Ik zou ook eerder Gent zeggen.
En de Antwerpse mentaliteit lijkt weer meer op de Amsterdamse ![]()
Kinderyoga en havercappucinos!
Grapje, ik woon er nu 5 jaar en ik denk wat vooral kenmerkend is voor Utrecht is dat het een heel dorpse grote stad is met veel jonge progressieve vrouwen.
Oh dacht dat het er ook over ging lol
Hebben we ook in mn veluwse refodorp ![]()
Ik vond Utrecht toen ik er woonde ook een dorpse stad, maar als ik er nu ben vind ik het wel echt veranderd. Meer masaal
Ja eens, en groen/duurzaam, knus, minder tiktok rij-vibes dan Amsterdam en geboorteplaats van Nijntje!!!
Hebben jullie ook een vegitalian?
Nee, Antwerpen is leuk
Op basis van deze beschrijvingen zou ik zeggen dat Gent meer op Utrecht lijkt dan.
Het is een stadje vol jonge hoogopgeleide vrouwen en sukkelachtige mannen (compliment, maar tegelijkertijd wil je er niet mee neuken) vind ik. Hoog gemiddelde aan lieve mensen, maar geen mensen die de wereld gaan veranderen.
Het heeft iets aandoenlijks, maar ook iets saais.
Hahaha dit is een hele accurate beschrijving. Veel mensen die in noodsituaties een nijntje met “heb lief” ofzo achter het raam plakken, maar demonstreren spannend vinden.
Hahahhaa ja dit, zweer elk derde huis heeft deze poster hangen ![]()
100% Gent
Antwerpen is toch gewoon het Amsterdam van België?
- Ja klopt
- Nee mocht Amsterdam willen
- Nee mocht Antwerpen willen
0 stemmers
Dat hele ‘er is Antwerpen en de rest is parking’ is toch gewoon precies hetzelfde als ‘er is niets buiten de ring’?
Ik vind als Antwerpenaar wel dat er in Amsterdam meer te zien en te doen is, maar dat is misschien omdat ik alles ondertussen wel heb gezien hier.
Peace now achter het raam van je miljoenenwoning, maar de palestijnse vlag te ver vinden gaan = Utrecht.
Als je te lang in Utrecht bent schrik je je ook een hoedje als je opeens in Spijkenisse of Venray belandt, de wereld is toch minder mooi dan je denkt
Daar schrikt iedereen van
Hahahahhaha treffend.
Heeft me gênant lang gekost om te bedenken dat het antwoord op de vraag waarom Utrecht er meestal zo schattig en liefelijk bij ligt (in de meeste buurten dan) Heel Veel Geld is.
Vooral van de 4 grote steden denk ik ook het meest wit?
We zijn weer thuis
Mochten na het boarden nog wel 1,5 uur in het vliegtuig wachten voordat we konden opstijgen, omdat er een stroomstoring op Schiphol was
Waar is al die sneeuw trouwens? ![]()
———
On topic: een bank voor het raam, ja of nee? Als in; vind je dat kunnen/mooi staan/feng shui/whatever
In het geval van een hoekbank met het grootste gedeelte onder het raam, dat je dus met je rug naar de straat zit.
- Ja, en heb ik ook zo
- Ja, maar ik heb het anders staan
- Nee, en ik heb het dus ook anders
- Nee, maar ik heb het toch zo
0 stemmers