Kind heeft in groep 8 ehbo cursus op school gehad en een opdracht was de ehbo doos thuis op orde te maken volgens richtlijn ![]()
Ik heb ergens wel de ambitie om een goede/simpele ehbo doos aan te schaffen. Alleen is het enige wat ik thuis gebruik pleisters.
Hoe doen andere singles dat eigenlijk, stel ik breek/verstuik iets of snij een leipe wond ergens, dan kan ik mijzelf toch niet verbinden. Wat heb ik dan aan een ehbo doos?
Heb wel veel (over de datum) pillen, want die kan je makkelijk nemen in je eentje.
Het is niet dat je als niet single geen probleem hebt bij een leipe snijwond of gebroken been. Als in wie zegt dat mijn vriend dan thuis is en als je echt hulp nodig hebt is je huistuinkeuken verbanddoos toch sowieso waardeloos en roep je de buren/bel je iemand? Een aardige snijwond kun je op zich zelf wel verbinden voordat je naar de hap gaat. Daarnaast; je hebt toch menselijk contact? Ik heb al wel eens iemand op bezoek gehad die met mijn nieuwe messenset het topje van dr vinger afsneed.
- Ja deed ik
- Nee hoor
0 stemmers
Idk ik kan mezelf best goed verbinden denk ik eigenlijk? Ben ook wel soepel, dat helpt.
Maar ben nu ff een lijstje aan het maken van de dingen die ik volgens het rode kruis zou moeten hebben. Is eigenlijk vooral verbinden en ontsmettingsmiddel, qua medicijnen schijnt alleen paracetamol prima te zijn. Neem ook bijna nooit een pijnstiller dus vandaar dat ze bij mij al snel een decennium meegaan.
Er zullen vast weer dingen op zijn met mijn lompe gedrag soms. Denk dat ik een van de weinige ben bij wie hechtpleisters niet over datum gaan, hahaha
Zeker, je hebt gelijk. Dit was ook een beetje overdreven voorbeelden, he is meer dat ik in mijn wel al wat jaren alleen wonen nooit veel meer dan accuut een pleister nodig gehad. Dus zou niet weten hoe uitgebreid het wel nodig is om in huis te halen.
Denk dat het bijvoorbeeld met kinderen veel duidelijker is.
Denk dat je met een standaarddoos van de drogisterij prima uit kan. Zeker als je geen flauw idee hebt wat je in huis moet halen, want je hebt er ook niks aan als je het wel hebt maar niet weet te gebruiken.
Ik heb ook standaard dingen in mijn tas ben op alles voorbereid haha. Zelfs een reanimatie kapje.
Dit is nou echt een van de weinige dingen die ik echt goed in orde heb. Ik kan je helemaal verbinden en verdoven
Als je weet dat vrienden/familie/buren binnen roken, kom je er dan minder graag?
- Ja dan ga ik er wel minder graag naartoe
- Maakt me niks uit
0 stemmers
Mn buurvrouw rookt binnen. Prima ze is toch al over de 80, woont alleen dus lekker doen. Maar ugh ik denk vaak als ik daar binnen ben, oh nee nu ruik ik voor de rest vd dag naar sigaretten.
Als er binnen gerookt wordt, ga ik daar niet heen. Ik wil er niet naar ruiken, maar ook zeker niet inademen. Echt zo goor.
Ik heb zelf vroeger 10 jaar oid gerookt en heb echt nooooit gedacht nu steek ik er een op binnen. Ja weleens met vrienden voor het keukenraam in de winter ofzo, maar het idee dat alles daarnaar zou ruiken en ik dus ook was echt vreselijk.
Wat moet ik hiervoor in de EHBO doos stoppen haha?
Sterke drank
?
Mijn vader heeft tot vorig jaar stevig gerookt. En als we daar waren geweest was het standaard het hele gezin onder de douche en alle kleren in de was😅
Gelukkig geen mensen in mijn omgeving waar ik over de vloer kom die roken. Een kennis van mijn vriend rookt, en die was laatst even in ons huis. Wat stonk de woonkamer naar rook daarna. Zo goor
.
ik ging ooit met iemand mee naar een cattery waar zij een kitten ophaalde. en daar werd dus ook binnen gerookt. met volwassen katten, kittens en ook kinderen in huis. vind binnen roken sowieso bizar maar als er ook nog kinderen en dieren wonen al helemaal
Maar rookte die dan bij jou in de woonkamer?
Een vriend van mijn kind woont in een huis waar gerookt wordt en als die hier geweest is moet ik echt luchten en de meubels boenen. Alles wat die draagt stinkt, echt heel vies
Ik had vroeger ook een vriendinnetje en die ouders rookten thuis. Zelf als ik dan in haar agenda ging schrijven (gekke dingen, verhaaltjes etc haha) dan rook je rooklucht toen ik de agenda opendeed😭