Stel je persoonlijke vraag #57

Wat voor naam heeft jouw huisdier?

• Mensennaam (Luna, Piet, Dirk…)
  • Typische huisdierennaam (Nala, Moos, Ollie, Teddie,…)
  • Etenswarennaam (Tofu, Oreo, Bagel,…)
  • Zelf verzonnen samengestelde naam (Zoiets als Wolkensnuit ofzo of de eerste letters van je kinderen samengevoegd tot een woord)
  • Geluidsnaam (Piep, Boem, Bam, Miep, Pruttel,…)
  • Naam van een karakter uit een serie/film (Yoda, Simba, Zelda, Pikachu,…)
  • Een ironische of “grappige” naam (Chaos, dikkie of snol ofzo)
  • Een ding/object (Sok, Button, Pixel, Muis, Pluis,…)
  • Plaatsnaam (Rio, Tokyo, Bali, Paris,…)
  • Nog iets anders

0 stemmers

Van 3 van die 4 ‘typische’ huisdierennamen ken ik alleen een kind en geen dier :sweat_smile:

14 likes

3 van de 4 typische huisdiernamen ken ik kinderen en volwassenen, geen 1 huisdier lol

5 likes

omg ja die ‘grappige’ namen haat ik ook. stinkie of bitch ofzo. (oke ik ben gewoon kieskeurig met dierennamen zijn we inmiddels achter)

mijn kat heeft wel een soort van mensennaam maar niet echt een gangbare naam die je vaak hoort. ik heb haar naam gewoon gehouden zoals hij was maar ik vind het wel bij haar passen. felina heet ze

4 likes

Mijn kat heeft officieel een combi van een kaassoort en een mensennaam uit een boekenserie als naam, maar ik noem hem echt zelden bij zijn officiële naam. Denk dat hij zelf denkt dat hij Bubbala of Poes/Poezewoes heet :sweat_smile:

1 like

Haha mijn katten hebben :sparkles:mythologische namen maar ik noem ze gewoon dikkerd en vieze rat enzo

12 likes

mijn kat heeft een amerikaanse achternaam (als voornaam)(of ja, als enige naam want hij heeft geen achternaam natuurlijk)

ik kan me hier echt niks bij voorstellen hahahaha?? aragorgonzola ofzo? mn hersenen kraken echt

17 likes

Briehanna? :clown_face:

Edit: Ella Mozzarella?

14 likes

Mijne heet Rex (overgenomen van de vorige eigenaar) maar ik noem hem meestal Sexy Rexy :smiling_face_with_three_hearts:

3 likes

Echt zielig voor die kinderen

Brie Potter natuurlijk

3 likes

Of Cheesus :latin_cross:
Of telt eerste en tweede testament niet als boekenserie

14 likes

Heb je een naaktkat sorry daarbij moet ik altijd aan vieze ratten denken

Wolkensnuit hahahahah :sob:🥹 ik wil nu nog een kat zodat ik die zo kan noemen

6 likes

Haha m’n hond heet Moos, maar dat is ook wel een mensennaam.

Lala, zoals de Teletubby Laa-Laaa. In het asiel heette ze Lara, maar ik vond Lala gezelliger.

1 like

Is er iemand in je leven (partner, een vriend/vriendin, familie, collega) waar je echt helemaal NIETS irritant aan vindt?

• Ja
  • Nee

0 stemmers

1 like

Volgens mij is Bonçuk echt de Turkse ‘Simba’, heb die naam op mijn werk al echt zo vaak voorbij zien komen.

Toen ik ooit in relatief korte periode voor de tweede maal een witte kat zag met 2 verschillende kleuren ogen die “Bowie” heette, zei ik iets over dat dat wel héél toevallig was.

Duurde even voordat het kwartje viel :smile:

4 likes

Neee ik weet niet meer waarom het zo ontstaan is! Ik heb wel eens dat als ik woorden in een andere taal leer die blijven hangen en die roep ik dan hardop (?). Ik vermoed dat dit een verbastering van ratão (grote rat) is haha.