Stel je persoonlijke vraag #57

Ik vind dat de meeste broeken heel erg uitlopen. Dus ik koop ze altijd net te strak dan zitten ze na een paar uur perfect. Anders moet ik ze na een dag dragen al wassen want ze zakken van m’n kont??

1 like

Dat broeken best vaak kort vallen valt mij ook op. Ik heb jaren geleden een broek gekocht met lengtemaat 34 en ik vind dat nog steeds grappig. Dan denk ik aan iemand die minimaal 175+cm is en ik zit daar ruim 10 cm onder. Toch valt het gewoon goed op mn schoenen. Misschien zijn ze door de jaren heen de broeken korter gaan maken?! En jumpsuits zijn vaak megalang.

Heb je in verhouding misschien hele lange benen? Ik ben 1,78 en ik draag vaak enkel lengte broeken die gewoon lang zijn voor mij (ik heb korte benen in verhouding).

2 likes

Heb je een lifehammer in je auto?

• Ja
  • Nee
  • Ben ik nog wel van plan
  • Ik heb geen auto

0 stemmers

1 like

Mijn grootste angst is dat ik met mijn auto het water in rijd, dus ik heb zo’n hamer wel een keertje gekocht. Maar vervolgens ben ik dan te lui om 'm ergens te bevestigen, dus lag ie ergens in een vakje. Dus dan heb je er misschien nog niks aan als je 'm een keertje nodig zou hebben haha.

1 like

Ik denk het. Mn vader heeft in verhouding echt lange benen en een kort bovenlichaam. Ik denk dat ik hetzelfde heb maar alsnog is maat 34 lengte met 162cmlaatst gemeten) wel lang. Maar idd je hebt gelijk het ligt ook aan de verhoudingen. Bij een jumpsuit zit het atijd goed bij mij, allleen dan wel weer veel te lange broekspijpen. Maar het bovenstuk is kort dus dat past altijd. Nouja de meeste passen iig.

Je hebt nieuwe broeken nodig, vind je het dan leuk om naar fysieke winkels te gaan om het te passen
?

• Ja love it!
  • Nee leave me alone
  • Wel oke
  • Ja gewoon leuk
  • Echt vreselijk

0 stemmers

1 like

Ja, vond ik wel belangrijk. Wij hebben tweedehands een auto gekocht van een normaal duurder merk, en toen kregen we zo’n hamer los erbij. Toen ik vroeg waarom die niet was vastgemaakt zei de verkoper dat veel mensen die dit merk auto hebben dat niet willen omdat het niet cool staat?! Vond dat zo gek, liever dood dan een zichtbare lifehammer?
Ben wel benieuwd of ze ‘nee’s’ het hier ook niet hebben vanwege de aesthetics.

3 likes

Iets anders maar gerelateerd: maandag een spijkerbroek gekocht die PERFECT zat in de winkel. Lubbert nu al weer om mijn buik heen omdat ie zoveel uitloopt. Haat dit :cry:

2 likes

Vind jij 18 uur niet eten en 6 uur wel een voorbeeld van gezond leven?

• Ja helemaal
  • Ja kan wel
  • Nee niet echt
  • Nee helemaal niet

0 stemmers

2 likes

Vasten heeft wel bewezen voordelen maar ik vind het niet per se een voorbeeld van gezond leven. Gezond leven heeft met zoveel meer te maken. Ik associeer (zo lang) vasten wel een beetje met obsessie ook.

17 likes

Het is opzich een efficiënte manier om af te vallen, dus het heeft voor sommige wel voordelen. maar ik zou het niet gezond noemen.

3 likes

Ik vind dat meestal een indicatie van een slechte relatie met eten. Los van of het gezond of ongezond is.

44 likes

Voor vrouwen is zo lang vasten niet gezond, mannen kunnen wel langer vasten.

6 likes

Ben benieuwd naar je bron! Daar wil ik wel meer over lezen. Net als ijsbaden, schijnt soms ook helemaal kut te zijn voor vrouwen.

Ja vroeger hadden we een strak in bikini topic, nu heet het gezond leven maar de inhoud is nog steeds strak in bikini zeg maar

12 likes

Ja echt ongelofelijk de misinformatie mensen willen geloven omdat ze gehersenspoeld zijn door dieetcultuur.

8 likes

Ja klopt ijsbaden zijn te koud voor vrouwen. Stacy Sims is een interessante vrouw om te volgen over dit soort onderwerpen. Veel onderzoek is alleen op mannen gedaan, ze is ex topsporter en wetenschapper op het gebied van sport, gezondheid en voeding voor vrouwen. Zijn een aantal interessante podcast met haar bvb met Mel Robins, gaat ook over ijsbaden. Deelt ook veel op Instagram. Laatst ook haar boek gelezen, veel van geleerd.

4 likes

per definitie of ligt het aan hoe lang/hoe goed je daarna verwarmt wordt/waar je in je cyclus zit?
voor de ijsbadhype deden/doen vrouwen wereldwijd toch al zwemmen in ijskoude meren en zeeën al dan niet icm sauna

Ik vind deze podcast altijd heel goed (wetenschappelijk onderbouwd en ook met wetenschappers aan het woord) als het om eten en mythes rondom eten gaat, ze hebben ook een podcastaflevering over intermitted fasting gemaakt die ook gaat over of het goed is en verschil mannen/vrouwen:

3 likes

Per definitie omdat bij vrouwen bloedvaten sterker samentrekken en je lichaam in shut down modus raakt ipv de positieve effecten die het bij mannen heeft. We reageren sterker op kou o.a. door een hoger vetpercentage. Hier vanaf 1:14 is het wat beter en uitgebreider uitgelegd https://youtu.be/cEVAjm_ETtY?si=EtP1ZvVPBYE2KsWb

2 likes