Ik heb vandaag halve land door gereisd met de trein, ook waar veel sneeuw ligt en alles ging prima, echt fijn!
Veel mensen zullen nog kerstvakantie hebben, denk dat het geklaag morgen zal beginnen, als er dan nog overlast is door sneeuw.
Morgen ellende denk ik, is de eerste maandag na de kerstvakantie. In ieder geval alle studenten en veel ouders met kinderen waren afgelopen week waarschijnlijk vrij
Misschien omdat ze het aantal wissels de afgelopen jaren hebben verminderd, dus dat er minder zijn om vast te vriezen?
Lief! Mijn voormalige (oudere) buren deden dit altijd voor mij. Nu zijn ze verhuisd en doe ik het voor de nieuwe buren (jong stel) ook onkruid weghalen in de steeg voor hun tuindeur en een stukje er voorbij + zout strooien tegen het onkruid.
Vond dat van de vorige bewoners zo attent dat ik het leuk vind om dat nu zelf voor een ander te doen.
Niet de stoep maar wel de hele brandpoort
.
Hebben jullie winterbanden onder je auto nu?
- Ja
- Nee
- Ik heb geen auto
0 stemmers
Ik zag vandaag nog iemand die een verkeersdrempel niet opgereden kwam met zijn auto zonder winterbanden en er dus twee mannen zijn auto stonden te duwen . Take away: neem die winterbanden
Ik meen dat ik all season banden heb
Ik ook, echt prima voor die week sneeuw per jaar in NL hoor. Eerder altijd zomerbanden en ook nooit problemen gehad in de sneeuw.
Ik vind winterbanden juist zo’n kostenpost om makkelijk te laten. Een set kost je 1000 euro ofzo en wisselen en opslag is ook best duur? Met een lease-auto is het no brainer maar voor jezelf, mwah.
Ik wil wel even klagen hoor. Ik wilde vanmorgen met de bus en de slee naar de stad maar die reed niet. Op internet stond het niet duidelijk dus ik ben ook nog eens naar 2 verschillende bushaltes gelopen die niet op de route naar de stad lagen. Daarna alsnog naar de stad gelopen. Terug reed de bus gelukkig wel. (en het was best gezellig maar ben wel gesloopt van al het lopen).
Zou jij willen ondernemen? Met de voorwaarde dat je een solide en rendabel plan hebt of een skill die goed te vermarkten is.
- Nee, loondienst forever
- Mogelijk, als de timing en omstandigheden goed zijn misschien wel
- Ja
- Doe ik al
- Nvt
0 stemmers
Hier rijdt geen enkele bus dus wel een lichte klacht
Ik ben al gedwongen “ondernemer”, alle banen zijn wegbezuinigd in mijn sector dus doe ik het maar zelf. Daardoor zie ik mezelf niet echt als volwaardig ondernemer want een baan lijkt mij eigenlijk fijner.
Als je een kantoorbaan hebt waarbij maandag eigenlijk je kantoordag is en je collega’s zijn er dus ook maar je kunt makkelijk thuiswerken, zou je dan morgen in dit weer naar kantoor gaan?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ja, maar alleen omdat mijn werkbestie er morgen is en binnenkort met een andere baan start. Zullen vast weinig mensen zijn, dus dat wordt lekker kletsen en roddelen. Daar stap ik graag voor op de fiets!
Ik kan lopend naar m’n werk, dus zou het wel doen, maar zou het niet gek vinden als er collega’s kiezen thuis te blijven. Nu ligt er vooralsnog hier in het Noorden niet zoveel sneeuw, dus je kunt hier prima de weg op.
Nee, ik woon vrij ver van mijn werk en schat de kans dat het ov morgen functioneert op nul.
Hier rijdt alles vooralsnog wel dus ik kon vandaag wel naar mijn werk, maar het is zo FUCKING glad en ik vind het doodeng!!! Ik heb wel persoonlijke bagage hier want toen ik 14 was heb ik een hele nare enkelfractuur gehad door zo’n laagje verraderlijke kutsneeuw, en daardoor moest ik 8 weken in het gips en 2 operaties en maandenlang opnieuw leren lopen.
Had ik pech? Ja (sowieso komen deze breuken bijna alleen maar voor bij kinderen van 12-14), maar ik houd echt mijn hart vast als ik mensen zelfverzekerd door zie stappen op zo’n glad stoepje. In sommige opzichten is het misschien wel veiliger dan mijn voorzichtige oudewijventred maar omg kijk waar je loopt ![]()
![]()
en perrons bij bussen en treinen zijn ook echt heel verraderlijk dus like echt pas op