Bijna identiek hetzelfde
Omg ik kwam echt net een oude foto van mezelf tegen en ik vond mezelf gewoon een frummelig oud wijf met een babyface. Is echt beter nu!
Same ![]()
Ik heb een paar jaar geleden een flink tekort gehad en toen een stootkuur gekregen en nu moet ik op het advies dan de dokter levenslang elke dag een hoog gedoseerd tabletje nemen. Haha ze zei ook echt âlevenslangâ en toen dacht ik echt jeetje dat klinkt heftig. Ik heb het laatst laten prikken en het was best laag, maar nog net binnen de marge en nu neem ik soms een extra tabletje. In de zomer vergeet ik het wel eens, maar wil er dit jaar echt op letten en het wel gewoon elke dag innemen.
Hahaha zo herkenbaar. Die levenslang vond ik ook heftig ![]()
Je bent in een flat gaan wonen uit de jaren 60. In je huurcontract staat dat je geen huisdieren mag hebben, tenzij schriftelijke toestemming van de verhuurder. Buren (zoân 60% van de flat) die al langer daar wonen hebben die regel nooit in hun contract gehad, dus hebben honden, katten, vogels etc. Je wilt zelf ook een huisdier aanschaffen (kat of 2 konijnen) vraag je dan toestemming?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Ik twijfel namelijk enorm. Aan de ene kant wil ik toestemming vragen, maar ben bang voor een âneeâ en nu weet ik dat regels regels zijn, maar het is wel echt een toevoeging aan mijn leven en mijn geluk.
Anderzijds wil ik gewoon een beestje aanschaffen en als ze er dan ooit achter komen kan ik altijd zeggen âjoh ik heb er nooit bij stilgestaan dat het niet mag aangezien iedereen hier huisdieren lijkt te hebbenâ
ik zou het wel doen puur vanwege het risico dat iemand er misschien achter komt en jou dan probeert te dwingen om je huisdier weg te doen. die onzekerheid/stress zou ik willen voorkomen, zeker voor de dieren.
Volgens mij mag een verhuurder alleen bij duidelijk aantoonbare overlast, of indien de woning bijvoorbeeld echt veel te klein is voor een huisdier, een zaak aanspannen. En dan nog heb je als huurder veel rechten qua leefgenot, en een huisdier valt daar ook onder.
Een gewoon huisdier zoals een kat die geen overlast veroorzaakt mag gewoon. Zulke regels zijn helemaal niet rechtsgeldig dus ik zou gewoon niets zeggen en mij geen zorgen maken.
Ja klopt! Zoân clausule in je contract is niet per se houdbaar. Zeker als een deel van de bewoners in hetzelfde gebouw het wel mag. Zou me daar even in verdiepen. Want JA, huisdieren zijn wel echt een toevoeging aan je leven en geluk.
(Hier een kat en 2 konijnen haha. Ik zou gewoon niet kiezen als ik jou was.)
Verhuurder heeft dan geen poot om op te staan tenzij het huisdier dusdanige overlast of schade toebrengt aan de woning. Simpelweg het hebben van een huisdier is geen reden om iemand uit te zetten of dwingen tot het huisdier weg doen ook al staat het verbod op huisdieren in je contract en heb je ervoor getekend.
Veel plezier met je kat ![]()
oh dat wist ik niet! ik ging er eigenlijk gewoon vanuit dat de verhuurder in zân recht zou staan als het in de regels wordt aangegeven
volgens mij is één ding waar je nooit vanuitit mag gaan dat huisbazen zich aan de regels houden haha
Als je nu een foto uit je raam zou maken, weten mensen dan ongeveer waar je bent?
- Ja meteen
- Ja met wat moeite wel
- Ik denk het niet
- Sowieso niet
0 stemmers
Vanuit mn woonkamer niet tenzij je de wijk goed kent, vanuit mn slaapkamer wel als je de stad een beetje kent
Ja ik zat daarover te denken dat je vanaf zolder volgens mij in elk geval kunt zien welke stad ik zit, vanuit de woonkamer kan het elke nieuwbouwwijk zijn denk ik
Vanuit mijn huis zie je een nogal specifieke feature van mijn wijk waardoor het heel herkenbaar is voor mensen die deze wijk toevallig kennen. Dus waarschijnlijk een paar forummers die het dan meteen weten, maar de rest zou het niks zeggen.
Er zit een winkel tegenover die makkelijk te googlen is.
Mn oude woning sowieso haha, zo heeft een zekere medeforummer ook ontdekt dat we in t zelfde gebouw woonden ![]()
Huidige woning alleen herkenbaar voor stadsgenoten denk ik
Volg je dit seizoen van Maestro?
- Ja
- Nee
0 stemmers