Stel je persoonlijke vraag #57

ik probeer dit echt elke dag te doen want ik wéét dat m’n future self er zoveel baat bij heeft. ik vervloek mezelf elke avond weer als ik m’n chiapudding sta te maken maar de volgende ochtend ben ik mezelf zo dankbaar :joy: zelfde met tas klaarzetten, vaat meteen in de vaatwasser en m’n bed opmaken. kleine moeite eigenlijk maar het scheelt wel altijd

6 likes

Wel qua voorbereiding voor werk: alles klaarleggen en inpakken maar dat is ook alleen maar vanuit “door schade en schande wordt men wijs”. Te vaak geweest dat ik mezelf dan in de problemen bracht doordat ik random benodigd product niet kon vinden in de ochtend en daardoor de tram miste en dan meteen je hele planning in de soep loopt.
En qua eten in huis hebben lukt dat vaak ook wel goed, in de supermarkt denk ik dan vaak wel aan de langere termijn. (Hoewel ik op het moment wel met mijn laatste wc vellen bezig ben dus het lukt niet altijd)
Maar de rest: stress/haast/chaos is mijn middelname. Slechtste eigenschap.

2 likes

Ben je weleens met de fiets uitgegleden?

• Nee (lucky you!)
  • Ja, en daarmee behoorlijk bezeerd
  • Ja, maar de schade viel mee
  • Anders

0 stemmers

Ik ben een keer als 12-jarige onderuit gegaan, schoof ook nog een stuk door, ketting was eraf gevlogen. Fysiek viel het volgens mij wel mee, maar ik moest toen wel verder naar school lopen :smiling_face_with_tear:

En 2 jaar geleden ben ik ook onderuit gegaan. Toen ben ik naar op m’n schouder/bovenarm terecht gekomen, daar heb ik echt nog weken last van gehad.

Haha vorig jaar toen mijn man en ik date night hadden. Hij gleed met de fiets onderuit en zei nog “glad ho…” en daar lag ik dr bovenop met 1 fiets ertussen. Beide best veel pijn maar moest ook zó lachen.

3 likes

Ik ook een keer als 12-jarige ofzo. Mijn fiets gleed onder me uit, ik bleef nog staan in een soort spagaat. Maar mijn boekentas viel van de bagagedrager op de weg waardoor een bus moest stoppen. Dus ik stond daar te splitten met die fiets ondersteboven, boeken op de weg, filevorming door mij. Heel gênant op die leeftijd, maar het moet er echt leuk uit hebben gezien :joy:.

8 likes

10 jaar geleden keihard gevallen, gat in mijn kin en tand afgebroken

3 likes

Als ik mensen zie uitglijden met de fiets kan ik alleen maar aan dit denken

20 likes

Twee keer, met 10 jaar ertussen ofzo. Beide keren moest mijn wenkbrauw gehecht worden :smiling_face_with_tear:

Als je zou moeten betalen voor het retouren van items, zou je dan minder bestellen?

• Ja
  • Eerder wel dan niet
  • Eerder niet dan wel
  • Nee
  • Ik bestel al weinig dus zal geen verschil maken

0 stemmers

Voortaan altijd betalen voor retouren

• Goed idee
  • Slecht idee
  • Te dubbel, kan niet kiezen

0 stemmers

2 likes

Kan wel zeggen dat ik betalen een goed idee vindt voor het milieu, maar ik heb gewoon kut lichaamsverhoudingen en bestel daardoor eigenlijk altijd meerdere maten, dus voor mijn eigen portemonnee zou het een slecht idee zijn.

Ik merk aan mezelf al dat ik niet meer bestel bij bedrijven die retourkosten rekenen.

6 likes

Maar je kunt toch ook naar een winkel gaan als je wil passen? En het is ook een dienst, dat iets jouw kant op komt en weer terug kan. Waarom zou dat eigenlijk gratis moeten zijn, het heeft ook zijn impact op de wereld. Ik vind het best raar dat dat zo de norm is

14 likes

Ik zou willen dat ik in een reguliere broek pas, helaas moet ik altijd uitwijken naar webshops omdat lengtemaat 36/38 nooit in de winkels liggen.

3 likes

Ik snap dat dat vervelend is, maar als dat een paar euro kost is dat toch niet onredelijk?

6 likes

Zoveel kleding die alleen online verkocht wordt en niet in winkels hangt.

Als ik zie dat ik ergens moet betalen voor retour bestel ik er meestal niet. Denk dat ik minder zou consumeren daardoor.

3 likes

Same hier. Maar ik zie de retourkosten als noodzakelijk kwaad voor mijzelf en vanuit de webshop vind ik het redelijk. Ben al lang blij dat die webshops met speciale maten nu bestaan, steun ze dan ook wel graag. Maar merk wel dat ik door de retourkosten juist sneller meerdere maten bestel (in geval van twijfel) omdat ik verwacht toch een retour te gaan moeten doen. Ik vermijd liever dat ik nóg een bestelling moet plaatsen bij die shops.

1 like

Ja maar dat het alleen online verkocht wordt is toch geen reden om het gratis te moeten kunnen retourneren? Denk dat het alleen maar goed voor de wereld is als mensen een iets hogere drempel hebben om te bestellen.

7 likes

haha dat zegt @Bergson toch ook helemaal niet, ze zegt dat het slecht is voor haar eigen portemonnee wat gewoon een feit is.

15 likes

Waar koop je je broeken met lengtemaat 38?

3 likes

Tja als ik voor kleding naar een stad moest zou ik een stuk minder hebben want haat winkelen en de tijden zijn onhandig. Dus als dat je doel is dan is verzend- en retourkosten een goed idee.

4 likes

Mijn stad (al is ie groot) heeft relatief gezien best een kut aanbod aan winkels. Ja je hebt er een H&M, Stradivarius en Zara etc maar verder niet echt leuke en of betaalbare winkels op een enkele na?

Ben laatst letterlijk een hele middag op zoek geweest naar een zwarte niet glitterende rok. Denk dat als ik in een andere stad zou wonen ik wellicht minder zou bestellen.
Moet zeggen dat ik tegenwoordig wel minder bestel (ook om andere redenen) maar dit speelt wel mee voor mij.

2 likes