Ik had zelfs op mijn 18e een relatie met een man van 30
hij was docent dus hij gaf mensen les van mijn leeftijd. Toen vond ik het supercool en nu denk ik gadverdamme wat de fuck was er mis met die vent
Ben jij geinteresseerd in AI muziek/artiesten?
- Ja
- Eerder wel dan niet
- Eerder niet dan wel
- Nee
- Neutraal
0 stemmers
Vind je dat AI gegenereerde artiesten/muziek op streamingsdiensten mag staan?
- Ja, zonder AI label/vermelding
- Ja, maar alleen met AI label/vermelding
- Nee, dat gaat te ver
- Maakt me niks uit
0 stemmers
Ik ben sinds mijn 19e samen en mijn man is 10 jaar ouder. Dus ik ben met de perv samen gebleven.
Toen ik 19 was deed ik het ook met een man van 28 maar toen ik zelf die leeftijd had en dacht aan 19-jarigen dacht ik wtf… en vooral als ik mijn man voorstel toen die 28 was met een meid van 19. Nee kan niet
Ik ben langdurig (tussen 19-22jaar) misbruikt geweest (seksueel en mentaal) door een man van 42 (bij het einde dus 45j) ik vind het nog steeds mijn eigen schuld.
Wat verdrietig om te lezen. Weet dat het nooit maar dan ook nooit jouw schuld is. Al is dat gevoel vreselijk. Denk je er nog heel veel aan en heb je hulp of destijds hulp gehad?
Ik had op mijn 25e een relatie met een man van 36. Hij was mijn manager.
Nee, ik heb het er nooit over en durf ook echt geen dingen te vertellen ofzo, dat ik al zover ben om het anoniem te zeggen is al meer dan afgelopen 10j. Ik heb wel hulp gehad en er is bekend dat er sprake is geweest van seksueel misbruik maar ervoor behandeld ben ik niet.
Ik vind het mijn eigen schuld want ik ben autistisch en daardoor heel naïef en goed van vertrouwen (en moet gewoon beschermd worden in contacten wat nu dus wel is) en daar is door allerlei mensen misbruik van gemaakt maar dit is zeg maar de ergste.
Fijn dat je daar nu wel hulp bij hebt! Maar dat je autistisch bent (en dat je daardoor bijvoorbeeld naïef bent) is óók niet je eigen schuld hè. Ik kan me wel voorstellen dat je zoiets kunt voelen, je geeft zelf gelukkig ook goed aan dat er misbruik van je is gemaakt. Daarin zit de kern: die personen hebben dat gedaan!
Wat ontzettend verdrietig. En ook: wat knap dat je nu de stap hebt gezet om er iets over te schrijven. Ik weet helaas hoe groot die drempel is, ben zelf ooit via een briefje begonnen iets te vertellen over misbruik omdat ik het gewoon letterlijk mijn mond niet uit kreeg, weet dus dat je daar niet gek of alleen in bent. Ik hoop voor je dat de gevoelens van schuld (en misschien ook schaamte?) ooit minder mogen worden.
Het is nooit jouw schuld, de disproportionele (dis-) balans in jullie leeftijden en je leeftijd waarop het begon maken het überhaupt al onmogelijk dat er sprake kon zijn van een gelijkwaardige relatie of van enige macht vanuit jouw kant over de relatie.
Maar in jouw geval ben je ook nog het slachtoffer geworden van iemand die heel goed doorhad dat hij jouw goedheid van vertrouwen en naïviteit tegen je kon gebruiken. Dat maakt jou niet medeschuldig op enige manier, het maakt hem alleen nóg smeriger en manipulerend en zieker dan de gemiddelde te oude man met een jonger meisje.
Niks aan deze ervaring is jouw schuld. Helemaal niets.
Zoals @Zemraluani ook zegt; het is nooit jouw schuld.
Dapper dat je het deelt en een hele dikke knuffel ![]()
Als jij opgenomen zou zijn op een psychiatrische/verslavingsafdseling, zou je je rapportages opvragen om na te lezen?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Het is niet jouw schuld. En ik hoop dat, als je dat vaker leest en hoort, je dat misschien steeds een beetje meer gaat geloven ![]()
Omdat ik weer in rare tiktok-podcast-snippets ben beland. Bedenk even dat je in deze situatie ergens rond de 18-25 jaar bent (voor als dat wat uitmaakt).
In elke mannen vriendengroep staat er wel één man klaar om een move te maken op de vriendin van hun vriend zodra de relatie uitgaat:
- Ja
- Nee
0 stemmers
Bovenstaande heb ik meegemaakt toen het uitging
- Ja
- Nee
0 stemmers
Een break in je relatie van een paar maanden kan goed zijn voor je relatie
- Ja
- Alleen als je al van jongs af aan samen bent
- Nee
0 stemmers
Er is nu meer “haat” vanuit vrouwen tegen mannen dan ca. 10/15 jaar geleden
- Ja
- Nee
0 stemmers
Een open relatie voorstellen is eigenlijk een poging om vreemd te gaan zonder dat het als vreemdgaan telt
- Ja
- Nee
0 stemmers
Als iemand een open relatie voorstelt dan heeft diegene al iemand in zijn hoofd waarmee die seks wil
- Ja
- Nee
0 stemmers
Even met zo min mogelijk nuances voor de lol
Deze hele eventplanning klinkt als mijn idee van de hel ![]()
haha vertel!!
Absoluut niet, lijkt me ook niet bevordelijk voor je herstel.
Ik heb een keer per ongeluk het dossier van mijn psycholoog gekregen en ik vond het heel frustrerend om te lezen.
Je hebt daar echt niks aan behalve als je niet juist behandeld bent ofzo, dan snap ik het wel
Even een vraag zonder nuance
Je partner is gewoon bij het volle verstand en wilsbekwaam enzo. Ben jij er verantwoordelijk voor dat hij/zij/hen medicatie neemt?
- Ja
- Nee
0 stemmers
Je kunt elkaar helpen herinneren? Ik slik voor het eerst in mn leven medicijnen die elke dag rond hetzelfde moment moeten en vind het wel fijn als hij meedenkt, maar verantwoordelijkheid is wel een groot ding.