Stel je persoonlijke vraag #57

Ja mee eens.

En heel hypocriet maar mijn dochter zit op paardrijden. Alleen bij deze manege gebruiken ze geen mondbit, alleen een touwhalster. Er wordt niet in de buik getrapt en er wordt niet met zweepjes geslagen, alleen mee in de lucht gezwaaid.

Een paar jaar geleden heeft deze manage alles omgekeerd en de paarden op deze manier her-traind. Dat vind ik wel supertof eigenlijk.

En als ik het zo nog eens nalees snap ik niet waarom niet elke manege zo werkt.

25 likes

Tech21

2 likes

Als iemand die jarenlang paard heeft gereden
 sommige paarden vinden het 100% echt leuk en dat kan je ook merken. Maar niet allemaal.

Ik vind het niet per definitie dieronvriendelijk maar er zijn zeker wel mensen (of takken in de sport) die het dieronvriendelijk maken :confused:

Er is wel een verschil tussen of je zelf al jarenlang voor een paard zorgt en daar een diepe band mee hebt of dat een kind een uurtje per week een manage paard komt schoppen.

13 likes

Bij de manege waar ik als kind reed, was dit ook al zo. Ook elke dag (en bij goed weer nacht) weidegang, ruime stallen , veel buitenritten en een gewichtsgrens bij volwassenen. Vind dat idd wel een verschil met een ‘gewone’ manege of paarden in de topsport.

2 likes

Zijn jullie ook altijd emotioneler dan normaal op oudejaarsdag?

• Ja, kan echt om bijna alles janken
  • Mwoah, sta kort stil bij het afgelopen jaar/bijzondere dingen en pink dan een traantje weg
  • Alleen rond 00:00 heb ik een brok in mijn keel
  • Nee

0 stemmers

4 likes

Wel in de dagen ervoor en om 00:00 :pleading_face:

dit en ik word in de loop van de dag zenuwachtig :joy: slaat echt nergens op, ik ben nooit zenuwachtig maar oudejaarsdag/avond is het altijd raak haha

7 likes

Ik heb de eerste tranen al gehad, haha

En voel dat er nog veel aan volgen

3 likes

Ik heb altijd zo’n onbehaaglijk gevoel rondom oud en nieuw. Alsof je echt afscheid neemt van iets ofzo? Terwijl het eigenlijk gewoon een woensdag is en morgen gewoon een donderdag. Blij als het weer voorbij is.:joy:

18 likes

Hoe was 2025 voor jou adh 1 emoji?

• :grinning:
  • :joy:
  • :+1:
  • :-1:
  • :clap:
  • :thinking:
  • đŸ«„
  • :disappointed_relieved:
  • :smiling_face_with_three_hearts:
  • :slightly_smiling_face:
  • :woman_shrugging:
  • :money_mouth_face:
  • đŸ«©
  • :star_struck:
  • :slightly_frowning_face:

0 stemmers

5 likes

Je ziet dit wel steeds meer gelukkig, ook paarden die niet meer zo ongeveer 24/7 op stal staan (behalve de ritjes), maar veel weidegang krijgen en steeds meer paddock paradises waar ze dag en nacht mogen staan in een veel natuurlijkere en uitdagendere omgeving. Blijft discutabel natuurlijk, maar er is wel veel verandering gaande inderdaad.

4 likes

Ik heb de race net even teruggekeken en love it. Ging al over mn nek toen Kjeld zei dat niemand hem op de 1500 meter zou verslaan hahahaha bye bye. Snap alleen niet helemaal het idee met die matrix en dat het nog niet zeker is, hoop echt dat Tim Prins naar de OC mag

2 likes

Heb jij ooit in een Tiktok rij gestaan?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik heb net bijna een uur in de rij gestaan voor oliebollen en denk dat dit het dichtst in de buurt komt voor mij. En ik zou het niet weer doen. :joy:

2 likes

Ik was ff bij mn oudere buurvrouw. Naja ik zei doei en alvast gelukkig nieuw jaar! Ze zei tegen mij “ja en drink niet te veel!”. Huh haha, denkt ze dat ik helemaal los ga dan?

• Ja ze denkt dat je helemaal loca gaat
  • Nee nogal onschuldig

0 stemmers

Sowieso ben ik de laatse jaren zo saai,geweest met oud en nieuw.
Ben je wel eens helemaal compleet bezopen geweest tijdens oud en nieuw?

• Ja zovaak
  • Een enkele keer
  • Nooit
  • Soms

0 stemmers

1 like

Ik vind een saaie (knusse) oud en nieuw ook eigenlijk veel leuker dan een feestelijke. Op de een of andere manier vind ik oud- en nieuwfeestjes het altijd net niet. Toen ik een hond kreeg die doodsbang is voor vuurwerk stopte ik ermee en dat heeft mijn jaarwisseling echt aanzienlijk verbeterd, haha. Borrelplankje, spelletje, het 12-uurmoment in bed of op zolder om daar naar het vuurwerk te kijken :ok_hand: En dan de volgende ochtend als het eindelijk weer eens stil is buiten een wandeling of nieuwjaarsduik maken om het nieuwe jaar fris te beginnen.

15 likes

Maar das toch niet per se een TikTok rij? Ik heb ook wel eens op een mooie zomeravond in de rij gestaan voor een ijsje, of op een zondagavond bij de snackbar, maar dat had niks met TikTok te maken

3 likes

Daarom had had ik er bijgezet dat dit voor mij het dichtst in de buurt komt want ik zou dat nooit van mijn leven vrijwillig doen. :slightly_smiling_face:

1 like

Hoeveel zin heb je in vanavond?

• 10
  • 9
  • 8
  • 7
  • 6
  • 5
  • 4
  • 3
  • 2
  • 1

0 stemmers

1 like

Je ziet vandaag een groep meisjes zo rond de 10-14 op straat

• Lekker boeiend
  • Kutzooi die hebben vuurwerk

0 stemmers

Je ziet vandaag een groep jongens zo rond de 10-14 op straat

• Lekker boeiend
  • Kut die hebben vuurwerk

0 stemmers

Vandaag:

• Meisjes en vrouwen zijn zooooo veel leuker
  • Mannen en jongens zijn zooo veel leuker
  • Iedereen is even leuk of kut

0 stemmers

Je bent een rare pick me als je stemt dat vrouwen niet leuker zijn btw

5 likes

Ik fietste laatst langs een groepje jongens van die leeftijd en ze stonden met zn allen naar het fietspad toe en ik voelde al van die gaan wat doen maar ik laat me niet kennen. Nou ze gooiden idd wat op me met de wens “Merry Christmas” en ik dacht dat t een rotje was, maar was een mars celebrations

51 likes