Stel je persoonlijke vraag #57

Ik koop meerdere maten en heb geen zin dat zelf voor te schieten.
Als ik bijv voor 3 kinderen en mezelf schoenen bestel. En van alles 2 maten en dan ook nog zowel grijze als zwarte omdat ik twijfel of zo. Dan schiet je zo 500€ voor, en duurt weer 2 weken soms voor je je geld terug hebt.

Met credit card betalen doen we naast bovenstaande ook wel eens vanwege verzekering.

7 likes

Niet per se financieel kwetsbare mensen denk ik, maar misschien ook juist mentaal kwetsbaar.

1 like

Ik doe het vooral bij webshops waar ik niet eerder heb besteld

5 likes

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2020/nog-meer-bijlenen-natuurlijk-mevrouw~v90158/

5 likes

En op een gegeven moment betaal je zoveel rente per maand dat je geen geld meer hebt voor aankopen dus koop je weer op afbetaling en ben je dingen aan het afbetalen die je niet eens meer in huis hebt omdat ze kapot zijn.

7 likes

Morgen is het code oranje, ga jij morgen nog naar buiten?:

• Ja, want ik heb een hond
  • Ja, vanwege werk/school
  • Ja, nog even snel boodschappen doen
  • Ja, ik heb een afspraak buiten de deur
  • Ik vertik het

0 stemmers

1 like

Ja, waarom niet? Ik houd van buiten zijn met sneeuw.

27 likes

Ja, want hond en ja, want hardlopen. En ja, want sneeuw is fantastisch en bos is nu ZO mooi.

34 likes

Ben je er weer :blush:

10 likes

Ja vooral overdag als de zon schijnt vind ik het echt superchill om rondjes te wandelen. Dus als het een beetje te doen is ga ik dat sowieso doen.
En denk 's avonds ook gewoon naar de sportschool

8 likes

Ja want ik moet medicatie etc. ophalen om donderdag weer naar huis te vliegen als dat al doorgaat, maar ik wil niet riskeren dat m’n vlucht wel doorgaat maar ik m’n medicatie niet heb, en ik heb een promotie van een goede vriend morgenmiddag.

Heb je weleens een OBE (out of body experience) gehad?

• Ja, weleens
  • Ja, vaker
  • Weet ik niet zeker
  • Nee

0 stemmers

Geloof je in deze ervaringen van mensen?

• Ja, ik geloof dat ze ook echt uit hun lichaam gaan
  • Ja, maar ik denk dat ze niet echt “uit hun lichaam” gaan
  • Geen idee man
  • Nee ik geloof niet dat mensen dit meemaken
  • Anders

0 stemmers

1 like

Ja je hebt zeker gelijk, stond er niet zo bij stil ivm vakantie maar bij familiebezoek kan dat indd anders zijn.

Je kon er geld lenen of op afbetaling kopen, maar met hoge rentes, dus heel veel mensen hadden er misselijkmakende schulden. Met als ergste: dit was een heel bewust verdienmodel waar ze in het callcenter op aanstuurde.

https://www.volkskrant.nl/kijkverder/v/2020/nog-meer-bijlenen-natuurlijk-mevrouw~v90158/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F Dit is een voorbeeld. Blijkt nog recenter ook.

3 likes

Ik zie echt niet in waarom ik niet naar de supermark/sportschool/voor m’n lol kan wandelen

18 likes

Mijn kinderen moeten gewoon naar school en we moeten ook naar de tandarts.

Wil niet de betweter uithangen maar ook bij vakantie die onverwachts langer duurt kan 5 euro een uitgave zijn die je niet had verwacht. Soms is het geld ‘gewoon’ op, ookal heb je voor een vakantie gespaard, mensen moeten daar echt moeite voor doen, zo’n vakantie. En dan zijn onverwachte uitgaven echt vervelend of lastig.

14 likes

Ja omdat sneeuw leuk is

2 likes

Morgen code oranje. Zou je dan eten bestellen?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

Ik ging een keer naar een ~breathwork workshop, en ik kreeg zo’n bizarre ervaring. Ik zag mezelf die mezelf als hard huilende baby vasthield en troostte. En ik zag mezelf ook zwemmen in de oceaan, alsof het met een drone gefilmd was zeg maar. Mijn toenmalige vriend lag ook in het water maar hinderde mijn zwemmen enorm, hij hield me tegen en ik wilde er langs maar moest hem echt wegduwen. Ik geloof niet echt dat ik uit m’n lichaam was maar eerder dat het een soort onbewustzijn/wakkere droom was. Superbijzonder voelde het wel en ik moest er ook wel een tijdje van bijkomen. Echt alsof je drugs op hebt die breathwork.

17 likes