Stel je persoonlijke vraag #57

Hoe voelt een volwassene zich überhaupt

2 likes

Geen idee daarom mijn vraag. Ik was benieuwd of iemand zich wel zo voelt :joy:

1 like

Ik voel me vooral saai haha, zou willen dat ik me soms nog een beetje zoals een kind kon voelen.

1 like

Ik vind het vaak ook wel een soort van toneelstuk als dertigers volhouden zich zó niet volwassen te voelen. Ken echt mensen met grijze haren op het hoofd die zich zogenaamd niet volwassen voelen. Who are you fooling? Als je twintigjarigen aanspreekt noemen ze je u en als je een dag in hun schoenen moet staan ga je gillen. Je hebt al jaren niks echt doms, onvolwassen of onverantwoords gedaan.

42 likes

ik weet nog dat mijn oma altijd zei dat ze zich nog precies hetzelfde voelde als toen ze 18 was

4 likes

Ik heb een eigen huis, werk bij een serieus bedrijf, geen schulden, houd mezelf in leven, doe eens wat voor de mensen om me heen en maak eigen belangrijke levenskeuzes (zoals het bewust nemen van geen kinderen of dat we vanavond maccie eten ipv groente) en beslis zelf waar ik geld aan uitgeef of waar ik heen ga op vakantie zonder dat iemand daar wat van kan zeggen. Voel me teringvolwassen.

23 likes

Eindelijk :smiling_face_with_three_hearts: vind het ook heel leip dat je je als twintig jarige heel volwassen voelt maar dat eigenlijk totaal niet bent. Ik was dat iig niet haha.

2 likes

blote armen met 9 graden?

2 likes

Ja maar ik bedoel het niet zo quirky wat ouderen doen? Juist meer onzeker. In de zin van het leven overweldigt me. Een soort kijk niet naar mij en vraag niet aan mij want ik ben niet volwassen. Ik kan me ook niet voorstellen dat ik voor kinderen zou kunnen zorgen. Ik eet nog als een student (of puber) en ik weet niet. Was benieuwd of anderen dat minder hebben ofzo

4 likes

Ik doe dit nog steeds wel eens ook al ben ik nu ook dertiger? Haha.
Maar vraag me wel af wat maakt dat die mensen zich niet volwassen voelen.

3 likes

Ik bedoel echt van niveau, he. We doen allemaal weleens domme dingen, maar onvolwassen dingen zijn anders dom. Ik spreek veel tieners en hoor vaak verhalen waarvan ik denk; deze denkkronkel heb je alleen op die leeftijd. Dat ik ook echt vraag: “denk je dat dit slim is” en het antwoord “ja” is, terwijl ik al precies kan inschatten hoe dit mis gaat lopen.

@Hippe_kikker ah zo, dat heb ik wel minder.

9 likes

Eigenlijk is het voor mij: ja, ik voel me een volwassene die ook maar wat doet. En dat is prima?

Zo veel volwassenen (nog veel oudere, volwassenere mensen) tegen wie ik opkijk “doen ook maar wat”

Er zit ook een bepaalde zelfzekerheid in niet meer per se van alle onzekerheden af te moeten willen ofzo.

40 likes

Deze zin ga ik opslaan, heel mooi 🩷

8 likes

Ja geen tanktop ofzo maar blouse met korte mouwen is prima nu, heb nu ook geen winterjas meer aan (wel regenjas :angry: )

Ik heb geen winterjas :sweat_smile:

2 likes

Vond dat vorige week wel lekker maar verder inderdaad vrij weinig nodig in NL

1 like

Ja het idee dat “volwassen” zijn betekent dat je alles altijd op orde hebt en precies weet hoe de wereld in elkaar steekt en je een antwoord op alles hebt is toch een beetje een… kinderlijke definitie van volwassenheid?

Ik doe maar wat en voel me toch volwassen

10 likes

Ja, dit heb ik minder en dat voelt voor mij wel als volwassen zijn inderdaad! Ik was echt zo opgelucht toen ik ergens eind twintig uit m’n adolescentie kwam haha en niet meer in een soort continu milde identiteitscrisis zat. Het werd rustiger in mezelf, inderdaad gepaard met een soort berusting dat “dit is hoe ik ben” incl mindere kanten en onzekerheden. En sindsdien is het met periodes nog steeds wel chaos in mijn leven of dat ik niet weet wat ik met mezelf aan moet, maar dat is tijdelijker en meer aan situaties van buitenaf verbonden ipv dat het van binnenuit komt.

Geen idee of dit te volgen is, haha. Maar dit voelt voor mij wel als volwassen zijn.

Plus dat ik lang heb lesgegeven aan jongeren van 16-22 jaar. De eerste jaren stond ik nog heel dichtbij hun belevingswereld, maar toen ik zelf in de dertig kwam was ik wel echt overduidelijk niet meer “één van hun”.

6 likes

Haha maar dan klopt het toch :rofl:

4 likes

Ja dat is waar!

2 likes