Stel je persoonlijke vraag #57

Ja precies, dat is helemaal bij iets nieuws natuurlijk fijn, dat iemand even meedenkt

Ik merk dat ik nog zit met een situatie van een tijd terug, mijn man is toen voor de dood weggehaald door het missen van medicatie, ik heb hem herinnerd, hij dacht dat het niet hoefde want de waarden waren goed totdat ze dat niet meer waren. Een arts in het ziekenhuis gaf mij de schuld en eens in de zoveel tijd komt het weer naar boven en dan denk ik wat oneerlijk want hoezo moet ik hierop aangesproken worden.

10 likes

Dit is iets wat je gewoon zelf moet doen. Ik slik medicatie die dagelijks genomen moet worden en heb daarvoor een wekker.

Edit: inderdaad heel onterecht dat die arts jou de schuld geeft

5 likes

Je sluit een internet/tv/mobiel abonnement af bij een provider. Je woont in een nieuwbouwhuis dat overdreven goed geisoleerd is, en waar je binnen slecht bereik hebt. Via de provider kun je een wifiversterker huren a 3 euro per maand, vind je het terecht dat je daarvoor moet betalen? (nav een discussie met collega’s)

• Ja, de provider levert gewoon wat ie levert, als er bijzondere omstandigheden zijn moet je daar zelf zorg voor dragen
  • Nee, het is toch wel de verantwoordelijkheid van de provider om te voorzien in goed bereik op de plek waar je woont
  • Ik heb een andere mening, namelijk…

0 stemmers

Mijn huis is alles behalve geïsoleerd (ja met riet in het plafond) en hebben ook maar op 1 verdieping wifi zonder wifi versterkers. Dus als de wifi niet werkt bij een niet geïsoleerd huis maar bij een overdreven geisoleerd ook niet, wanneer dan wel?

En het is ook nog eens afhankelijk van provider hoe goed het uiteindelijk werkt heb ik gemerkt dus zeker ook een rol op zn minst voor de provider.

2 likes

Die arts is een lul.

35 likes

Ik heb twee providers gehad, die beiden gratis versterker stuurden toen het nodig was. (Kan wel zijn dat het nodig zijn daarvan al verrekend is in de maandprijs natuurlijk)

3 likes

De provider levert internet, dat is ook waar je voor betaald en wat in je contract staat. Er staat niet in dat je van kelder tot op zolder wifi hebt met een mega goede snelheid. De snelheid die op je contract staat is voor bekabeld internet en grote kans dat je dat wel krijgt, dusja sucks to be jouw huis maar je hebt gewoon internet. Wat soms wél kan helpen is, gewoon aardig en netjes, bellen en je probleem uitleggen waarna zij een monteur sturen (die waarschijnlijk zal concluderen dat je internet (bekabeld) wel werkt) en zo een gratis versterker lospeuteren, maar in principe werkt het.

En ja ze adverteren met giga snel internet tot in een wolkenkrabber, is super misleidend, maar dat staat niet op je contract waar je voor getekend hebt.

Toen ik nog bij een provider werkte klaagden heeeeeeel veel mensen daar over, want jullie adverteren met dit blabla, ja klopt idd maar wifi is van zó veel dingen afhankelijk. Kan ook aan je magnetron of babyfoon liggen bijvoorbeeld.

5 likes

Heel vreemd zeg. Als je man inderdaad het mentaal niet kan onthouden zou ik het nog enigszins begrijpen (maar zelfs dan niet?). Heel onterecht dat de arts dit bij jou neerlegt op een moment die al heel heftig is!

4 likes

Ja mijn man was achteraf gezien gewoon eigenwijs, heeft met alles wat ie heeft beloofd dat ie dat nooit meer zal zijn maar de vanzelfsprekendheid waarmee er naar mij werd gekeken, af en toe word ik daar nog wakker van (en dankje het was inderdaad allemaal al eng genoeg zonder dit)

Koop gewoon zelf een paar wifi repeaters?

10 likes

Zien jouw ouders en je schoonouders elkaar weleens?

• N.v.t. want geen ouder(s)/contact met ouder(s)/geen relatie
  • Nee ze hebben elkaar niet gezien
  • Het is een weleens gebeurd
  • Ja ze zien elkaar met enige regelmaat (bijvoorbeeld verjaardagen)
  • Ja ze zien elkaar regelmatig (bijvoorbeeld door kinderen of gewoon omdat je ze samen uitnodigt of iets dergelijks)
  • Ja ze zien elkaar regelmatig en spreken ook los van mij met elkaar af (in welke combinatie dan ook)
  • Andere situatie namelijk

0 stemmers

1 like

Ze gaan elkaar volgende week ontmoeten (en denk dat het echt een totaaaaaaale mismatch is en dat mijn moeder bang wordt voor de zijne :joy:)

5 likes

Kennen elkaar niet, maar komt door logistiek, niet omdat we ze uit elkaar willen houden oid. Als we in Nederland zouden wonen, zouden ze elkaar ongetwijfeld al een keer op een verjaardag of zo ontmoet hebben

4 likes

Ik vraag me zeer sterk af of die arts jouw man de schuld had gegeven als de rollen waren omgedraaid. Je hebt helemaal niks verkeerd gedaan :hugs:

8 likes

Mijn vriend en ik hebben nu 3 jaar een relatie en onze ouders hebben elkaar deze kerst voor het eerst ontmoet!

Mijn partner en ik organiseren best regelmatig etentjes bij ons thuis en dan nodigen we beide families uit. Feestdagen zijn ook vaak bij ons en mijn eigen verjaardag vier ik ook veel vaker dan voordat ik samenwoonde.

1 like

Ik vind providers echt de 1 van de meest klantonvriendelijke bedrijven ooit, ze vragen genoeg geld, ze beloven de wereld en dan komen met kleine lettertjes. Terwijl het op zich ook gewoon de nieuwe standaard is en niet iets bijzonders dat nieuwe huizen goed geïsoleerd zijn. In de praktijk zijn bereikproblemen namelijk ook om veel mindere dingen dan een heel goed geïsoleerd huis. Ontzettend onbehulpzaam en dan huren ze ook nog mensen in bij de klantenservice die niks kunnen behalve de website voorlezen (en basic oplossingen niet kennen) als soort schild. Echt vreselijk, en maken ook nog best misbruik van oudere, minder kundige mensen.

4 likes

Ik vind het in het andere topic al saai dat iedereen dit een voor een gaat vertellen, lekker boeiend, en nu gaat het er nu weeeeer over :weary:

19 likes

haha idd ook allemaal hetzelfde verhaal

1 like

Verhalen over wifi zijn saaier hoor

7 likes