Stel je persoonlijke vraag #57

Op mijn werk zeker, we hebben maar 13 % vrouwen in deze tak van de organisatie. Vrouwen worden hier ondergesneeuwd door de mannen, ook als ze goede ideeen hebben.

2 likes

Bij mij op werk hebben we precies 1 man dus opkomen voor de vrouw in de discussie is daar eigenlijk nooit van toepassing

1 like

Ik ben de naam al vergeten voordat iemand klaar is met het uitspreken vaak. En die blinde paniek als ik zie dat er iemand op ons af komt lopen en ik dan snel aan m’n vriend moet vragen of ik die persoon al eerder heb ontmoet etc. en hij dan zo traag als stront als een blinde om zich heen kijkt. :tired_face:Hij is daarentegen extreem goed daarin, zelfs inclusief achtergrondinfo. Ik onthoud het (vooral gezicht) alleen bij opvallende mensen.

7 likes

Haha herkenbaar, en ik maar denken help waar ken ik je ook al weer van
Ik vraag tegenwoordig maar gewoon, sorry wat is je naam maar weer want na een ā€˜heeeeej PiuPiu wat leuuuuuk en daarna echt een heel ongemakkelijk gesprek want ik wist echt niet wie ik voor me had en waar ik haar dan van zou moeten kennen’ heb ik besloten dat dat het minst ongemakkelijk is

2 likes

Mooie showcase van middelmatig talent :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Ja ik werk in de IT dus ook echt een mannen bolwerk. Deze poll is ontstaan doordat er (licht) gedonder is omdat een vrouw een grote bek heeft gegeven tegen een mannelijke collega en ik denk alleen maar ja good for heršŸ˜…

18 likes

Terwijl het constant andersom gebeurd

1 like

toonverwijt?

2 likes

ik heb echt een mening over hollywoodsterren die draagmoeders betalen om hun baby’s te baren omdat ze hun figuur niet willen verpesten.

Meghan had vast gehoord dat ze geen ozempic meer mocht gebruiken als ze zelf zwanger werd

15 likes

Ja ik probeer niet te oordelen omdat ik niet alle details ken, maar die foto alsof ze zelf was bevallen is wel echt bizar.

1 like

Vraagje, iemand in onze straat heeft het door allerlei omstandigheden financieel moeilijk. We zijn hem een keer tegen gekomen toen hij statiegeldflessen in prullenbakken aan het zoeken was.
Ik heb een hele zak vol statiegeldflessen. Ik kan ze zelf inwisselen maar hij mag ze ook hebben. Is het denigrerend om deze aan hem te geven of is dat juist aardig? Moet ik ze zelf inleveren en het bonnetje geven? Gewoon geld geven is ook raar.

• Flessen aan hem geven
  • Flessen niet aan hem geven
  • Bonnetje aan hem geven
  • Niets doen

0 stemmers

3 likes

Ik zou eens een gesprekje aan knopen en vragen of je iets voor hem kan betekenen.

49 likes

We hebben hem geholpen toen het niet goed met hem ging en sindsdien probeert hij juist dingen voor ons te doen (wat natuurlijk totaal niet nodig is) dus ik denk dat hij sowieso alles afhoudt. Maar kan het natuurlijk altijd vragen

2 likes

Kan je de zak niet gewoon bij zijn huis neerleggen of het bonnetje door de brievenbus? Ik kan me ook wel voorstellen dat iemand anders zegt nee ben je gek het is niet nodig als de buurvrouw aan de deur staat met de vraag of je ze wil hebben omdat ze je in de prullenbakken heeft zien grabbelen

20 likes

Ik vind deze dingen vreemder dan geld geven eigenlijk. Ik denk dat als iemand het punt heeft bereikt om in prullenbakken te gaan zoeken dat hij geld krijgen misschien minder raar vind dan je zou denken? Vooral als je zegt dat hij dingen voor jullie doet, kun je het toch aanbieden als bedankje.

15 likes

Nou, hij was juist trots dat hij niet aan het bedelen is. Dat hij er nog iets voor doet.
En wat hij doet voor ons, is juist zijn bedankje richting ons. Als wij weer gaan bedanken voor zijn bedankje, wordt het lastig haha

1 like

Maar dit kan ook gewoon een eerlijke deal zijn he. Veel mensen willen ook iets voor je doen als jij iets voor hen doet. Je kunt prima aangeven dat je er niks voor terug hoeft en gewoon vragen hoe je kunt helpen. Als hij vervolgens heel graag iets terug doet accepteer jij die hulp weer.

7 likes

Maar een hele zak lege flessen is wat? 3-4 euro? Ik zou of wat meer geven of vragen of je een paar boodschapjes voor hem mee kan nemen of wat hij graag eet of drinkt óf vragen of hij voortaan je lege flessen wil. Een bonnetje door de brievenbus friemelen vind ik echt apart

17 likes

Ik maak met Pasen altijd scones en dan moet je bevroren boter raspen. Dat is zo’n kutklus :sob:

4 likes

Nee joh dat kan je ook anders doen.

3 likes