Stel je persoonlijke vraag #57

Dat vind ik juist veel. Meer dan elke week een Noor die wordt geboren alleen al in utrecht.

Ken jij persoonlijk een Noor? Ik ken er maar 1. En die moest ik vaak noortje noemen.

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Ruwe schatting maar circ 25% van de baby’s geboren in 2025 heeft een top tien naam, vind ik best veel?

(circa 4500 baby’s op jaarbasis in Utrecht in 2025)

2 likes

In mijn kinderdagverblijf en buurt heb ik al (aan naambordjes bij de kapstok en geboorteborden in de buurt of omdat de kindjes in de groep zitten bij mijn zoontje) zeker vijf Nora(h)s en twee Noors, allemaal drie of jonger. Twee collega’s uit een dorp verderop hebben ook een Noor en Nora. Dus in mijn directie omgeving is het ook zeker een populaire naam.
Maar er zijn ook zeker vier andere kinderen met de naam van mijn zoontje, en zijn naam staat nog niet eens in de top 100.

2 likes

Oh ja dat is idd veel. Sowieso veel namen die in de top 10 staan zat ik vroeger al mee in de klas op de bassischool. Sowieso sophie, emma en milou. Volgens mij scheelt het qua namen ook vrij weinig per provincie. Alleen friesland en zeeland met wat meer ander soort namen. Dat van zeeland weet ik niet of dat nu nog zo is.

2 likes

Ik denk det het komt doordat kinderen in Zeeland nog relatief vaak vernoemd worden naar een grootouder én gedoopt worden. De doopnaam verschilt nogal eens van de roepnaam. Mijn eerste voornaam is Adriana, maar mijn roepnaam niet. En ik weet niet waar dar systeem van uitgaat. Daarom misschien in Zeeland nog veel jongens die Johannes als eerste voornaam hebben, maar wel een top 10-roepnaam.

1 like

Je doopnaam, je roepnaam staat nergens geregistreerd.

Ik zag een youtube short waarbij iemand rapporteerde hoe weinig diegene had uitgegeven in 2025. Oa met deze shot:

Gaat over de tandpasta, niet het bedrag. Zou je zo vrijwillig kunnen leven?

• Nee
  • Ja hoor
  • Doe ik al

0 stemmers

3 likes

De tandenborstel lijkt me ook aan vervanging toe :sweat_smile:

42 likes

hahaha omg ja :cry:
Grappig ook dat hij die 337 dollar oa heeft gespendeerd aan de tandarts omdat ie opeens gaatjes had :joy:

7 likes

Wou net zeggen ik zie amper tandpasta op die foto, dan is de tandartsrekening straks duurder

2 likes

Ja maar dan wel bij enya en haar kasteel met katten. Genoeg tandpasta voor die prijs en de rest vinden we zelf wel uit.

Zou jij 1 jaar echt remote kunnen leven?

• Ja mijn droom
  • Nee
  • Misschien

0 stemmers

4 likes

Ja dat kan ik zeker, maar ik droom er niet van.

2 likes

Was het Bradley on a Budget? Die bespaart echt teveel op persoonlijke hygiene, heeft ook een handdoek die met nietjes aan elkaar hangt

8 likes

Ik weet gewoon dat ik dat niet kan. Ik ben opgegroeid met altijd alles direct binnen handbereik te hebben. Loop of fiets afstand. Op een waddeneiland werd ik spaans benauwd want ja, stel je voor dat dit of dat er niet is. Echt vreselijk van mezelf maar gelukkig weet ik dat zelf haha.

3 likes

ja hij moet echt even in therapie als dit echt zijn leven is. Ik zag die handdoek idd…

Vind jij het belangrijk om winkels en supermarkten dicht in de buurt te hebben?

• Nee ik vind 20 min rijden(auto) prima
  • Ja
  • Ik weet het niet

0 stemmers

Ik heb geen idee wat je hier zegt eigenlijk

25 likes

Vanwege de huidige trend waarbij iedereen foto’s deelt over zijn/haar 2016

Kijk jij goed terug op 2016?

• Ja
  • Nee
  • Geen actieve herinnering

0 stemmers

Edit: Door de trend ging ik mijn eigen 2016 foto’s terugzoeken om te kijken waarom iedereen zo lyrisch is en toen ontdekte ik dat mijn eigen 2016 best kut was :joy: heel veel mensen op die foto’s zie/spreek ik nu ook niet meer. 2017 was daarentegen voor mij echt het begin van een nieuw hoofdstuk

3 likes

Wauw, enya, dan heb je heel veel gemist! Zij is mn grootste liefde in mn leven.

Ken je Enya?

• Natuurlijk
  • Nee

0 stemmers

1 like

2016 is in mijn hoofd echt het jaar dat allerlei grote sterren overleden, Brexit erdoor kwam en Trump voor het eerst verkozen werd. Voelt voor mij een beetje als een kantelpunt waarna veel dingen bergafwaarts gegaan zijn.

Wel ook het jaar waarin ik op het forum terechtkwam trouwens. Vandaar ook mn Alan Rickman avatar haha.

4 likes

haha ik ken Enya wel maar ik snap niet wat zij en haar katten te maken hebben met geen tandpasta gebruiken en ik weet niet wat je bedoelt met ‘voor die prijs’

8 likes