Maar dit is gewoon iets waar je zelf verantwoordelijkheid in kunt nemen he, door jezelf aan te leren wél een paar keer per dag in die app te kijken. Die app is ook gewoon te openen in je webbrowser
Nou inderdaad, buiten dat met dit winterse weer is het toch extra wenselijk om even te kijken. Dat een kinderopvang eerder dicht gaat is niet helemaal onvoorspelbaar deze dagen. Vind het gewoon beetje asociaal om je kind niet eerder op te halen. Ik kan mij niet voorstellen dat er geen andere mogelijkheid was om je kind op te halen.
Wel echt lullig, al vraag ik me soms ook af waarom in sommige sectoren zo wollig wordt gecommuniceerd. “We gaan graag” “we denken dat” “het kan zijn”. Ik heb bijvoorbeeld meerdere zorgafspraken in de buurt. Zij bieden aan het te verzetten, ik geef aan dat ik het prima vind als het doorgaat, want loopafstand en ik ben vrij. Gaat ze akkoord, dus ik vraag of dat voor hen dan wel goed is. Kwam erop neer dat het voor één afspraak dan wel fijner was om die te cancellen, maar pas na een hoop “ja graag”. Dan denk ik; wees duidelijk en ga voor je personeel staan. Sluit de boel óf ga door, maar dat “we zouden zo graag willen dat” vereist dat de ander ook empathie met jou heeft en dat hebben veel mensen gewoon niet.
Vind dat managers soms gewoon echt lang wachten om te beslissen en dan wordt je afhankelijk van andermans belangenafweging.
In kunt nemen kan je wat mij betreft aanpassen naar moet nemen. Je kind zit daar, het is niet meer dan logisch dat je de berichten die binnenkomen vervolgens ook gaat lezen?
Mijn teamleider is ook zo sloom bij zulke beslissingen en legt idd de beslissing (en verantwoordelijkheid) vaak bij de cliënt. Echt zo irritant. Neem gewoon een besluit. Dat kan een verkeerde beslissing zijn, maar liever dat en er achteraf op terugkomen dan dit slappe gedoe.
Neem aan dat je ook gewoon meldingen aan kunt zetten toch, of instellen dat je een mailtje krijgt als er een nieuw bericht is ofzo.
Hiii allen was even aan het reflecteren op mn eigen bruiloft en was benieuwd voor de mensen hier die ook een bruiloft gehad hebben (dus echt een viering met gasten, niet perse het trouwen zelf):
Mijn bruiloft heeft zoveel gekost (buiten beschouwing laten of je zelf alles betaald hebt)
- <2.500
- 2.500-5.000
- 5.000-10.000
- 10.000-15.000
- 15.000-20.000
- 20.000-30.000
- 40.000-50.000
-
50.000
0 stemmers
Als ik het opnieuw kon doen met de kennis die je nu hebt
- Zou ik helemaal geen bruiloftsviering gedaan hebben
- Zou ik net zoveel geld eraan uitgeven
- Zou ik minder geld eraan uitgeven
0 stemmers
Zolang het personeel kan komen en de ratio op orde is, mag er niet gezegd worden we sluiten eerder of gaan niet open. Hoofdkantoor beslist dat. Dan kunnen we alleen met klem verzoeken of het kind opgehaald kan worden zodat iedereen veilig thuis komt, maar we kunnen niet dwingen. Dus ja je blijft dan afhankelijk van de ander inderdaad, maar daarom proberen we het ook zo snel mogelijk te communiceren. Gisteren wel groen licht gekregen voor de eerdere sluiting en dat zal de rest van de week ook zo blijven waarschijnlijk.
Dan zou ik een uitgebreidere receptie doen. Avondeten met de daggasten en dan klaar geen avondfeest. Was voor mijn man en voor mij echt uitzitten ![]()
![]()
Vita en Roderick ook vind ik ![]()
Ook EMDR gehad en vond dit zo leip, alsof ik als een derde persoon toeschouwer was van iets wat mij was overkomen?
Grappig, ik verwacht dit namelijk zelf totaal niet van de ouders. Meestal plaatsen we iets van foto’s of de nieuwsbrief of we zoeken schoonmaak ouders oid. Prima als je dat op je eigen moment leest, staat ook in een apart kanaal. Niet persoonlijk over mijn kind ofzo.
Als er iets is wat ik verwacht van ouders dan stuur ik een persoonlijk bericht (& als ouder lees ik die dus wel altijd).
Maar de algemene meldingen of dag verslag met foto’s lees ik zelf dus nooit op het moment van de pop-up.
Ah echt jammer, ik vond mijn feest echt heel erg leuk. Zou het zo nog een x willen doen en dan mss ook meer mensen uitnodigen haha.
Maar ben ook naar bruiloften gegaan waar het heel doods was (dus kijk ook naar je kring), vaak bruiloften waar niet zoveel vrienden waren en vooral (niet uitbundige) familie.
Ik heb best een aantal mensen laten schrikken na mijn bruiloft, ze vroegen daarna hoe we het hadden ervaren en ik antwoordde met ‘ik zou het opnieuw willen doen’ ze dachten dat ik bedoelde dat ik het verschrikkelijk vond en een herkansing wilde hahaha ![]()
Maar ik bedoelde juist dat ik het echt geweldig vond, echt een heel mooi dag was het! Het enige wat ik had willen doen is wat minder mensen uitnodigen die niet zo dichtbij ons waren om meer tijd te kunnen hebben met goede vrienden en familie want de dag was zo voorbij.
Wij hadden veel kinderen op de bruiloft, en wouden zelf niet een te lange dag ervan maken. Dus we hadden om 14:30 een korte ceremonie, toen taart met bubbels en om 17:00 al het buffet open en vanaf 18:00 tot 22:00 muziek en dansen. Het was echt fantastisch leuk en we hadden een redelijk rustige ochtend (hebben maar een half uurtje foto’s gemaakt en toen geluncht met familie). We kregen terug dat iedereen het juist leuk vond om een keer een bruiloft met kids te hebben. Dus precies wat je zegt; goed kijken naar wie je uitnodigd en hoe je het voor deze mensen een leuke en ontspannen dag maakt. Zo hadden wij een mega knutseltafel, photobooth met verkleedkleren en grote spellen buiten om de kinderen te vermaken, maar uiteindelijk zat jong en oud te knutselen en zich te verkleden.
Ik zou er net zoveel geld aan willen uitgeven, maar met de inflatie en alles zou dat wat wij 8jr terug hadden nu never nooit niet voor hetzelfde geld meer kunnen
…
Dus dan moet het of “minder” gevierd worden of meer geld bij
Wij hebben er echt heel weinig aan uitgegeven, het moest vanwege een visum en we wilden het alleen bij het gemeentehuis doen, toen wilde mijn schoonmoeder per se komen uit Australië dus we vonden het niet leuk om dan helemaal niks te vieren, dus hebben we het in de achtertuin van mijn ouders gedaan met heel weinig mensen. Mijn ouders hebben voor simpele catering gezorgd en een bootje geregeld, en ze hadden het ook versierd. Wij hebben alleen geld uitgegeven aan de trouwambtenaar, de ringen en de kleding. De ringen waren het duurst en ik denk dat het in totaal 1000 euro was.
Ik zou er nu meer aan uitgeven maar we hebben nu ook meer geld.
Zou ik er meer geld aan hebben uitgegeven. Wij hadden geen bandje/live muziek maar een playlist en dat was toch echt wel skeer. Misschien zelfs aan wel een mooiere locatie. Aan de andere kant, ik heb nu ook gewoon meer geld, dus makkelijk praten nu.
Ben jij nu op je werk?
- Nee werk thuis
- Nee werk niet (vandaag)
- Ja dat was essentieel
- Ja, niet essentieel maar ik ben wel gegaan
0 stemmers
Wij zijn recent getrouwd en onze grootste kostenpost was het eten met onze gasten. Voor de hele bruiloft inclusief ringen, outfits, trouwzaal, eten etc zijn we nog geen €5000 kwijt geweest. Ik zou het precies zo weer doen!