Hier kan je echt beter fietsen dan lopen. Stoep is inmiddels een ijsbaan, echt spiegelglad door aangevroren sneeuw. Wegen en fietspaden zijn hier heel schoon en stukken beter te doen dan de stoep.
Wat @Fredje zegt. Zo snel mogelijk weer opstappen en proberen want dan kan je ervaren dat het goed gaat. Vooral goed uitademen! Oh en als je het nog niet gedaan hebt, banden wat leeg laten lopen.
Ik weet niet welk deel van NL je woont, maar waar ik woon is het echt heerlijk weer om te wandelen, dus zou daar voor gaan.
Klarna gebruiken
- Doe ik
- Doe ik niet
0 stemmers
(Hoge) Schulden hebben bij Klarna
- Is vooral de verantwoordelijkheid van Klarna
- Is vooral de verantwoordelijkheid van de klant
0 stemmers
Altijd eigen verantwoordelijkheid maar ze maken het wel heel makkelijk. Voor jongeren lijkt me dat best lastig te weerstaan.
Ja ik keek hier net een reel over, maar toen zeiden mijn boomer generatiegenoten van âniet kopen wat je niet hebtâ maar dat was kennelijk niet goed vond de generatie eronder want Klarna is het probleem en het hele systeem en niet de persoon die teveel koopt idk?
In een tijd waarbij je bij de h&m op afbetaling kan pinnen vind ik dat die bedrijven echt wel meer verantwoordelijkheid dragen. Vind het niet anders dan die wehkamp scams uit de jaren 00. Letterliik je enige verdienmodel is financieel kwetsbare mensen
- âLet op: geld lenen kost geldâ zit vast in mijn hoofd
- Bij mij niet
0 stemmers
Oh die moest niet als reactie, maar wat was de wehkamp scam?
Gezien zoveel mensen het gebruiken. Met welke redenen doe je het?
- Ik doe aankopen voordat ik het geld ervoor heb
- Ik doe het omdat het dan verzekerd is
- Ik wil niet wachten op geld terug voor het geval ik iets moet retourneren
- Ik doe iets met mân geld in de tussentijd wat meer geld oplevert (geen idee of dat kan?)
- Gewoonte
- Ik denk dat het slimmer is dan direct betalen
- Anders
0 stemmers
Ik weet niet of dit De Scam is, maar je kon bij Wehkamp vroeger geld lenen om je rekeningen bij hun af te betalen
Ik koop meerdere maten en heb geen zin dat zelf voor te schieten.
Als ik bijv voor 3 kinderen en mezelf schoenen bestel. En van alles 2 maten en dan ook nog zowel grijze als zwarte omdat ik twijfel of zo. Dan schiet je zo 500⏠voor, en duurt weer 2 weken soms voor je je geld terug hebt.
Met credit card betalen doen we naast bovenstaande ook wel eens vanwege verzekering.
Niet per se financieel kwetsbare mensen denk ik, maar misschien ook juist mentaal kwetsbaar.
Ik doe het vooral bij webshops waar ik niet eerder heb besteld
En op een gegeven moment betaal je zoveel rente per maand dat je geen geld meer hebt voor aankopen dus koop je weer op afbetaling en ben je dingen aan het afbetalen die je niet eens meer in huis hebt omdat ze kapot zijn.
Morgen is het code oranje, ga jij morgen nog naar buiten?:
- Ja, want ik heb een hond
- Ja, vanwege werk/school
- Ja, nog even snel boodschappen doen
- Ja, ik heb een afspraak buiten de deur
- Ik vertik het
0 stemmers
Ja, waarom niet? Ik houd van buiten zijn met sneeuw.
Ja, want hond en ja, want hardlopen. En ja, want sneeuw is fantastisch en bos is nu ZO mooi.