Stel je persoonlijke vraag #57

Sowieso in veel opzichten een kleuter, maar dat wist ik niet :joy:

2 likes

Ik vond ‘m zo prachtig dat ik ‘m even opzocht en toen klikte ik op het armbandje en daar zie je wel met zilver: Armband zeeuws – Charlotte Wooning

Dan heb je toch een beetje een idee misschien :blush:

4 likes

Oh thanks! Ik vind die combinatie echt aanzienlijk minder mooi.

Misschien moet ik 'm gewoon kopen in goud en kijken hoe het staat…

Ik heb net al de ultieme girlmath gedaan: mijn relatie is een jaar uit en als ik bereken wat ik aan boodschappen, cadeautjes en weekendje(s) weg heb uitgespaard, kom ik makkelijk aan dit bedrag. Ik kan dat geld beter aan mezelf besteden dan aan een man!

57 likes

Welke dingen doe je om je stress te verminderen? Van simpel tot complex. En dan bedoel ik niet, gewoon even op de bank lekker ontspannen. (Mag wel je onstress manier zijn uiteraard)

Janken helpt soms

7 likes

Hahah :joy:

Aansluitend mijn poep verhaal. Ik was eens op een kinderfeestje en had ook een kind in het water gepoept (dat wist ik niet). Maar goed kinderen gillend uit het water, de badmeester met een net erbij. En ik zwom doodleuk achter die drol aan omdat ik dacht dat het een speculaasje was :sob:

9 likes

hahahaha een speculaasje ook echt

3 likes

Voelen of je lichaam wilt bewegen of stil wilt zijn. Als je lichaam onrustig voelt: wandelen, schoonmaken, sporten, dansen. Als je lichaam zwaar voelt: lezen, serie kijken, mediteren, schrijven, tekenen.

19 likes

Ik zie mijn schoonfamilie als

• Mijn eigen familie
  • De familie van mijn partner
  • Ik heb geen schoonfamilie

0 stemmers

Als er iets gedaan moet worden in mijn schoonfamilie (dingen voor je schoonmoeder regelen/mee naar een doktersafspraak als niemand anders kan dat soort dingen)

• Doe ik met een beetje tegenzin
  • Doe ik zonder problemen
  • Doet mijn partner maar lekker
  • Ik heb geen schoonfamilie

0 stemmers

Ik voel me bij mijn schoonfamilie

• Gewaardeerd en geliefd
  • Getolereerd
  • Niet welkom

0 stemmers

4 likes

Deze oefening helpt mij goed te voelen wat er is. En voelen helpt de emotie te doorleven en af te ronden.

7 likes

Ik help m’n partner als er dingen gedaan moeten worden voor de schoonfamilie. Dat zou misschien anders zijn als ze in de buurt zouden wonen.

2 likes

Soms helpt iets praktisch doen me om even mijn gedachtes te verzetten. De ene keer is dat iets schoonmaken, de andere keer een puzzel. Als het al een tijdje aanhoudt, ga ik iets in huis veranderen zoals een muurtje schilderen ofzo.

Kleine dingen die mij helpen zijn een warm bad, een pittenzak of even onder mijn verzwaringsdeken liggen en naar onweer (asmr) luisteren.

5 likes

Er moet echt een ramp gebeuren voor mijn schoonouders mij zouden vragen. Hebben eerst elkaar, zussen/broers, meerdere kinderen, vrienden en voelen zich te snel bezwaard.

3 likes

Sporten, wandelen, lezen, in bad. Ligt er inderdaad aan of mn lichaam behoefte heeft aan actie of rust. Yin yoga vond ik ook altijd heerlijk maar we hebben nu een mini gym op zolder gemaakt en dus geen sport abo meer. En via Youtube is toch anders dan een echte les.

1 like

Deze sla ik op thanks!

Heb zelf als voornemen dit jaar mijn algehele stresslevel te verlagen. Ik heb een soort standaard stresspitje in mij branden denk ik, zowat al mijn lichamelijke klachten zijn volgens de dokter stress gerelateerd. Vandaar haha

Maar in hoge momenten van stress ga ik dit proberen!

1 like

Dagelijks wandelen is mijn holy grail. En mediteren met iets als headspace kan je daar zo instappen (was daar ooit echt skeptisch over, maar werkt echt magisch)

9 likes

Puzzelen, borduren, in mn tuin werken. Maar vooral: er geen moeten van maken.

3 likes

De gratis app VGZ mindfulness (VGZ hoeft niet je zorgverzekering te zijn) kan ik ook echt aanraden voor meditatie

5 likes

Wandelen sluit ik me volledig bij aan. Soms juist op een flink tempo met lekkere muziek en soms gewoon rustig en juist beetje de omgeving in me opnemen zonder iets.

Regelmatig sporten helpt ook, vond ik eerst een stomme tip van mijn psycholoog jaaaaren terug omdat ik dacht dat hij dat enkel zei omdat ik dik was, maar moet hem echt gelijk geven. Dat rusteloze gevoel in je lijf in combinatie met goed je lichaam even moe maken (of dat nou hardlopen, YouTube video, crosstrainer whatever is) is echt een goede (en ook bewezen) combinatie.

4 likes

Meer bewegen en wandelen ga ik zeker oppakken! Vind het ook echt stom, maar weet dat het werkt

3 likes