Stel je persoonlijke vraag #57

Mijn moeder weent nooit en ik ween voor alles.

1 like

Zeker niet de enige dus! :sweat_smile: kreeg dat idee in de gym

1 like

Ik ga sinds december af en toe naar het zwembad om baantjes te zwemmen. Het valt mij op dat niet alle zwemmers zich afspoelen voordat ze het zwembad ingaan, voornamelijk vrouwen. Ik vroeg mij af waarom dat is.

Spoel jij je af voordat je het zwembad ingaat? In het scenario dat er dus wel werkende douches aanwezig zijn.

• Ja
  • Nee, want geen zin in
  • Nee, want lui
  • Nee, want medische redenen
  • Nee, want wil niet dat mijn haar nat wordt
  • Nee, anders…

0 stemmers

Ja want er hangt een bord waarop staat hoeveel bacteriën je anders mee het bad in neemt en dat heeft diepe indruk op mij gemaakt

17 likes

nederlanders zijn echt goor wat dit betreft hoor

in sommige andere landen wordt je door of medegasten of personeel linea recta teruggestuurd naar de douche

er komt idd superveel vuil het zwembad in omdat mensen zich niet (fatsoenlijk) wassen voor ze het water betreden. bacteriën, zeepresten, huidschilfers, urine etc etc. in zwembaden is dit makkelijk te meten maar zelfs in natuur water is dit effect ook waarneembaar.

9 likes

Dat gaat er toch niet af met een beetje douchewater :sweat_smile: dat werkt alleen als je je uitgebreid gaat insoppen maar dat heb ik echt nog nooit gezien

7 likes

Met alleen water schijnt dus ook al een deel van het vuil weg te spoelen.

4 likes

Wat zeg jij in het Engels als je het over het land hebt?

• Turkey
  • Türkiye

0 stemmers

Vraag me af of die enorme campagne überhaupt resultaten heeft opgeleverd

1 like

Je spreekt af om te gaan eten bij een vriendin. De dag ervoor hoor je dat er nog een vriendin van haar aansluit, die jij vaag kent van verjaardagen etc. Dit vind je:

• Gezellig, leuk juist
  • Prima, maar even overleggen was fijn geweest
  • Irritant, geen zin in
  • Maakt mij niets uit

0 stemmers

Ik haat het echt als dit gebeurt, want ik denk: ik maak bewust een afspraak met haar om bij te kletsen maar m’n partner zou dit dus juist heel gezellig vinden

5 likes

Oh ja mijn man zou het ook niet erg vinden als hij binnen komt en er zijn nog 5 mensen uitgenodigd, alleen maar gezellig denkt hij dan. Ik gruwel daar echt van. :joy:

2 likes

Ergens in mijn hoofd zit dus nog een onderzoek waaruit bleek dat heterovrouwen gemiddeld genomen tekenen van opwinding vertonen van het kijken naar alle soorten seks (dus man/man, vrouw/vrouw, maar bv ook dieren) en dat het bij heteromannen alleen bij veel specifiekere beelden gebeurt (vrouw/vrouw, man/vrouw)

Maar ik moet dit eigenlijk eens opzoeken om te fact checken

2 likes

ligt er voor 95% aan wie maar meestal wel leuk

2 likes

Wow, mijn telefoon leest mee

5 likes

ik doe dat eigenlijk niet omdat ik niet het gevoel heb dat alleen afspoelen iets doet qua mij schoonmaken? en dan vind ik het te veel extra moeite voor iets waarvan ik ooit zelf heb bedacht dat het niet werkt. maar ik ga het vanaf nu wel doen want het staat er niet voor niets

6 likes

Ik schaam me echt kapot maar ik heb dus nog nooit bedacht dat dit een ding is ivm hygiëne :sob: Ik heb me dus letterlijk nog nooit gedoucht voordat ik het zwembad in ging :expressionless::expressionless: Mijn eerste gedachte zou zijn er zit zoveel chloor in dat water, dat boeit echt niet, maar ik begrijp nu dus dat het wel echt een ding is. Schaam me echt want ik vind hygiëne wel gewoon echt belangrijk en ben er ook echt alert op.

8 likes

Zou er voor mij ook wel vanaf hangen hoe vaak ik diegene zie. Als het weinig is en ik spreek af echt om bij te kletsen zou ik het ook niet heel leuk vinden.
Maar als ik iemand regelmatig zie, dan prima.

3 likes

Als jij met 1 ander persoon op vakantie bent in een onbekend land (ok Londen of Parijs ofzo) waarbij jullie moeten rennen voor de metro en jij het wel haalt maar je partner niet en je hebt geen bereik met je telefoon dan…

• Stap ik de eerstvolgende halte uit in de hoop dat hij/zij dat ook doet
  • Stap ik gewoon uit waar we moeten zijn en meeten we daar wel

0 stemmers

Hahah, nou ik ging deze week 2 keer baantjes zwemmen en het viel me ook op dat ik de enige was die zich eerst ging afspoelen!

En je kan wel raden in welk land ik ben :kangaroo:

1 like

Een stevige handdruk boeit me niet maar van die vieze zweethandjes krijg ik echt kokhals neigingen

En ja ja ik weet dat mensen er niks aan kunnen doen

Ligt eraan of de ander weet waar we heen gaan. Meestal ben ik de planner en huppelt m’n vriend achter mij aan dus die zou geen idee hebben. Dan zou ik er de eerst volgende uit gaan.