Stel je persoonlijke vraag #57

Ik ben sinds vorige week dus aan het breien geslagen en sindsdien is mijn schermtijd echt enorm verminderd, ik vind het echt verslavend en rustgevend! En je krijgt er ook nog iets concreets voor terug. Ik leer het gewoon met YouTube tutorials. Bijna klaar met een bonnet, die is morgen denk ik af.

9 likes

Ik heb dus een rietje in mijn pakket zitten. Deze:
https://www.bol.com/nl/rnwy/account/order_details/A0001MJ131?order_item_id=42038482551002&bltgh=jUa1bF1kyi4zboQKTt5Ckw.4_5_ooHb-hfszwqwdSsDX8VGwA_0_13.22.ViewArticle
Geen idee of het ook echt zo goed werkt hiervoor maar ik voel me wel goed voorbereid

4 likes

Juist niet toch? Als je batterijen op zijn kun je geen nieuwe halen waarschijnlijk en met zo’n draaiding heb je dat probleem niet

1 like

Ik lees nu overal over Jill Roord en Pien Sanders die een relatie hebben maar ik kan die twee op foto’s echt amper uit elkaar houden

Ik bedoeld dit is toch twee keer dezelfde vrouw met een iets andere neus?

• Ja ik snap je
  • Hoe kom je daarbij

0 stemmers

1 like

Dat lijkt me inderdaad naief.

9 likes

Maar de meeste woonwijken in NL hebben wel een sloot ofzo toch? En in een buitengebied zou ik ook denken dat je altijd wel een riviertje of een sloot of vijver hebt. Dus vind dit niet zo gek bedacht.

10 likes

Ja, dat lijkt me ook. En loopafstand wil niet zeggen dat het binnen 5 minuten lopen moet zijn.

Als er nood is, lijkt het mij sowieso niet handig om je wc met drinkwater te spoelen. Het is nu eigenlijk al belachelijk dat we dat doen.
Denk dat er redelijk wat mensen open staan voor een stukje veder lopen dan. Mits je goed te been bent natuurlijk en er geen avondklok of iets dergelijks is.

5 likes

Als je naar de kapper/tandarts/andere dienst gaat waarbij iemand met hun lichaam op/tegen je aan leunt, vind je dat dan:

• Fijn
  • Meer fijn dan niet fijn
  • Niet fijn
  • Meer niet fijn dan fijn
  • Geheel neutraal

0 stemmers

Ik bedoel niet dat het een probleem is dat ze dat doen, maar je eigen gevoel erbij

Het maakt me niet uit, dus in die zin neutraal.

Maar als ik het voel vind ik het toch een soort ongemakkelijk en zit ik in mijn hoofd wel ‘ik voel een heup/borst/buik tegen mijn schouder’. Verder dus niet onprettig in de zin dat ik niet wil dat men me aanraakt of ik een ander lichaam voel. Dat boeit me helemaal niet, maar toch zit ik er een soort van dwangmatig aan te denken.

11 likes

Je verwoord preciés wat ik bedoel!

Ik vind het ook helemaal niet vervelend als in omg raak me niet aan, maar een deel van mn hoofd gaat dan gewoon in een soort loop van ‘er ligt nu een (lichaamsdeel naar keuze) een op me’ en daar ben ik dan constant bewust van.

Heb dat helemaal niet in casual settings als mensen me aanraken/tegen me leunen oid, ook niet als ik ze niet goed ken. Maar zodra ik de klant ben krijg ik ineens dat hyperbewustzijn.

Heb jij dit ook?

• Nee ik ben normaal
  • Nouja een beetje
  • Ja eigenlijk wel zo’n beetje
  • Ik heb het altijd, ook in een niet-klant setting

0 stemmers

3 likes

Ik heb dat bij de kapper/tandarts/masseur dus totaal niet, maar als in het OV of in een drukke supermarkt of zo iemand me per ongeluk aanraakt of tegen me aan stoot oid ga ik echt op slot

12 likes

ik denk dat die minivijvertjes in de stadsparken hier zo leeg zijn als iedereen daar z’n wc-doorspoelwater gaat halen :joy:

2 likes

Welke waterfilterfles heb je? Ik heb niet zo’n zin om tien literflessen kwijt te moeten in mijn appartement, dus een waterfilter lijkt me wel handig.

1 like

Dit doet me eraan denken dat ik een keer een vechtsport-introductiecursus heb gekocht van 10 lessen, en toen na 2 lessen gekapt ben omdat ik er echt níét tegenkan om andere mensen aan te moeten raken, zelfs in een sportcontext.

4 likes

Even je post gebruiken @Sherlock

Ervaar jij dit ook?

• Ben op dat tijdstip niet of niet regelmatig buiten
  • Ja merk dit ook
  • Ja maar pas later dan 22:00
  • Nee ik zie ook genoeg vrouwen

0 stemmers

Ik wandel in de avond altijd, meestal tussen 22:00 en 23:00 ergens en waar ik loop is het denk ik op dat tijdstip bijna gelijk in mannen en vrouwen, maar als ik na middernacht ga is het wel 90% man. Voel me als ik loop ook nooit bang daardoor, denk ook omdat er echt een mix van ouder/jonger/man/vrouw loopt. Wordt wel vaak gevraagd om een muntje maar heb nooit iets vervelends meegemaakt als ik nee zei. Na middernacht zou ik niet zo achteloos en met noice cancelling lopen denk ik.

3 likes

Nee, ik heb hier gewoonweg nooit bewust op gelet

13 likes

Oh ik zit wel eens aan het water en dan als ik dan een groep aan hoor komen ben ik altijd wel een klein beetje ‘opgelucht’ als ik er vrouwenstemmen bij hoor, dan denk ik direct oh die gaan mij niet lastigvallen.

5 likes

Ja ik als in bepaalde setting een man tegenkom voel ik ook soms wel die spanning, vooral wandelend kan ik me dat helemaal voorstellen maar als ik gewoon op de fiets zit en ik af en toe iemand kruis zie ik echt niet wie er allemaal voorbij komen. Ik kijk denk ik misschien ook wel expres niet naar mensen omdat ik ook onbewust bang ben voor gekke mannen.

3 likes

ja en ook groepjes die staan te hangen, dat zijn altijd jongens/mannen. vind ik ook nooit chill om 's avonds of 's nachts voorbij te lopen. je ziet nooit eens een groepje hangvrouwen, echt jammer

6 likes