Stel je persoonlijke vraag #57

Zou jij in een zelfgemaakte iglo in Nederland willen slapen:

• Nee, ik vertrouw mijn bouwvaardigheid niet
  • Ja, super tof
  • Ja, alleen voor het goede doel
  • Brrr, mij te koud

0 stemmers

1 like

Expats zijn toch ook gewoon migranten? Alleen met een dure titel. Bovendien hebben we die ook in grote aantallen hier hoor.

11 likes

De kat antwoordt dan hoe durf je dat te vragen natuurlijk weet ik dat, en wil vervolgens dat je de deur open doet zodat ie naar buiten kan, en dan weer terug naar binnen, en dan weer naar buiten, en dan weer

17 likes

https://www.flair.nl/mijn-leven/lisanne-vergiftigd-door-partner~6d91bef

StopFemicide linkte dit verhaal uit de flair net, maar ik vetrouw de Flair nooit

• Dit hebben ze compleet verzonnen
  • Een aantal details zijn overdreven, maar verder is dit een echt gebeurt specifiek verhaal
  • Nee dit is echt precies zo gebeurt zoals het hier staat, alleen de namen zijn gefinkeerd

0 stemmers

Gewoon die confrontatie in het ziekenhuis, de gijzeling thuis maar wel een ziekenhuisbed bestellen omdat iemand verlamd is geworden na een auto ongeluk en ze dan zeggen oh prima nee joh je hoeft niet naar het ziekenhuis, maar dan sturen we even een thuiszorg medewerker mee en de strafhoogte en de zelfmoord geven me allemaal Marlieke geamputeerd rompje rode vlaggen

5 likes

Wow dit is echt de perfecte reactie voor al m’n (witte) vrienden die Utrecht nooit uit willen want tis zo knus.

Oh ik was al afgehaakt toen ‘mark’ na 3 maanden relatie haar leidinggevende belt om te zeggen dat ze ziek is. Dat doen wij na 12 jaar nog niet voor elkaar en zou ik ook héél vreemd vinden als partners dat voor elkaar doen (ja ja uitzonderingen daargelaten)

6 likes

Ja wat gaat ie doen dan? Aanbellen en om onderdak vragen? Haha heb echt te weinig inlevingsvermogen hoe een kat/hond duidelijk bij mij zou willen wonen

4 likes

Nou wat leuk ik dacht vandaag nog zou hier echt een poll over moeten maken.
Ik had allemaal sneeuw op m’n dak liggen en vannacht was het aan het smelten en kwam het opeens echt met een noodvaart allemaal van m’n dak af. Ik dacht echt no way dat ik in een iglo zou slapen met deze temperaturen. Dan moet het wel een stuk kouder zijn.
Ik zag op schooltv dat de inuït een vuurtje stoken in zo’n iglo en het daardoor warm blijft.

3 likes

Ja, dat vind ik ook, maar zo wordt er toch niet altijd over gedacht. Maar ik dacht dat het percentage expats in Ehoven misschien hoger dan gemiddeld was.

1 like

Maar volgens mij is het niet-Westerse percentage wel relatief laag maar dat kan ik verkeerd onthouden hebben. O, sowieso al stuk lager dan de rest. Klopt ook wel met mijn beeld.

3 likes

Ken jij katten? Die kunnen prima naar binnen glippen als je de deur open doet en op de bank gaan liggen slapen. Een hond weet ik eigenlijk niet, die gaat waarschijnlijk 3 dagen voor je deur liggen ofzo.

1 like

Ik weet dat de verhalen in de papieren Flair met foto iig echt zijn, want daar heb ik zelf een x in gestaan.

Maar dit sensationele verhaal dat alleen maar online staat en perfect is opgebouwd qua juice-gehalte? Ik geloof er geen reet van.

3 likes

Beeld wordt wel heel erg bepaald door een gebrek aan representatie in de stad (Utrecht heeft geen enkel niet wit evenement van enig niveau) en veel niet witte mensen mijden de binnenstad als de pest. In mijn wijk zijn bijna alle buurtactiviteiten volledig wit terwijl meer dan de helft een migratieachtergrond heeft.

7 likes

Wat is geamputeerd rompje?

Van de podcast op zoek naar Marlotte denk ik dat @Zemraluani bedoelde

3 likes

Ohja

2 likes

Ik vind Utrecht denk ik de meest degelijke stad van de grote steden. Het is veilig, soms net niet, maar heeft ook weer iets aandoenlijks.

5 likes

Ze mogen wel bij mij

Woon jij in een ander land dan Nederland of België? (Limburg telt niet)

• Ik woon wel in Nederland of België
  • Ik woon in een ander land en ben hier zelf heen gekomen voor de liefde
  • Ik woon in een ander land en ben hier zelf heen gekomen voor werk
  • Ik woon in een ander land en ben hier zelf heen gekomen omdat het me leuk leek
  • Ik woon in een ander land en ben hier zelf heen gekomen omdat ik ben blijven hangen (na reizen oid)
  • Ik woon in een ander land en ik ben hier (deels) opgegroeid
  • Ik woon tijdelijk in een ander land

0 stemmers

en als je ergens anders woont en wilt vertellen waar lijkt me dat leuk!

5 likes

Wij hebben vroeger een aanloop kat gehad thuis.
M’n moeder vond het leuk, mijn vader absoluut niet en m’n broer was allergisch dus hij mocht niet in huis.
Hij kwam in de zomer. We mochten m natuurlijk niet voeren, dus uiteraard gaven we ‘m stiekem stukjes zalm en kip enzo bij het avondeten. Die ging dus niet meer weg.
Na een paar maanden woonden hij bij ons in de tuin. Ging ook het hek niet meer over. Dus hij kreeg een etensbak buiten. En er werden brokjes gekocht: maar hij kwam niet binnen!! Dat wilde pa niet hebben :full_moon_with_face:

Toen werd het winter. Te koud voor het beestje buiten. Mijn moeder kocht een elektrische deken voor onder z’n kussentje en zo’n lekker kacheltje en hij woonde in de schuur. Als een koning zat ie daar. Op z’n voorverwarmde kussentje met elektrische deken. De hele dag, met vrieskou werd dat gammele schuurtje verwarmd :rofl:
Pa chagrijnig, wij content.

Toen kwam de energierekening van die winter :rofl::rofl:, hij werd gebeld dat z’n verbruik zoveel hoger was en of hij dat kon verklaren. Een dag later heeft ie ‘m laten ophalen door het asiel 🥹

20 likes