Stel je persoonlijke vraag #57

Wij kregen ook pas gister een soort van beleid. Maar het beleid is dan dus dat als je patiënten hebt je gewoon moet komen. Wat erop neerkomt dat je dan komt en je patiënten allemaal kort van te voren toch afzeggen.

En vooral ook dat mensen met lange reistijd even moesten kijken of iemand met weinig reistijd wilde ruilen. Nou dat kan ik je zo ook wel vertellen: dat wil niemand. Gelukkig heb ik nu alleen nog een thuiswerkdag en volgende week hopelijk geen sneeuw.

1 like

Zou liever meer uitgeven en dan de bruiloft plannen die ik in gedachten had in plaats van alleen met een paar familieleden naar het gemeentehuis vanwege corona :smiling_face_with_tear:

4 likes

Ik moest m’n mondmasker af doen voor de kus :joy: het was zo onromantisch

4 likes

De taken die ik moet doen kan ik niet thuis doen :smiling_face_with_tear:

Meer is geen optie?

Ik kwam er net achter dat sommige mensen met koud weer in een hemd slapen en dat hemd dan ook gewoon weer aantrekken in de ochtend. Daar vind ik wat van, maar misschien denken anderen er anders over. Dus:

• Dit kan prima
  • Dit kan niet

0 stemmers

Ojaa dat heb ik ook verdrongen. Ach het was nog steeds bijzonder en er zijn ergere dingen, maar ben soms een beetje sad als ik vrienden over hun bruiloften hoor of die nu aan het plannen zijn.

Ben dan wel weer van mening dat mijn prioriteiten nu heel anders zijn dus dat ik het geld er ook niet voor over heb om het alsnog een keer met alle toeters en bellen te doen.

1 like

Vind jij dit terecht?

• Ja
  • Nee
  • Anders, licht toe

0 stemmers

2 likes

Als ik ‘s avonds douche en schoon ondergoed aantrekt (en daar vind ik een hemd dan bij horen, al draag ik dat zelf niet), dan wissel ik dat ‘s ochtends niet nog een keer.
Maar meerdere dagen slapen en leven in hetzelfde hemd zou ik niet doen.

11 likes

Was een eendagsbabs, de echte stond er ook bij en heeft niks gezegd

3 likes

Het staat nou eenmaal zo in de wet. Maar wel heel sneu dat de (blijkbaar aanwezige) echte ambtenaar niet op het moment zelf even een opmerking heeft gemaakt.

29 likes

Absoluut, die had eerder al moeten ingrijpen. Zoals het doorlezen van de tekst en diegene erop moeten wijzen

3 likes

Het is een domme move van die Babs maar wie heeft dit gemeld bij de gemeente vraag ik me af? Als dat de gemeente medewerker was die erbij was dan is het ook wel echt een dom iemand die nog had kunnen ingrijpen? Dus ja volgens de wet terecht misschien maar ook wel echt belachelijk hoe dit gegaan is.

14 likes

Ik woon misschien op 2 km afstand van mijn werkplek en kan te voet, dus kom ook prima weer thuis straks.

Sprak net wel een collega die op 15 km afstand woont en is komen hardlopen. Je hebt ook niet echt gestrooide wandelpaden die kant op ofzo.

Denken jullie soms ook wel na over banen die je leuk lijken ongeacht de omstandigheden (salaris, werktijden, voorwaarden etc)?

Ik heb dat nu met dit weer altijd. Het lijkt me super leuk om op zo’n sneeuwschuiver te zitten.

Of in de zomer op zo’n gemeentegrasmaaier.

58 likes

Ja was essentieel. Nu ligt hier niet zoveel sneeuw op dit moment maar vorig jaar hebben collega’s op het werk geslapen om hun dienst de dag erna niet te missen.

Daarom ook echt weinig compassie met andere mensen/instanties/scholen oid die allemaal dingen verwachten nu.

6 likes

was wel van plan om te bestellen maar ga het gewoon ophalen want het is op loopafstand. bezorgen niet. ik heb hier ooit ruzie om gehad met een toenmalige vriend die niet begreep waarom ik het raar vond dat hij met code oranje (storm geloof ik) eten bestelde. grappig genoeg eindigde die vriendschap ook om een soortgelijke reden: ik durfde het niet aan om bij hem langs te komen (1u rijden, 1,5u ov) met code oranje de avond voor mijn eerste dag bij een nieuwe stageplek hahah

9 likes

Wow dit vind ik echt een goed budget - natuurlijk alsnog veel geld - voor een externe bruiloftslocatie, ik hoor daar echt bedragen >10k makkelijk voor tegenwoordig. Vooral sinds de horeca-prijzen zo zijn gestegen en je dan onbeperkt eten/drinken hebt.

Vandaag is mijn vrije dag maar had anders gewoon moeten werken op mijn absoluut niet niet noodzakelijke werk waar 0,0 spoed is en 100% thuis zou kunnen als mijn werkgever was meegegaan met de tijd. :sweat_smile: (leidinggevende zegt gewoon geen voorstander te zijn van thuiswerken)

3 likes

En hoe was dat in de corona periode?

1 like