Ja het lijkt mij ook wel leuk al denk ik dat we dit beeld heel erg romantiseren en het helemaal niet meer leuk vinden als we het eenmaal echt moeten doen.
ik doe nu mijn specifieke werk pas 2 jaar en het is vrij niche, dus een ervaren freelancer kan een heel goed uurtarief vragen. Als ik flink wat meer ervaring en een betere buffer heb, lijkt het me heerlijk om te gaan freelancen als interimmer.
Wij hebben een vaste kracht die af en toe inspringt als iemand met zwangerschapsverlof is of langdurig ziek, die werkt dan voor ā¬ā¬ā¬ een paar maanden en daarna zit-ie weer een tijd in het buitenland.
Niet echt een onderneming-onderneming maar dit lijkt me wel echt zo fijn later als ik groot ben. Maar misschien doet iemand hier dit wel die mij uit de droom kan helpen ![]()
Heenweg wel. Terugweg wordt nog een truc
Ik doe zoiets en het is inderdaad chill. Ik werk tot ik genoeg heb verdiend en ga dan chillen. Je moet er wel het mens naar zijn maar ik vind het zalig ![]()
Dit is ook mijn overweging idd. Minder werken voor meer geld en me niet meer schuldig voelen als ik een dag zit te niksen want het is mijn tijd.
Ga dit denk ik wel doen als mān kinderen wat groter zijn. Nu is het nog niet rendabel met al het ouderschapsverlof dat ik kan opnemen en we zijn toch aan de schoolvakanties gebonden.
Ja dat vind ik ook het āik vertrekā-syndroom. Allemaal wat anders willen doen uit de Nederlandse rat race te komen en dan vertrekken naar Spanje met het idee dat dat een permanente vakantie gaat zijn en dan verbaasd zijn als blijkt dat je daar ook gewoon een fulltime baan hebt aan het runnen van een camping
goh goh die hadden we niet zien aankomen
Damn je zult maar 15 miljoen hebben weggegevenš¬
Omg hahahah
Dat je dus een winnend lot in je handen hebt gehad. Maar toch niet.
Haha ik had bij de poll gestemd dat ik wel eens een lot cadeau geef. In deze situatie zou ik daar toch wel even buikpijn van hebben. Denk dat ik het liever niet zou weten.
Stel je bent naar het buitenland, voor 5 nachten. Wegens de sneeuw wordt je vlucht geannuleerd, en moet je dus langer blijven. Hotel en eten krijg je op de dagen die je langer moet blijven vergoed, entertainment moet je wel zelf regelen/betalen. Je kleren zullen ook wel op en vies zijn, dus die moet je gaan wassen.
Hoeveel dagen extra zou je max trekken?
- 0
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
- Langer dan een week
0 stemmers
Dit is voor mij wel echt afhankelijk van de locatie en de reden van het verblijf daar. Vakantie op een tropisch eiland met mān gezin? Dat trek ik makkelijk langer dan een week! Een werktrip alleen naar een stad ergens in Europa, dan zou ik na een paar dagen toch wel echt naar huis willen.
Hmm ik zou zeggen voor dit scenario: stedentrip/familiebezoek in een Europese (hoofd)stad. Of je met familie of alleen gaat mag je zelf invullen, maar het weer is dus vergelijkbaar als in NL.
Het klinkt allemaal leuk extra nachten blijven maar het is echt afschuwelijk
Het is ook niet zo dat je veel dingen kan doen aangezien je vlucht vaak steeds een dag later wordt gepland en je dus voornamelijk hele dagen op het vliegveld moet blijven om te wachten en je je bagage ook niet terug krijgt. Ieder geval zo was het bij mij: vrijdagavond eigenlijk vliegen, vlucht geannuleerd. Heel snel nieuw hotel moeten regelen. Nieuwe vlucht zaterdag, vroeg weer naar vliegveld, letterlijk uren wachten ivm steeds vertraging en uiteindelijk om 23:45 horen vlucht weer geannuleerd. Weer hotel moeten zoeken en zondagochtend nieuwe vlucht, die uiteraard ook weer vertraagd etc etc.
Wellicht als je vrijdags hoort je vlucht gaat dinsdag dat het chiller is maar ik heb precies 0.0 extra van de stad kunnen zien ![]()
Ik zou donderdag terugvliegen en dat werd zondag, maar dat was omdat er op de bestemming waar we waren te veel sneeuw lag. We waren in Ierland en daar zijn ze echt geen sneeuw gewend. Alle horeca en musea waren ook dicht, reed geen openbaar vervoer etc. En er lag dus echt nagenoeg geen sneeuw.
De hoeveelheid sneeuw, en dit is een Google foto dus deze persoon heeft zān best gedaan te laten zien hoeveel het wasš
Ben je vandaag op je bek gegaan door het sneeuw/ijs?:
- Ja, een keertje
- Ja, ik ben al meerdere keren gevallen vandaag
- Nee, gelukkig niet
- Ik ben niet buiten de deur geweest
- Ik ben gevallen, maar niet door het gladde weer
0 stemmers
Haha, ik was er eens toen er een hittegolf was. Van 25 graden. Op het nieuws allemaal waarschuwingen van goed insmeren en voldoende drinken. Terwijl wij allang blij waren dat het daar geen 35 was zoals thuis.
Ik zit nu ook vast in het buitenland! Ik had deze vlucht al een half jaar geleden geboekt, zusje die hier woont bezoeken. We (mān kind en ik) vlogen maandag heen en zouden zaterdag terugvliegen. Dan nog rustig zondag thuis voordat kind weer naar school moet. Vrijdagmiddag een melding gekregen dat de oorspronkelijke vlucht geannuleerd was. Zaterdagmiddag een uur voor de oorspronkelijke vertrektijd te horen gekregen dat we 3 dagen later zouden vliegen, dat zou morgen dus dinsdag zijn. Die vlucht is inmiddels ook geannuleerd, nog geen vervangende, dus dat kan ook weer +x aantal dagen zijn.
Tot nu toe de voordelen:
~We zitten niet langer met zān 3en op 5m2, waarbij zij graag de verwarming aan wil en raam dicht, en ik juist verwarming uit en raam open. Want je hebt recht op een hotel, dus daar zitten we nu. Nadeel van het voordeel: hotel moesten we zelf maar regelen, en dus zelf voorschieten en goddank heb ik een creditcard, want ik heb niet zomaar zoveel geld op mān rekening staan.
~Als je dan toch een hotel moet regelen, dan eentje met een bad natuurlijk! We hebben thuis geen bad, dus dit is (zeker voor mān kind) echt een feestje!
Nadelen:
~Kleren (ondergoed vooral) zijn inmiddels wel op, dus het eerste handwasje is gedaan (niet in de waterkoker uiteraard
).
~Ik heb het budget niet om uitgebreid dingen te ondernemen in de stad, dus het is een beetje uitzitten. Maar gelukkig wisten we van tevoren dat het 3 dagen zou zijn, en hebben we niet elke dag een ritje naar het vliegveld.
Vul zelf in of het een voordeel/nadeel is
:
~Kind mist (tot nu toe in ieder geval) 3 dagen school.
Het probleem is alleen dat je dit werk mee naar huis neemt ![]()