijstje en dan gaat het ook niet over de datum.
Ik heb juist de niet voor de hand liggende dingen gehaald, zoals een noodradio/zaklamp/powerbank in ƩƩn die op batterijen en draaiding werken, contant geld had ik nooit en geef ik nu niet meer uit als ik het krijg, maar stop ik in een potje. Eten is er altijd genoeg, water moeten we wel bijhalen als er nu wat zou gebeuren.
Ik ga dan ook eerder uit van een stroomstoring door overbelast netwerk of dat het banken systeem plat wordt gelegd door hackers, dan āouderwetsā oorlog met bezetting. Dan heeft een noodpakket vrij weinig zin.
Je toilet doorspoelen /je tanden poetsen met cola lijkt me vooral ook een beetje vreemd
Maar je kan daarvoor gewoon wat emmers water uit de sloot/gracht/vijver halen denk ik dan. Beetje naĆÆef misschien maar ik denk dat iedereen wel op loopafstand van water woont? Even aangenomen dat je verder niets te doen hebt.
Ga je dan soep koud eten? Of heb je ook gasflesje oid?
Maar ga je daar je tanden mee poetsen, je oksels mee wassen en je pasta in koken?
Nee, de wc mee doorspoelen ![]()
Krijg je niet semi drinkbaar water krijgen door het door tering veel koffiefilters te gooien?
Geloof dat proefkonijnen hier wel eens een afl over hebben gemaakt