Hoorde Corrie Palmen dit zeggen over haar hoofd met rimpels en vond het mooi, dat ze lekker woonde in haar hoofd.
“Woon jij lekker in je hoofd?”
- Ja ben wel comfi in mijn hoofd
- Nee helemaal niet
0 stemmers
Hoorde Corrie Palmen dit zeggen over haar hoofd met rimpels en vond het mooi, dat ze lekker woonde in haar hoofd.
“Woon jij lekker in je hoofd?”
0 stemmers
Nadat de laatste ouder hun kind pas om 17.45 kwam ophalen terwijl ze te horen kregen dat we graag 17.00 dichtgingen zodat al het personeel nog op tijd en veilig thuis kon komen + de hoeveelheid andere opmerkingen waaruit weinig empathie bleek. Ben ik volledig geëindigd op mensen zijn kut en willen vooral gezellig doen maar denken niet verder dan hun eigen kleine kring en leefwereld. Een collega heeft gisteren in totaal meer dan 2 uur moeten lopen enkele reis, maar was gewoon een lekkere wandeling 🫠
ik vind haar hoofd deze vibe hebben: ![]()
Je werkt in kinderopvang? Mist een stuk van het verhaal denk ik. Maar die ouders hebben toch ook gewoon gewerkt dan waarschijnlijk… ik zou op het laatste moment ook niet altijd mijn kind eerder op kunnen halen.
Is deze vrouw wit?
0 stemmers
Sorry ik vind niet-witte white suprematie promoters die zichzelf als wit zien altijd heel grappig.
Van deze ouders is bekend dat ze allemaal thuis werkten vandaag. Als je op locatie moet zijn met vaste diensten snap ik het natuurlijk wel. Over die ouders gaat het ook niet want dat zijn tegelijkertijd ook de eerste die hun best doen om er zo snel mogelijk te zijn. Alleen de meeste ouders redeneerden o het is in de buurt. Ja voor jullie. Voor de rest moet iedereen een stuk verder reizen .
Edit: En de vraag is ook wat het laatste moment is voor een kantoorbaan want de meeste ouders waren er gisteren ook al en toen werd gezegd hou er rekening mee dat we eerder sluiten en dat het kan zijn dat het personeel de openingstijd niet haalt. Toen is vanochtend naar iedereen bij de overdracht het uiteindelijke tijdstip van gewenste sluiting medegedeeld. Ook aangegeven dat dat waarschijnlijk de rest van de week zo blijft. Het maakt ze gewoon niet allemaal evenveel uit en dan heb je de ouders die zorgen dat ze ruim op tijd zijn en ook aangeven van bel of stuur een bericht als het toch niet lukt met personeel en er moeten kinderen opgehaald worden dan halen we ze direct op. Voor mij persoonlijk maakt het niet uit. Ik kom wel thuis op een redelijk normale manier + ik ben invalkracht dus verwacht sowieso niet hetzelfde niveau van empathie te ontvangen als het vaste personeel.
Als ik niet gebeld wordt door de opvang dan kijk ik / wij eigenlijk vrijwel niet op de app
… dus zou mij (of naja mijn man haalt meestal en is ook de thuis werkende) ook kunnen overkomen dat ik dit dan pas om 17u zie
.
Ook als je thuis werkt zit je soms (of heel vaak) gewoon non stopt in meetings van 9-17?
Dat is ook wel vaak gebeurd als ze bijv personeels problemen hebben. Dat we dat pas om 17u zien. Maar snap ook dat ze niet iedereen bellen natuurlijk.
Edit: oh zie nu jouw edit dat het mondeling is medegedeeld. Dan … helemaal gelijk. Fix je shit haha. Bij ons ging dit dan vaak in zo’n algemeen bericht
Maar dit is gewoon iets waar je zelf verantwoordelijkheid in kunt nemen he, door jezelf aan te leren wél een paar keer per dag in die app te kijken. Die app is ook gewoon te openen in je webbrowser
Nou inderdaad, buiten dat met dit winterse weer is het toch extra wenselijk om even te kijken. Dat een kinderopvang eerder dicht gaat is niet helemaal onvoorspelbaar deze dagen. Vind het gewoon beetje asociaal om je kind niet eerder op te halen. Ik kan mij niet voorstellen dat er geen andere mogelijkheid was om je kind op te halen.
Wel echt lullig, al vraag ik me soms ook af waarom in sommige sectoren zo wollig wordt gecommuniceerd. “We gaan graag” “we denken dat” “het kan zijn”. Ik heb bijvoorbeeld meerdere zorgafspraken in de buurt. Zij bieden aan het te verzetten, ik geef aan dat ik het prima vind als het doorgaat, want loopafstand en ik ben vrij. Gaat ze akkoord, dus ik vraag of dat voor hen dan wel goed is. Kwam erop neer dat het voor één afspraak dan wel fijner was om die te cancellen, maar pas na een hoop “ja graag”. Dan denk ik; wees duidelijk en ga voor je personeel staan. Sluit de boel óf ga door, maar dat “we zouden zo graag willen dat” vereist dat de ander ook empathie met jou heeft en dat hebben veel mensen gewoon niet.
Vind dat managers soms gewoon echt lang wachten om te beslissen en dan wordt je afhankelijk van andermans belangenafweging.
In kunt nemen kan je wat mij betreft aanpassen naar moet nemen. Je kind zit daar, het is niet meer dan logisch dat je de berichten die binnenkomen vervolgens ook gaat lezen?
Mijn teamleider is ook zo sloom bij zulke beslissingen en legt idd de beslissing (en verantwoordelijkheid) vaak bij de cliënt. Echt zo irritant. Neem gewoon een besluit. Dat kan een verkeerde beslissing zijn, maar liever dat en er achteraf op terugkomen dan dit slappe gedoe.
Neem aan dat je ook gewoon meldingen aan kunt zetten toch, of instellen dat je een mailtje krijgt als er een nieuw bericht is ofzo.
Hiii allen was even aan het reflecteren op mn eigen bruiloft en was benieuwd voor de mensen hier die ook een bruiloft gehad hebben (dus echt een viering met gasten, niet perse het trouwen zelf):
Mijn bruiloft heeft zoveel gekost (buiten beschouwing laten of je zelf alles betaald hebt)
50.000
0 stemmers
Als ik het opnieuw kon doen met de kennis die je nu hebt
0 stemmers
Zolang het personeel kan komen en de ratio op orde is, mag er niet gezegd worden we sluiten eerder of gaan niet open. Hoofdkantoor beslist dat. Dan kunnen we alleen met klem verzoeken of het kind opgehaald kan worden zodat iedereen veilig thuis komt, maar we kunnen niet dwingen. Dus ja je blijft dan afhankelijk van de ander inderdaad, maar daarom proberen we het ook zo snel mogelijk te communiceren. Gisteren wel groen licht gekregen voor de eerdere sluiting en dat zal de rest van de week ook zo blijven waarschijnlijk.
Dan zou ik een uitgebreidere receptie doen. Avondeten met de daggasten en dan klaar geen avondfeest. Was voor mijn man en voor mij echt uitzitten ![]()
![]()
Vita en Roderick ook vind ik ![]()
Ook EMDR gehad en vond dit zo leip, alsof ik als een derde persoon toeschouwer was van iets wat mij was overkomen?
Grappig, ik verwacht dit namelijk zelf totaal niet van de ouders. Meestal plaatsen we iets van foto’s of de nieuwsbrief of we zoeken schoonmaak ouders oid. Prima als je dat op je eigen moment leest, staat ook in een apart kanaal. Niet persoonlijk over mijn kind ofzo.
Als er iets is wat ik verwacht van ouders dan stuur ik een persoonlijk bericht (& als ouder lees ik die dus wel altijd).
Maar de algemene meldingen of dag verslag met foto’s lees ik zelf dus nooit op het moment van de pop-up.
Ah echt jammer, ik vond mijn feest echt heel erg leuk. Zou het zo nog een x willen doen en dan mss ook meer mensen uitnodigen haha.
Maar ben ook naar bruiloften gegaan waar het heel doods was (dus kijk ook naar je kring), vaak bruiloften waar niet zoveel vrienden waren en vooral (niet uitbundige) familie.