Stel je persoonlijke vraag #57

Ik heb best een aantal mensen laten schrikken na mijn bruiloft, ze vroegen daarna hoe we het hadden ervaren en ik antwoordde met ‘ik zou het opnieuw willen doen’ ze dachten dat ik bedoelde dat ik het verschrikkelijk vond en een herkansing wilde hahaha :rofl:

Maar ik bedoelde juist dat ik het echt geweldig vond, echt een heel mooi dag was het! Het enige wat ik had willen doen is wat minder mensen uitnodigen die niet zo dichtbij ons waren om meer tijd te kunnen hebben met goede vrienden en familie want de dag was zo voorbij.

1 like

Wij hadden veel kinderen op de bruiloft, en wouden zelf niet een te lange dag ervan maken. Dus we hadden om 14:30 een korte ceremonie, toen taart met bubbels en om 17:00 al het buffet open en vanaf 18:00 tot 22:00 muziek en dansen. Het was echt fantastisch leuk en we hadden een redelijk rustige ochtend (hebben maar een half uurtje foto’s gemaakt en toen geluncht met familie). We kregen terug dat iedereen het juist leuk vond om een keer een bruiloft met kids te hebben. Dus precies wat je zegt; goed kijken naar wie je uitnodigd en hoe je het voor deze mensen een leuke en ontspannen dag maakt. Zo hadden wij een mega knutseltafel, photobooth met verkleedkleren en grote spellen buiten om de kinderen te vermaken, maar uiteindelijk zat jong en oud te knutselen en zich te verkleden.

8 likes

Ik zou er net zoveel geld aan willen uitgeven, maar met de inflatie en alles zou dat wat wij 8jr terug hadden nu never nooit niet voor hetzelfde geld meer kunnen :sweat_smile:
Dus dan moet het of “minder” gevierd worden of meer geld bij

1 like

Wij hebben er echt heel weinig aan uitgegeven, het moest vanwege een visum en we wilden het alleen bij het gemeentehuis doen, toen wilde mijn schoonmoeder per se komen uit Australië dus we vonden het niet leuk om dan helemaal niks te vieren, dus hebben we het in de achtertuin van mijn ouders gedaan met heel weinig mensen. Mijn ouders hebben voor simpele catering gezorgd en een bootje geregeld, en ze hadden het ook versierd. Wij hebben alleen geld uitgegeven aan de trouwambtenaar, de ringen en de kleding. De ringen waren het duurst en ik denk dat het in totaal 1000 euro was.

Ik zou er nu meer aan uitgeven maar we hebben nu ook meer geld.

1 like

Zou ik er meer geld aan hebben uitgegeven. Wij hadden geen bandje/live muziek maar een playlist en dat was toch echt wel skeer. Misschien zelfs aan wel een mooiere locatie. Aan de andere kant, ik heb nu ook gewoon meer geld, dus makkelijk praten nu.

1 like

Ben jij nu op je werk?

• Nee werk thuis
  • Nee werk niet (vandaag)
  • Ja dat was essentieel
  • Ja, niet essentieel maar ik ben wel gegaan

0 stemmers

Wij zijn recent getrouwd en onze grootste kostenpost was het eten met onze gasten. Voor de hele bruiloft inclusief ringen, outfits, trouwzaal, eten etc zijn we nog geen €5000 kwijt geweest. Ik zou het precies zo weer doen!

3 likes

Wij kregen ook pas gister een soort van beleid. Maar het beleid is dan dus dat als je patiënten hebt je gewoon moet komen. Wat erop neerkomt dat je dan komt en je patiënten allemaal kort van te voren toch afzeggen.

En vooral ook dat mensen met lange reistijd even moesten kijken of iemand met weinig reistijd wilde ruilen. Nou dat kan ik je zo ook wel vertellen: dat wil niemand. Gelukkig heb ik nu alleen nog een thuiswerkdag en volgende week hopelijk geen sneeuw.

1 like

Zou liever meer uitgeven en dan de bruiloft plannen die ik in gedachten had in plaats van alleen met een paar familieleden naar het gemeentehuis vanwege corona :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik moest m’n mondmasker af doen voor de kus :joy: het was zo onromantisch

4 likes

De taken die ik moet doen kan ik niet thuis doen :smiling_face_with_tear:

Meer is geen optie?

Ik kwam er net achter dat sommige mensen met koud weer in een hemd slapen en dat hemd dan ook gewoon weer aantrekken in de ochtend. Daar vind ik wat van, maar misschien denken anderen er anders over. Dus:

• Dit kan prima
  • Dit kan niet

0 stemmers

Ojaa dat heb ik ook verdrongen. Ach het was nog steeds bijzonder en er zijn ergere dingen, maar ben soms een beetje sad als ik vrienden over hun bruiloften hoor of die nu aan het plannen zijn.

Ben dan wel weer van mening dat mijn prioriteiten nu heel anders zijn dus dat ik het geld er ook niet voor over heb om het alsnog een keer met alle toeters en bellen te doen.

1 like

Vind jij dit terecht?

• Ja
  • Nee
  • Anders, licht toe

0 stemmers

2 likes

Als ik ‘s avonds douche en schoon ondergoed aantrekt (en daar vind ik een hemd dan bij horen, al draag ik dat zelf niet), dan wissel ik dat ‘s ochtends niet nog een keer.
Maar meerdere dagen slapen en leven in hetzelfde hemd zou ik niet doen.

11 likes

Was een eendagsbabs, de echte stond er ook bij en heeft niks gezegd

3 likes

Het staat nou eenmaal zo in de wet. Maar wel heel sneu dat de (blijkbaar aanwezige) echte ambtenaar niet op het moment zelf even een opmerking heeft gemaakt.

29 likes

Absoluut, die had eerder al moeten ingrijpen. Zoals het doorlezen van de tekst en diegene erop moeten wijzen

3 likes

Het is een domme move van die Babs maar wie heeft dit gemeld bij de gemeente vraag ik me af? Als dat de gemeente medewerker was die erbij was dan is het ook wel echt een dom iemand die nog had kunnen ingrijpen? Dus ja volgens de wet terecht misschien maar ook wel echt belachelijk hoe dit gegaan is.

14 likes