Oh mijn schoonouders roken ook altijd binnen en bij ons gaat het ook zo. Als we daar geweest zijn, meteen het hele gezin in de douche. En altijd als we daar zijn, zeggen ze dat ze bij de tuindeur roken maar die geur zegt wel wat anders ![]()
Ja moet je voor de grap eens een schilderij of lijst een stukje opschuiven, echt dikke bruine randen brrr
Ik heb 1 keer gehad dat ik met de kaasschaaf een stuk van mijn vinger had afgehaald. Wat ik ook deed, het bloeden stopte niet en kwam gelijk overal doorheen. Toen is mijn stiefvader naar mij toe gekomen zodat hij kon helpen met aankleden en hij is toen ook mee geweest naar de dokter. Dit moest toen wel omdat ik de wond dicht moest drukken. Maar basic ehbo dingen lukken prima in je eentje.
Same here. Wel vond ik het vooral in de winter makkelijk om ergens te zijn waar er binnen gerookt werd maar zodra ik thuis was ging alles uit in de was en ging ik onder de douche. Ook genoot ik dan echt minder van een sigaret. Juist de combinatie met frisse lucht deed veel voor mij.
Dit doet me denken aan een oud studiegenoot die met zijn husky samen in bed sliep en elke dag hetzelfde colbert droeg, hij stonk altijd naar natte hond ![]()
Hij kwam een keer bij mij thuis studeren en de bank en stoel waarop hij gezeten had stonken zo erg naar natte hond, werd er echt onpasselijk van.
Ik heb er zo vaak iets van gezegd maar het boeide hem vrij weinig. Ondertussen wel klagen dat hij nog nooit een vriendin had gehad
Denk jij dat het drinken van alcohol het nieuwe roken wordt? Dus dat we ons straks niet meer kunnen voorstellen dat we dit ooit deden
- Ja
- Misschien
- Nee
0 stemmers
Ik denk niet per se dat er een drankvrije generatie komt maar ik hoop dat de vanzelfsprekendheid van alcohol in de maatschappij er wel af gaat. Ik vind het bijvoorbeeld best bijzonder dat een fles wijn een super normaal cadeau is, we hebben toch ook nooit een pakje peuken als relatiegeschenk gegeven? En ik hoop ook dat mensen die niet drinken niet meer als saai of buzzkill worden weggezet. Dat neemt de laatste jaren wel al af overigens in mijn ervaring
Nee, maar had blijkbaar eem enorme walm om zich heen
Mensen die roken ontkennen heel graag dat het slecht is voor anderen. Ik had een rokende collega en een keer zei een andere collega dat je het kon ruiken als hij net gerookt had en hij geloofde het gewoon niet. Ik denk dat rokers er niet eens bij stilstaan dat dit slecht voor een dier zou kunnen zijn.
Ik was vroeger dat kind waarvan de ouders rookten en was me heel bewust van die geur. Er werd ook in de auto gerookt als ik ergens werd afgezet en ik heb ze heel vaak gevraagd dit aub niet te doen omdat ik dan zo stonk. Maar ze geloofden het gewoon niet.
Mijn moeder rustig mijn hele leven paffend naast me in de auto/woonkamer/keuken ![]()
Naast dat roken op alle bekende manier slecht voor je denk ik dat het de eczeem waar ik van baby af aan mega last van heb gehad er ook erger van werd. Mân eczeem is voor 80% verdwenen sinds ik uit huis ben en toen ik eventjes een vriendje gehad die ook binnen rookte kreeg ik dus weer mega last van eczeem.
Ik heb ja gestemd maar meer als een soort wishful thinking. Ik hoop dit echt heel hard, dat alcohol veel minder/niet meer maatschappelijk geaccepteerd wordt. Maar dat het meer iets wordt wat een klein deel van de mensen één of een paar keer per jaar nuttigt op een speciale gelegenheid. Zodat er wel nog vrije keuze is om alcohol te drinken (illegaal maken vind ik dan weer niet oke want betuttelend en liever toegestaan en dus gereguleerd) voor wie dat wil.
Mwa op dezelfde manier als roken. Zal minder vanzelfsprekend worden en actiever ontmoedigd worden, maar wel blijven. Ik ken ook nog best veel rokers, dat is echt niet ineens verdwenen nu.
Oh ja mijn ouders rookten ook overal dus ik zal ook best gestonken hebben maar er waren er (eind jaren 80, begin 90) zoveel meer die zo rondliepen
Dit kind valt nu op omdat er verder niemand in onze omgeving is die uit zoân huis komt. Maar die is altijd welkom hoor, kan er ook niks aan doen verder
Ik zie nu al een omslag waarbij mensen in mijn omgeving bewuster wel alcohol drinken/niet drinken, het is niet meer zo vanzelfsprekend als vijf jaar geleden. En dit geldt voor meerdere leeftijdsgroepen!
Maar waarom dan?
Wij niet, maar in de generatie van onze ouders waren sigaretten echt overal. Elk feest had ook wel een bakje sigaretten staan, net als pindaâs. Verbaasde me er altijd over op fotoâs van die tijd. Dus kan me voorstellen dat het ook echt wel cadeau werd gegeven.
ik denk misschien minder of bewuster en dat is al een enorm stijgende trend (die ik goed vind overigens) maar ik hoop niet helemaal niet en ik zou dat eigenlijk ook een beetje eng vinden? ik geloof dat het heel gezond en normaal is voor een mens om een gezamelijke/sociale uitlaatklep te hebben waarbij je je niet druk maakt over âperfect gezond levenâ, zoals de kroeg en nachtleven waar alcohol en drugs nu eenmaal inherent onderdeel van is. ik zou het een enge/ongezonde ontwikkeling vinden als niemand meer met een glaasje teveel op te lang met vrienden in de kroeg hangt of met een pil op de nacht doordanst omdat ze liever met hun smartwatch in bed liggen om de volgende dag goede slaapresultaten te hebben.
zeg ik als iemand die bijna 7 maanden zo goed als nuchter is en voorlopig blijft.
maar volgens mij zie je nu wel al dat jongeren sowieso minder seks hebben maar ook minder roken en drinken en sowieso minder âdurvenâ (ook op andere vlakken, minder durven weet ik veel een random product te proberen zonder dat anderen ze hebben verteld dat het een goed/lekker product is) dus ja miss is gen alpha wel zo? i dunno maar lijkt me heel naar leven.
ik vind het wel heeel chill dat er steeds meer alcoholvrije alternatieven qua drank zijn en ik zou het ook heel nice vinden als er meer alcoholvrije (overdag) feesten georganiseerd zouden worden zonder een ecstatic dance karakter, maar geloof dat dat er allemaal wel aan zit te komen.
heel verhaal weer damn ![]()
Moet je rekening houden met anderen die zeggen HSP te zijn?
- Nee want dat bestaat niet
- Gewoon nee
- Ja
0 stemmers
N.a.v. am I the asshole topic
Het tram dilemma, zoek m op als je m niet kent of skip de poll
Wat doe je, je kent niemand van deze mensen
- Kijk toe hoe 5 mensen sterven
- Grijp actief in en kies voor de dood van 1 persoon om er 5 te redden
0 stemmers
Wat doe je, je kent niemand maar onder de 5 zijn er 3 babies
- Tram volle vaart over de babies heen