Hahahah goed punt maar had niks met gladheid te maken
Bij mij is kantoordag geannuleerd maandag ![]()
Ik wilde wel naar kantoor vandaag (40 min met trein) maar wisselstoring dus gaat niet lukken. Zit je dan om 07:30 aangekleed en gemake upt op de bank :ā)
Ben jij op plaats van bestemming aangekomen?
- Ja, met gemak
- Ja, met moeite
- Nee, wel poging gedaan
- Nee, werkte sowieso thuis/niet
- Anders
0 stemmers
Gewone wandelschoenen werken bij mij prima in de sneeuw! Die zijn ook waterdicht.
Ik hoef maar 3 km te fietsen, over paden die goed sneeuwvrij worden gemaakt. Dus het ging gelukkig prima!
Polarsteps van anderen bekijken:
- Leuk
- Saai
- Hangt ervan af
0 stemmers
Ik zou echt heel graag een boekenwinkelbarcafe hebben met goeie boeken en dan broodjes/lunch en koffie en borrel en wijn ofzo haha, dat lijkt mij echt leuk. Alleen ik denk dat dat heel moeilijk rendabel te maken is en verder heb ik ongeveer 0 horeca of retail-ervaring (los van wat horeca en schoenenwinkel vakkenvulbijbaantjes van 13-17), al denk ik wel dat ik wat er bij komt kijken zou ākunnenā!
Maar vrienden van mij hebben zelf een product ontwikkeld en op de markt gebracht dat ze verkopen via een webshop en dat lijkt me echt de hel haha. Lijkt me echt zo saai om 60 uur per week te werken om die sales omhoog te krijgen via advertenties etc en tegelijkertijd elke dag bestellingen inpakken en versturen. Wel respect en ik hoop dat het ze lukt winstgevend te worden maar ben blij dat ik het niet ben ![]()
(ik weet dat āmijnā idee ook keihard werken is maar dat lijkt mij voor 70% leuker werk, en leuker om aan een fysieke plek te werken dan aan een product dat je verkoopt en verstuurd)
Zou eerder zeggen 30%. Horeca runnen is buffelen, fysieke winkel ook en het enige leuke is samenstellen en klantcontact en dat is het eerste waar jij minder tijd voor hebt als je zoān zaak runt. Verder is het beiden verkoop, dus tot je een naam (Utrechtse Boekenbar ofzo) bent precies hetzelfde werk behalve dan dat jij er meer voor moet lopen en schoonmaken.
Al mijn ondernemersdromen zijn gebaseerd op hoe meer te verdienen door minder te doen in mijn huidige werk ![]()
Ja maar het lijkt mij dus op de een of andere manier leuker om de saaie/stomme dingen als administratie, inkoop, marketingachtige zaken etc te doen óp en vóór een fysieke plek dan op mān eigen zolderkamertje tussen de verzenddozen ![]()
Ja het lijkt mij ook wel leuk al denk ik dat we dit beeld heel erg romantiseren en het helemaal niet meer leuk vinden als we het eenmaal echt moeten doen.
ik doe nu mijn specifieke werk pas 2 jaar en het is vrij niche, dus een ervaren freelancer kan een heel goed uurtarief vragen. Als ik flink wat meer ervaring en een betere buffer heb, lijkt het me heerlijk om te gaan freelancen als interimmer.
Wij hebben een vaste kracht die af en toe inspringt als iemand met zwangerschapsverlof is of langdurig ziek, die werkt dan voor ā¬ā¬ā¬ een paar maanden en daarna zit-ie weer een tijd in het buitenland.
Niet echt een onderneming-onderneming maar dit lijkt me wel echt zo fijn later als ik groot ben. Maar misschien doet iemand hier dit wel die mij uit de droom kan helpen ![]()
Heenweg wel. Terugweg wordt nog een truc
Ik doe zoiets en het is inderdaad chill. Ik werk tot ik genoeg heb verdiend en ga dan chillen. Je moet er wel het mens naar zijn maar ik vind het zalig ![]()
Dit is ook mijn overweging idd. Minder werken voor meer geld en me niet meer schuldig voelen als ik een dag zit te niksen want het is mijn tijd.
Ga dit denk ik wel doen als mān kinderen wat groter zijn. Nu is het nog niet rendabel met al het ouderschapsverlof dat ik kan opnemen en we zijn toch aan de schoolvakanties gebonden.
Ja dat vind ik ook het āik vertrekā-syndroom. Allemaal wat anders willen doen uit de Nederlandse rat race te komen en dan vertrekken naar Spanje met het idee dat dat een permanente vakantie gaat zijn en dan verbaasd zijn als blijkt dat je daar ook gewoon een fulltime baan hebt aan het runnen van een camping
goh goh die hadden we niet zien aankomen
Damn je zult maar 15 miljoen hebben weggegevenš¬
Omg hahahah
Dat je dus een winnend lot in je handen hebt gehad. Maar toch niet.