Stel je persoonlijke vraag #57

Liever een…

• Hoge schutting of heg (1.80+ meter)
  • Lage schutting of heg (tot 1.60 meter)

0 stemmers

1 like

Ligt eraan of ie groen is. Ik vind zo’n hoge houten schutting rond een rechthoekig tuintje echt gevangenis vibes geven.

23 likes

Wat bedoel je dan? Wel hoog als het groen is, laag als het een houten schutting is?

1 like

Ja! Of laag ook groen, vind groen sowieso het mooist.

6 likes

Ik vind het wel leuk om samen Dr. Martens te dragen of dezelfde sneakers

7 likes

Ik was vandaag op een vereniging, waar een probleem was. Dit probleem werd opgelost door een oudere man (rond de 85). Ondertussen deed hij bijzonder racistische uitspraken, in een gesprek waar ik bij stond. Wat zou jij in dit geval doen?

• Weglopen
  • Er iets van zeggen
  • Negeren
  • Iets anders, namelijk:

0 stemmers

Dat vind ik ook leuk!

2 likes

Of nog erger, een hoge schutting van immitatie-hout, ofwel plastic.

Ik fiets regelmatig langs een plek waar de bewoner een enorm hoge schutting van houtkleurig plastic heeft opgetrokken en het is zo lelijk…

Zoiets maar dan zonder groen.

3 likes

Ik heb dit nog nooit bewust gezien maar dat is om te janken, alsof je op een industrieterrein woont

2 likes

Kind mag lekker aan wat ze wil, die creativiteit wil ik zeker niet de kop in drukken. Ik hoor mn moeders stem nu nog af en toe in mn hoofd “het is geen modeshow he, trek gewoon iets aan”. En dat is lastiger om af te leren dan juist te leren dragen wat je zelf wil. Het “normaal” van 90% van de mensen in mijn omgeving vind ik ziekelijk saai, dus ik voldoe zelf ook niet aan hun “normaal”.

7 likes

Dit lijkt echt op die lelijke houtenpanelen die iedereen zo ongeveer in z’n huis heeft.

2 likes

It’s giving nieuwbouwwijk die Brooklyn of New Haven heet ofzoiets

2 likes

Fucking eng, want vaak hebben ze dan ook dezelfde hobby’s, baan etc.

Kijk jij neer op PVVers?

• Hahaha ja
  • Gewoon ja

0 stemmers

3 likes

Late to the party, maar wil toch nog eeeven laten weten hoe herkenbaar dit is voor mij. Ik had dit kunnen typen over mezelf want ik voel me echt zo en zo gedraag ik me ook, en ik wil er vanaf.

2 likes

Voel jij je verantwoordelijk voor de aarde/het milieu/klimaat?

• nee, ik voel me niet verantwoordelijk
  • Nee, ik heb er niet om gevraagd om hier te zijn dus kan er ook niet voor verantwoordelijk zijn
  • Nee, ik denk niet dat een individu er iets aan kan doen
  • Nee, anderen nemen ook geen verantwoordelijkheid
  • Ja, ik voel me wel verantwoordelijk
  • Ja, ik voel me wel verantwoordelijk en pas m’n gedrag ook echt flink aan want zou eigenlijk anders willen leven als het niet slecht was
  • Ja, ik voel me wel verantwoordelijk maar ik hoef m’n gedrag/wensen niet zo erg aan te passen om “klimaatneutraal” te leven

0 stemmers

2 likes

Eerlijk: veel minder dan een paar jaar geleden. Kijk ik ga niet ineens met het vliegtuig naar Londen of Berlijn en hou veel duurzame gedragingen vast, maar mijn motivatie is wel echt afgezwakt.

27 likes

Alsof iemand hier klimaatneutraal leeft. Behalve @Violoncello natuurlijk.

10 likes

Haha nee zeker niet. Maar er mist eigenlijk wel een optie zoals ja, en ik pas me aan maar heb ook niet de behoefte om anders te leven als het niet slecht was (ik denk aan sowieso niet willen vliegen, geen auto hebben, weinig consumeren, vega(n) eten en daar ook in een andere wereld niet ineens wel behoefte aan te hebben)

4 likes

Jawel die is er wel, dat is de onderste optie. Klimaatneutraal staat tussen aanhalingstekens omdat ik het niet letterlijk bedoel. Sorry voor de verwarring.