Stel je persoonlijke vraag #57

Awwww dit is echt een sad story. Hahahaha wel mooi “ meneer kunt u verklaren waarom u ineens zo’n hoge energierekening heeft en waarom er geen sneeuw op uw schuurtje ligt???”

“ er woont een verwende kat”

12 likes

Weer ‘s wat anders dan een wiet plantage hè :rofl:
Maar hij schaamde zich dood natuurlijk haha!

We hebben trouwens die herfst wel nog netjes met een foto in alle brievenbussen gedaan zodat we wisten dat ie niet van iemand was in de buurt…

1 like

In mijn beleving zijn er ook maar drie grote steden in Nederland, ik vind het altijd gek als Utrecht tot “de vier grote steden” wordt gerekend. Het ligt qua inwonersaantal een stuk dichter bij nr 5 (Eindhoven) dan bij nr 3 (Den Haag) en ik vind de vibes ook echt meer provinciehoofdstad.

7 likes

Oh echt? Ik vind dit onwijs chill als ik hondsberoerd ben.

2 likes

Ik dacht dat dit een happy ending zou hebben :sob:

19 likes

Ik denk ook wel dat het ermee te maken heeft waar je woont. Stel je woont in de binnenstad van amsterdam en je ziet zo’n bericht kan ik me zo voorstellen dat je niet denkt, oh god misschien is het die of die. Op een gevaarlijk kruispunt denk ik maar 100 meter hier vandaan was laatst nog iemand verongelukt maar ik dacht eigenlijk geen seconde dat het een bekende was moet ik zeggen.

Woon jij op een plek waar wel vaak verkeersongelukken gebeuren?

• Nee totaal niet
  • Ja
  • Ik weet het niet
  • Gemiddeld denk ik

0 stemmers

1 like

Ik vind dat echt iets voor mensen met een mailadres a la frankensandra@msn.nl

5 likes

Ik ben totaal niet op de hoogte van verkeersongelukken die hier gebeuren eigenlijk? Zou het niet weten.

1 like

De top 10 namen in Utrecht 🫠

4 likes

Als dat zo is heb je het wel door denk ik? Ik heb aan een gevaarlijk kruispunt gewoond en daar kwam dus best af en toe politie en/of ambulance aanrijden. Als ik de klap al niet zelf zag/hoorde.

@Jumpsuit ja, ik denk daar ook alleen aan als ik hulpdiensten zie op een plek waar iemand die ik ken woont of werkt, anders niet. Toen de traumaheli eens voor de opvang van mijn kind stond zakte mijn hart wel in mijn schoenen bijvoorbeeld.

4 likes

Dat komt aardig overeen met de rest van Nederland

3 likes

Maar niet met de rest van de g4

7 likes

Waar staan die aantallen voor achter de naam? Voor het aantal kinderen die die naam hebben gekregen? Klinkt helemaal niet veel, 69 op weet ik veel hoeveel aantal babies per jaar :joy:

2 likes

Ik denk eigenlijk per jaar, iig volgens mij doen ze het vaak per jaar die top 10 lijstjes.

1 like

In 2025 zijn er 69 kinderen met de naam Noor geboren in Utrecht.

5 likes

Dat vind ik juist veel. Meer dan elke week een Noor die wordt geboren alleen al in utrecht.

Ken jij persoonlijk een Noor? Ik ken er maar 1. En die moest ik vaak noortje noemen.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ruwe schatting maar circ 25% van de baby’s geboren in 2025 heeft een top tien naam, vind ik best veel?

(circa 4500 baby’s op jaarbasis in Utrecht in 2025)

2 likes

In mijn kinderdagverblijf en buurt heb ik al (aan naambordjes bij de kapstok en geboorteborden in de buurt of omdat de kindjes in de groep zitten bij mijn zoontje) zeker vijf Nora(h)s en twee Noors, allemaal drie of jonger. Twee collega’s uit een dorp verderop hebben ook een Noor en Nora. Dus in mijn directie omgeving is het ook zeker een populaire naam.
Maar er zijn ook zeker vier andere kinderen met de naam van mijn zoontje, en zijn naam staat nog niet eens in de top 100.

2 likes

Oh ja dat is idd veel. Sowieso veel namen die in de top 10 staan zat ik vroeger al mee in de klas op de bassischool. Sowieso sophie, emma en milou. Volgens mij scheelt het qua namen ook vrij weinig per provincie. Alleen friesland en zeeland met wat meer ander soort namen. Dat van zeeland weet ik niet of dat nu nog zo is.

1 like

Ik denk det het komt doordat kinderen in Zeeland nog relatief vaak vernoemd worden naar een grootouder én gedoopt worden. De doopnaam verschilt nogal eens van de roepnaam. Mijn eerste voornaam is Adriana, maar mijn roepnaam niet. En ik weet niet waar dar systeem van uitgaat. Daarom misschien in Zeeland nog veel jongens die Johannes als eerste voornaam hebben, maar wel een top 10-roepnaam.

1 like