Ik vind winterbanden juist zo’n kostenpost om makkelijk te laten. Een set kost je 1000 euro ofzo en wisselen en opslag is ook best duur? Met een lease-auto is het no brainer maar voor jezelf, mwah.
Ik wil wel even klagen hoor. Ik wilde vanmorgen met de bus en de slee naar de stad maar die reed niet. Op internet stond het niet duidelijk dus ik ben ook nog eens naar 2 verschillende bushaltes gelopen die niet op de route naar de stad lagen. Daarna alsnog naar de stad gelopen. Terug reed de bus gelukkig wel. (en het was best gezellig maar ben wel gesloopt van al het lopen).
Zou jij willen ondernemen? Met de voorwaarde dat je een solide en rendabel plan hebt of een skill die goed te vermarkten is.
- Nee, loondienst forever
- Mogelijk, als de timing en omstandigheden goed zijn misschien wel
- Ja
- Doe ik al
- Nvt
0 stemmers
Hier rijdt geen enkele bus dus wel een lichte klacht
Ik ben al gedwongen “ondernemer”, alle banen zijn wegbezuinigd in mijn sector dus doe ik het maar zelf. Daardoor zie ik mezelf niet echt als volwaardig ondernemer want een baan lijkt mij eigenlijk fijner.
Als je een kantoorbaan hebt waarbij maandag eigenlijk je kantoordag is en je collega’s zijn er dus ook maar je kunt makkelijk thuiswerken, zou je dan morgen in dit weer naar kantoor gaan?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ja, maar alleen omdat mijn werkbestie er morgen is en binnenkort met een andere baan start. Zullen vast weinig mensen zijn, dus dat wordt lekker kletsen en roddelen. Daar stap ik graag voor op de fiets!
Ik kan lopend naar m’n werk, dus zou het wel doen, maar zou het niet gek vinden als er collega’s kiezen thuis te blijven. Nu ligt er vooralsnog hier in het Noorden niet zoveel sneeuw, dus je kunt hier prima de weg op.
Nee, ik woon vrij ver van mijn werk en schat de kans dat het ov morgen functioneert op nul.
Hier rijdt alles vooralsnog wel dus ik kon vandaag wel naar mijn werk, maar het is zo FUCKING glad en ik vind het doodeng!!! Ik heb wel persoonlijke bagage hier want toen ik 14 was heb ik een hele nare enkelfractuur gehad door zo’n laagje verraderlijke kutsneeuw, en daardoor moest ik 8 weken in het gips en 2 operaties en maandenlang opnieuw leren lopen.
Had ik pech? Ja (sowieso komen deze breuken bijna alleen maar voor bij kinderen van 12-14), maar ik houd echt mijn hart vast als ik mensen zelfverzekerd door zie stappen op zo’n glad stoepje. In sommige opzichten is het misschien wel veiliger dan mijn voorzichtige oudewijventred maar omg kijk waar je loopt ![]()
![]()
en perrons bij bussen en treinen zijn ook echt heel verraderlijk dus like echt pas op
Je kan een bepaald aantal kilometers op een band rijden, of je dat dan allemaal op 1 band doet of je verdeelt het over 2 maakt dan qua kosten niet veel uit. Behalve de eenmalige aankoop van de velgen.
Ik wissel ze altijd zelf, de kosten van de slagmoersleutel en de krik heb je er na 1x wisselen al uit.
En als je op wintersport gaat heb je echte winterbanden (en sneeuwkettingen) nodig, anders kun je boetes krijgen.
Ik zie genoeg mensen op zulke gladde sneakers in de sneeuw lopen. Dat loopt toch voor geen ene meter?
Dat is echt een skill issue
ik heb geen winterbanden en ik heb zelfs een keer off road in de sneeuw gereden en ik heb een prius
nooit problemen gehad.
Nadeel van mensen met winterbanden is dat die dan vervolgens denken dat hen niks overkomt en hun rijstijl dus niet aanpqssen.
Banden met weinig profiel; ja, dat is niet handig. In alle andere gevallen is je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden echt voldoende (in NL)
Vinden jullie het met warme dranken ook irritant dat heet het lekkerste is maar je dan ook snel je mond verbrandt
- Ja
- Ik ben neutraal over deze kwestie
- Nee ik heb dit probleem niet (want verbrand m’n mond nooit)
- Nee ik heb dit probleem niet (want ik vind het prima lauw)
0 stemmers
Ik zit in de voorbereidende fase van een eigen webshop waar ik 3d prints voor D&D verkoop en zelfgemaakte sieraden van echte bloemen en fimo. Maar officieel al ondernemer want kvk enz is al in orde.
Deze optie had ik niet eens aan gedacht maar
Doe je dat echt helemaal zelf? love it
En dan met korte sokken ![]()
couldn’t be me
Ja, ik oa en het loopt inderdaad voor geen fuck. Maar ik verbaas me er dan juist over dat iedereen blijkbaar totaal geschikte schoenen heeft voor dit soort weeromstandigheden? Ikke niet hoor?
De schoenen waar het meeste profiel op zit doe ik aan, ik heb echt geen winterboots ofzo voor die week per jaar