Stel je persoonlijke vraag #57

Ik heb geen niet-gezamenlijke rekening, dus ja, alles wordt gezamenlijk betaald. Maar we geven elkaar ook eigenlijk geen cadeaus, we kopen gewoon iets als we het graag willen.

Schoonmaakapparaten cadeau geven vind ik echt raar jaren 50 cadeau.
Kook of koffie alweer anders. En dan vooral als de gever er niet zo om geeft. Anders is het alsof die zichzelf een cadeau geeft. “mijn uitgave /moeite voor jouw cadeau komt me heeeeel toevallig zelf ook wel goed uit in financieel en praktisch opzicht”

6 likes

Ah doet me denken aan een verhaal dat mijn moeder eens vertelde. Mijn vader heeft haar een keer een stoffer & blik gegeven voor kerst want die hadden ze nodig. Ook een keer 3 flessen parfum omdat hij niet wist wat haar favoriet was. En dan oprecht niet begrijpen waarom ze daar verdriet om had.

2 likes

Enkel kaas hoor, geen extra dingen. Twee verschillende Lutjewinkel kazen, camembert, nog iets Frans / zachts en een wat jongere kaas met kruiden en chili erin.

3 likes

Ik vind (de meeste) huishoudelijke cadeaus wel leuk om te krijgen, maar dan moet het van zijn rekening af gaan. Ik hou van praktische cadeaus, vraag dat ook vaak van vrienden/familie

2 likes

Dan kan het wel een verrassing zijn, maar geen cadeau.

1 like

Zou zelfs een reden zijn voor een scheiding als hij me dit trots overhandigt op mijn verjaardag. Denk dat als mijn moeder erbij zou zijn ze ook gelijk hem eruit zou gooien haha

Typisch Nederlands om van die praktische nuttige kado’s te geven haha

Oh god dit is het tegenovergestelde van een huishoudelijk haha maar wij mochten een cadeau voor mn moeder uitzoeken als kind bij de juwelier. En mn vader liet ons kiezen. We kozen een grote gouden ketting met schakels whaaaaa en ja sorry het leek meer iets voor een rapper. Echt om te gillen want ik heb de foto’s en video later gezien. Die ketting bleek in de wc te zijn gevallen zei mijn moeder later tegen ons. Ik denk dat ze die z.s.m. heeft geruild.

Heb jij wel eens echt een onvoorstelbaar afgrijselijk cadeau gekregen maar die dan ook nog eens prijzig was?

• Nee gelukkig niet
  • Ja

0 stemmers

4 likes

Ik zou het alleen leuk vinden als het voor bakken is. Dat is echt mijn hobby en niet die van mijn vriend.

2 likes

Throwback naar pakjesavond jaren geleden met het gezin van mijn ex. Hij en zijn broer kregen allemaal mooie cadeaus van zijn ouders; ik kreeg een teil, stoffer en blik, dweil, afwasborstel en theedoeken en nog meer van dat spul. Zijn moeder was (is?) vreselijk ouderwets en vond blijkbaar dat ik het schoonmaken moest doen. We waren 20, woonden niet samen, dus ik kon niet eens voor haar zoon schoonmaken :sob:

6 likes

Ben jij iemand die veel over wat je allemaal hebt beleeft op een dag moet praten?

• Nee juist niet
  • Ja helemaal
  • Een beetje

0 stemmers

Tegen wie doe je dat?

• Huisgenoot
  • Vrienden
  • Romantische partner
  • Niemand maar zou ik wel graag hebben

0 stemmers

Een.paar jaar geleden zou ik kort na kerst gaan samenwonen met mijn ex. Toen kreeg ik alle pannen van de Albert Heijn spaaractie, terwijl mijn ex wel leuke cadeautjes kreeg voor kerst.

Weet je prima dat je een paar pannen geeft. Maar verdeel het een beetje. Vond het echt heel erg ouderwets dat ik alle pannen kreeg. Plus durfde ik er niks van te zeggen want ja de gehele pannenset bij elkaar was toch wel duur.

6 likes

Haha tegen wie niet. Vriend, kat, familie, vriendinnen, social media en ChatGPT.

Kan me niet voorstellen hoe het is om dingen in stilte te kunnen verwerken. (En ben echt blij dat ik zoveel geluk heb dat ik veel mensen heb bij wie ik terecht kan.)

3 likes

Ik kan me juist moeilijk voorstellen hoe het is om je hele dag te moeten doornemen, is niks voor mij.

Ben echt een prater, absoluut, maar niet op die manier.

12 likes

Maar hoe doe je dit op social media? En chat? Dan krijg je toch niet echt reactie terug?

1 like

Heb jij wel eens iets in je tas wat er al heel lang ligt en is gaan schimmelen?

• Ja
  • Nee
  • Vroeger wel nu niet meer

0 stemmers

1 like

Hoe vaak komt het voor dat jij een lingeriesetje aan hebt? En dan niet van nou toevallig het is allebei zwart maar echt bewust iets als:

• Dat heb ik altijd (behalve misschien bij uitzonderingen zoals sport of ongesteld ofzo)
  • Dat heb ik 4-5 keer per week
  • Dat heb ik 1-3 keer per week
  • Dat heb ik maandelijks
  • Dat heb ik bij speciale gelegenheden
  • Dat heb ik nooit

0 stemmers

Ik dacht vandaag nog dat ik vaak totaal geen behoefte heb om te praten of mijn verhaal kwijt te kunnen maar dat ik na een dag met veel belevenissen of emoties eerder gewoon tegen iemand op de bank aan wil zitten zonder dat we veel woorden uitwisselen. Of dat ik in ieder geval zelf niks hoef te delen.
Maar goede vrienden bij wie dat kan, wonen te ver weg. Dan moet het contact digitaal en dan is het juist praten via de telefoon of teksten sturen en daar heb ik geen zin in.
Ik heb dan ook geen zin om heel sociaal te doen/te kletsen ofzo of echt een activiteit te doen, dus afspreken met minder goede vrienden past dan ook niet zo.
Ik zit wel eens na te denken wat dan zou kunnen om wel behoefte aan gezelschap te vervullen maar kan niks bedenken. Videobellen zonder een gesprek te voeren zie ik niet voor me.

edit; dat vind ik ook zo lekker aan op visite komen bij mijn vader zonder andere familieleden. Dan wordt er nooit zoveel van mij verwacht (itt als hij bij mij langskomt en/of er andere familie is) dan kan ik gewoon een beetje op de bank liggen half tegen mijn vader aan en zit mijn vader naast me op zijn mobiel te scrollen. Helaas zijn ze bijna nooit thuis :’)

5 likes

Mijn schoonzusje belt de heeeeeele dag met haar vriend, wtf heb je elkaar te vertellen joh

5 likes